دانلود کتاب صوتی سفر عصمت با صدای مرضیه فلاح + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سفر عصمت اثر ابراهیم گلستان

دانلود و خرید کتاب صوتی سفر عصمت

گوینده:مرضیه فلاح
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی سفر عصمت

کتاب صوتی سفر عصمت داستانی کوتاه از ابراهیم گلستان با صدای مرضیه فلاح است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی سفر عصمت

وقتی با نوشته‌های ابراهیم گلستان سروکار داریم، باید یادمان باشد که او یک نویسندهٔ فیلم‌ساز است که داستان‌هایش را تصویری می‌نویسد و این امکان را به مخاطب می‌دهد که جمله‌هایش را به صورت یک پلان مجزا، هم ببیند و هم بخواند. شاید برای همین است که داستان کوتاه «سفر عصمت» را در ذهن خود شبیه یک فیلم کوتاه می‌بینیم و احساس می‌کنیم شخصیت اول اثر را به شکلی ملموس‌تر از داستان‌های دیگر می‌شناسیم. داستان کوتاه «سفر عصمت» یکی از آثار زنانه منتشرشده در مجموعه «روایت آواهای سوپرانو» است. این داستان با صدای مرضیه فلاح برای شما روایت شده است.

جالب است که گلستان نام «عصمت» را برای شخصیت داستانش انتخاب کرده است. واژه «عصمت» به معنای بی‌گناهی و پاکدامنی است و این مفهوم در بدنه داستان به شکلی غیرقابل مجزا، تنیده شده است. زن این داستان که بنا بر فرهنگ زمانه، بدکاره به حساب می‌آید برای توبه‌کردن به حرم رضوی پناه می‌برد و ملاقات با یک مرد، مسیر آمرزش او را عوض می‌کند.

گلستان نثری شعرگون را برای روایت خود انتخاب کرده است. او به جزئیات داستان هم در قالب همین کلمات شعرگونه پرداخته است. سوای ارزش‌های ادبی اثر، شما می‌توانید اوضاع حاکم بر فرهنگ کوچه و بازار تهران و مشهد دههٔ ۴۰ را هم با شنیدن این داستان درک کنید. گذشته از آن می‌توانید نقد ظریف گلستان را دریابید که چگونه نفس ظلم به یک زن تنها و بی‌پناه را یادآور می‌شود و اشاره می‌کند که بعضی از آفت‌ها حتی با پنهان شدن در لباس دین و شریعت همچنان آسیب و آفت باقی می‌مانند.

زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.

داستان «سفر عصمت» یکی دیگر از داستان‌های مجموعه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند و دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شنیدن کتاب صوتی سفر عصمت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ابراهیم گلستان

ابراهیم گلستان نویسنده معاصر ایرانی از اولین کسانی بود که نثر آهنگین را در قالب‌ داستان به کار برد و اولین نویسنده‌ ایرانی بود که داستان‌های کوتاه به هم مرتبط، نوشت. این ارتباط نه از نظر شخصیت و موضوع، بلکه از نظر ساختار داستانی بود. او جزء معدود کسانی بود که هم در داستان‌نویسی و هم در کارگردانی موفق بود. ابراهیم گلستان، مدال برنز جشنوارهٔ فیلم کوتاه ونیز را برای فیلم کوتاهش در سال ۱۳۴۰ دریافت کرد.

بخشی از کتاب صوتی سفر عصمت

«در این به خود رسیدگی، همه سال‌های پیش، بی‌اعتبار بود. انگار عمر دیگری بوده است. انگار برگشته بود به آغاز روزگار. اکنون رسیده بود به حالی که می‌دانست هرگز کسی به او عاشق نبوده است، هرگز به هیچکس، او عاشق نبوده است و هرگز نبوده است. انگشت لای محجر فولاد کرده بود و میله‌های سفت مصقل را می‌فشرد. در آرزوی خاک پشت پنجره، انگشت روی آن کشید و بر چشم خود مالید. لب روی میله‌ها گذاشت تا بوسه فشارنده تبدیل شد به یک مکیدن در حرص جذب هر چه خدایی بود.»

آسکی اطلس سایتوپاتولوژی
مهدخت عزیزی
اندیشه طوبی (۲)
حمید پورعیسی چافجیری
بادام
وون پیونگ سون
از شگفتی تا بدبختی (مروری بر عصر صفویه)
علیرضا خزایی
جزیره مثنوی؛ دیدن هلال ماه در زمان عمر و عیسی و شخص نادان
جلال الدین محمد بلخی (مولانا)
تن های محجر
امیرمحمد عباس نژاد
اگر داری این کتاب را می‌خوانی، کار از کار گذشته!
پسودانیموس بوش
قورباغه ات را قورت بده
برایان تریسی
گرافیک دانشجویی؛ نشانه (سومین کتاب سال)
مهدی صادقی
شیمی فیزیک مواد و بیوپلیمرهای غذایی
بابک قنبرزاده
جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم
سامان بیات ترک
نگاهی به نشانه شناسی رسانه
آنیتا صالح بلوردی
پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد چهل و چهارم)
رحیم کارگر
سه نفر بودیم
فرخنده آقائی
اکتبر ۱۹۴۲، پاریس
میلاد حسینی
شگفتی‌های رشد در فعالیت‌های هنری کودکان
گروه روان شناسی کودک موسسه قوی سفید
کاپیتان
فرانچسکو توتی
گام به گام دروس دهم انسانی؛ کارگاه کارآفرینی و تولید
عاطفه جعفری سیاوشانی
تو تنها نیستی
جکلین وودسون
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۳ دقیقه

حجم

۱۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ دقیقه

حجم

۱۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان