دانلود و خرید کتاب کمک‌های اولیه در ورزش معین بنی‌اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کمک‌های اولیه در ورزش اثر معین بنی‌اسدی

کتاب کمک‌های اولیه در ورزش

معرفی کتاب کمک‌های اولیه در ورزش

کتاب کمک‌های اولیه در ورزش، اثر معین بنی اسدی، طاهره حق جو، مجتبی اکبری و کبرا رنجبران، مقدمه‌ای بر مباحث نظری و تاریخچه‌ی کمک‌های اولیه، آموزش اصول و مهارت‌های مختلف در کمک‌های اولیه، آسیب‌های ورزشی و نوع برخورد با مصدومیت‌های ورزشی است. 

درباره‌ی کتاب کمک‌های اولیه در ورزش

همه‌ساله تعداد زیادی از افراد به دلیل مصدومیت‌های مختلف جانشان را از دست می‌دهند. این در حالی است که اگر کمک‌های اولیه به‌موقع و صحیح به آن‌ها برسد، می‌توان از مرگشان جلوگیری کرد. البته برای امدادرسانی در چنین شرایطی به آموزش نیاز است. معین بنی اسدی، طاهره حق جو، مجتبی اکبری و کبرا رنجبران در کتاب کمک‌های اولیه در ورزش، مقدمه‌ای بر مباحث نظری و تاریخچه‌ی کمک‌های اولیه، آموزش اصول و مهارت‌های مختلف در کمک‌های اولیه، آسیب‌های ورزشی و نوع برخورد با مصدومیت‌های ورزشی نوشته‌اند. 

کتاب کمک‌های اولیه در ورزش می‌تواند گام اول برای آشنایی با این مهارت جان‌بخش باشد. این کتاب علاوه بر توضیحات عکس‌هایی هم دارد که شما را با نحوه‌ی کار و امدادرسانی در لحظات اولیه پس از بروز مصدومیت آشنا می‌کند. 

کتاب کمک‌های اولیه در ورزش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به ورزش‌های مختلف علاقه‌مند هستید، اگر پزشک هستید یا در نیروی اورژانس خدمت می‌کنید و اگر به مبحث کمک‌های اولیه علاقه‌مندید، کتاب کمک‌های اولیه در ورزش برای شما است. 

بخشی از کتاب کمک‌های اولیه در ورزش

نحوه باز کردن راه هوایی

در مصدومین غیر هوشیار زبان به انتهای حلق افتاده و باعث بسته شدن مجرای تنفسی می‌شود پس از انجام ماساژ بطرف سر مصدوم مایل شوید و پس از باز کردن دهان و نگاه کردن درون آن و اطمینان از عدم وجود جسم خارجی، با استفاده از روش سریک دست خود را روی پیشانی او قرار دهید و دست دیگر را زیر چانه بیمارگذاشته و به طور همزمان پیشانی را به آرامی عقب برده و چانه را بالا بیاورید و با انگشتان شصت و اشاره همان دست که پیشانی را عقب نگه داشته است، دو حفره بینی را بطور کامل فشرده و مسدود کرده، سپس اقدام به انجام تنفس مصنوعی به بیمار کنید. اما در صورت وجود جسم خارجی در دهان با استفاده از یک یا دو انگشت از یک سمت دهان آن جسم را بطریق جارو کردن خارج کنید و در صورتی که مواد استفراغ یا خون در دهان وجود داشت سر او را به یک طرف خم کرده تا مایع خارج شود و با یک انگشت که بدور آن دستمالی پیچیده‌اید دهان را پاک کرده و پس از آن اقدام به روش سر عقب چانه بالا وگرفتن بینی نموده و سپس تنفس مصنوعی را آغاز کنید. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

حجم

۸۹۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان