دانلود کتاب صوتی شب های ورامین با صدای فریبا متخصص + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شب های ورامین اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی شب های ورامین

نویسنده:صادق هدایت
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شب های ورامین

کتاب صوتی شب‌ های ورامین نوشته صادق هدایت است که با صدای فریبا متخصص و رضا عمرانی در استدیو نوار منتشر شده است. موضوع اصلی کتاب تقابل نگاه روشنفکران ایران و افراد سنتی است.

درباره کتاب صوتی شب‌ های ورامین

کتاب شب‌ های ورامین داستان زن‌وشوهری به نام فریدون و فرنگیس است که باوجود عشق و دوست‌داشتن همدیگر از نظر اعتقادی و طرز فکر با هم تفاوت دارند و در تضاد هستند، مهم‌ترین اختلافی که فریدون با فرنگیس دارد، اعتقادات مذهبی است که فرنگیس از مادربزرگ بسیار سنتی‌اش به ارث برده ولی فریدون همه چیز را فراموش کرده است و به هیچ‌چیز باور ندارد. هدایت سعی دارد نگاه این دو نفر را با هم مقایسه کند.

شنیدن کتاب صوتی شب‌ های ورامین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های صادق هدایت پیشنهاد می‌کنیم

درباره صادق هدایت

صادق هدایت در ۲۸ بهمن سال ۱۲۸۱ در تهران متولد شد. این نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی را از بنیان‌گذران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند. صادق هدایت تحصیل در دوره متوسطه را در دبیرستان دارالفنون آغاز کرد اما به‌علت درد چشم مجبور شد که یک سال مدرسه متوسطه را ترک کند و پس از آن به مدرسه سن‌لویی که مدرسه فرانسوی‌ها بود رفت. تحصیل در این مدرسه زمینه آشنایی هدایت با ادبیات جهانی را فراهم کرد. او از نوجوانی نوشتن در روزنامه‌ها را آغاز کرد. نخستین کتاب صادق هدایت انسان و حیوان، نام دارد که راجع به مهربانی با حیوانات، تالیف شده است.

هدایت در سال ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت. در همین سال داستان مرگ را در مجله ایرانشهر که در آلمان منتشر می‌شد به چاپ رسانید و مقاله‌ای به فرانسوی به نام جادوگری در ایران در مجله له‌ویل دلیس، نوشت. هدایت از وضع تحصیل و رشته‌اش در بلژیک راضی نبود و می‌خواست که خود را به فرانسه و در آن‌جا به پاریس که آن زمان مرکز تمدن غرب بود برساند. سرانجام در اسفند ۱۳۰۵ پس از تغییر رشته و دوندگی فراوان به پاریس منتقل شد. هدایت در سال ۱۳۰۹، بی‌آنکه تحصیلاتش را به پایان رسانده باشد، به تهران بازگشت و در بانک ملی مشغول به کار شد. اما از وضع کارش راضی نبود؛ با این وجود سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۴ برای هدایت دورانی پربار محسوب می‌شود و آثار تحقیقی و داستانی بسیاری انتشار داد. از جمله این آثار می‌توان به مجموعه انیران، مجموعه داستان‌های کوتاه سایه‌روشن، نمایشنامه مازیار با مقدمه مینوی، کتاب مستطاب وغ‌وغ ساهاب با همکاری مسعود فرزاد، مجموعه داستان‌های کوتاه سه قطره خون و چندین داستان کوتاه دیگر نظیر گرداب، دون ژوان کرج، مردی که نفسش را کشت، صورتکها، چنگال، لاله، آفرینگان، طلب آمرزش، محلل، مرده‌خورها، عروسک پشت پرده، چاپ نخست علویه خانم و همچنین سفرنامه اصفهان نصف جهان اشاره کرد.

هدایت در دوران اقامت خود در بمبئی اثر معروف خود بوف کور را که در پاریس نوشته بود پس از اندکی دگرگونی با دست بر روی کاغذ استنسیل نوشته، به‌صورت پلی‌کپی در پنجاه نسخه منتشر کرد. این نویسنده سرشناس ایرانی سرانجام در ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ در آپارتمان اجاره‌ای‌اش در خیابان شامپیونه، واقع در پاریس با گاز خودکشی کرد.

بخشی از کتاب

«خانه آنها عبارت بود از دو دست ساختمان که یكی از آنها قدیمی و دیگری كوشک دو مرتبه زیبائی بود كه خود فریدون ساخته بود و فرنگیس هر دو این خانه ها را سرو صورت پاكیزه و آبرومند داده بود. وارد باغ كه می‌شدند بوی گل در هوا پیچیده بود، سبزه ها تر و تازه، همه جا شسته و روفته و پاپیتال روی دیوارها خزیده بود.

همین‌طور كه هر سه آنها متوجه ساز بودند ناگاه ساعت دیواری نه زنگ زد. فریدون به ساعت مچی خودش نگاه کرد و در همین وقت صدای تار هم خفه شد. فرنگیس تار را كنار گذاشت بعد مثل اینكه از درد فوق‌العاده‌ای خودداری بكند دست روی قلبش گذاشت . دندانهایش را بهم فشرد و دانه های عرق روی پیشانی او پدیدار شد فریدون كه ملتفت بود رنگش پرید ، ولی فرنگیس قیافه خونسرد بخودش گرفت و لبخند زوركی زد.

گلناز كه خوابش می‌آمد بلند شد و آهسته از پله های ایوان پائین رفت. از دور صدای نسترن باجی دایه گلناز می‌آمد كه با باغبان گفتگو می‌کرد.

فریدون خاموشی را شكست و گفت :فرنگیس هیچ میدانی از بس‌که به خودت زحمت دادی قلبت را خراب كردی؟ من که راضی نیستم. تو باید مدتی استراحت بكنی ، راستی دوایت را مرتب میخوری؟»

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

zhhs
۱۴۰۱/۰۶/۱۷

چرا اینقدر گرون چه خبره

زمان

۳۲ دقیقه

حجم

۲۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۲ دقیقه

حجم

۲۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان