دانلود کتاب صوتی همان شو که هستی با صدای مهدی سعادتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی همان شو که هستی اثر آلن واتس

دانلود و خرید کتاب صوتی همان شو که هستی

نویسنده:آلن واتس
امتیاز:
۱.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی همان شو که هستی

کتاب صوتی همان شو که هستی نوشتهٔ آلن واتس و ترجمهٔ کامران بهمنی است. مهدی سعادتی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و موسسه انتشارات فلسفه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی همان شو که هستی

کتاب صوتی همان شو که هستی حاوی مجموعه‌ای از نوشته‌ها است که هوش، بازیگوشی اندیشه و سادگی زبان را به نمایش می‌گذارد. آلن واتس، نویسندهٔ این اثر صوتی که او را به‌عنوان مفسر تفکر شرقی برای غربی‌ها شناخته‌اند، از انواع سنت‌های دینی استفاده می‌کند و موضوعاتی مانند چالش دیدن زندگی «همان‌طور که هست»، رویکرد تائوئیستی به زندگی هماهنگ، محدودیت‌های زبان در مواجهه با حقیقت معنوی وصف‌ناپذیر و نمادگرایی روان‌شناختی را پوشش می‌دهد.

شنیدن کتاب صوتی همان شو که هستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن واتس

آلن ویلسون واتس (Alan Wilson Watts) فیلسوف، نویسنده، عارف و سخنران بریتانیایی - آمریکایی بود که بیشتر صحبت‌هایس پیرامون عرفان شرقی، مدیتیشن و ذن بود. او در چیزلهورست انگلیس به دنیا آمد. در سال ۱۹۳۸ به ایالات متحده نقل مکان کرد و آموزش ذن را در نیویورک آغاز کرد. مدرک کارشناسی‌ارشد الهیات را از حوزهٔ علمیهٔ سیبری - وسترن دریافت کرد و در سال ۱۹۴۵ میلادی کشیش اسقفی شد. آلن واتس در سال ۱۹۵۰ به کالیفرنیا نقل مکان کرد و در آنجا به عضویت هیئت‌علمی آکادمی مطالعات آسیایی آمریکا درآمد. کتاب «همان شو که هستی» از آثار مکتوب اوست.

بخشی از کتاب صوتی همان شو که هستی

«همچنان که زنده‌ای، مرده باش، کاملاً مرده.

آنگاه، هر کاری که انجام دهی، آن‌گونه که می‌خواهی، درست خواهد بود.

یک شعر بودایی که چندین قرن پیش در چین سروده شده، می‌کوشد کلماتی را برای شهودی بیابد که تقریباً میان تمام فرهنگ‌های جهان مشترک است. هنگامی‌که به زبان آشنای سنت مسیحی گفته شود، آن‌قدر معروف است که تقریباً پیش‌پاافتاده و تکراری است: «آن‌کس که روح خود را گم کند، آن را خواهد یافت.» اما چیزی که همیشه این فکر را از پیش‌پاافتادگی– به دلیل خسته‌کننده بودن آن احکامی که همه می‌دانند باید رعایت کنند اما نمی‌کنند – محفوظ می‌دارد این است که هیچ‌کس نمی‌تواند این حکم را رعایت کند. تا زمانی که کاری باشد که بتوانم دراین‌باره انجام دهم، من هنوز نمرده‌ام، هنوز زندگی‌ام را به‌کلی از دست نداده‌ام. بااین‌حال، این فقط بیهودگی ساده‌ی فرمان غیرقابل انجام نیست، بلکه یک ارتباط واقعی است، توصیف چیزی است که برای مردم پیش می‌آید؛ مانند باران یا لمس باد. این بیان ساده‌ی این کشف جهانی بزرگ است که انسان تا زمانی که خود را از دست ندهد واقعاً زنده نیست؛ مگر این‌که از چنگال اضطرابی که معمولاً بر زندگی، دارایی، شهرت و موقعیت خود دارد، رها شود. این حقیقت کاهش‌ناپذیر در ایده‌ی راهب‌گونه‌ی «فقر مقدس» است، درباره‌ی شیوه‌ی زندگی‌ای که هیچ رشته‌ای به آن وابسته نیست که در آن، چون همه‌چیز ازدست‌رفته، چیزی برای از دست دادن وجود ندارد که در آن شورونشاط نوعی آزادی وجود دارد که شاعرانه به پرندگان و باد یا ابرهایی که در آسمان بی‌کران می‌چرخند مانند شده است. این زندگی‌ای است که «سنت پل» به‌صورت «فقیرانه اما غنی‌ساز که چیزی ندارد اما همه‌چیز را می‌پروراند.» توصیف کرده است.

چه نوستالژی دروغینی درباره‌اش داریم!«ماری آنتوانت» در باغ‌های ورسای نمایش چوپان بازی بر پا می‌کند.. رؤسای شرکت‌های بزرگ در پناه کلبه‌های ماهیگیری متروکه‌ی خود در «های سییِرا» ...High Sierra کارمند بیمه که به‌تنهایی روی شن‌های بی‌پایان اقیانوس راه می‌رود و با خود فکر می‌کند که اگر جرأت داشت که ساحل روب باشد چه اتفاقی می‌افتاد؟... یا آرمان‌گرای اخلاقی که خود را سرزنش می‌کند زیرا مانند «پیتر مورین» و «دوروتی دِی»، یا نمونه‌های بزرگ مانند «سنت فرانسیس» و «سنت وینسنت دو پل»، قدرت کافی برای رها کردن حقوق راحت و زندگی کردن در زاغه‌ها را ندارد؛ اما بسیاری از ما می‌دانیم که چنین کاری نخواهیم کرد و احتمالاً نمی‌توانیم چنین کنیم و درنهایت باید به سبک همیشگی‌مان زندگی کنیم مانند معتادی که با انواع و اقسام مخدرها هوسش به مواد را فرو می‌نشاند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۶۵۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۶۵۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان