دانلود کتاب صوتی سوگ مغان با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سوگ مغان اثر محمدعلی علومی

دانلود و خرید کتاب صوتی سوگ مغان

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سوگ مغان

کتاب صوتی سوگ مغان نوشتهٔ محمدعلی علومی است. هوتن شاطری پور گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. در بخش قابل‌توجهی از این رمان صوتی، راوی سعی می‌کند حاکمان ظالم را در طول تاریخ شناسایی کند و نقش آن‌ها را در غم‌های امروز مردم ایران بجوید.

درباره کتاب صوتی سوگ مغان

محمدعلی علومی در کتاب صوتی سوگ مغان ما را به سفری پرماجرا می‌برد که مبدأ آن شهر بم در استان کرمان در ایران است، اما مقصدش جایی در عمیق‌ترین لایه‌های تاریخ مدفون شده. رمان صوتی حاضر را باید نوعی سفرنامهٔ تاریخی دانست که علت‌های رنج‌های دیرینهٔ انسان را دنبال می‌کند. شخصیت اصلی رمان، به‌دنبال التیام رنج‌های روحی‌اش، به زادگاهش سفر کرده و سپس سفری خیالی را آغاز می‌کند. در این بین، او درمورد تأثیر شخصیت‌های ستمگر تاریخ در اوضاع فعلی مردم ایران به بحث می‌نشیند. کتاب صوتی سوگ مغان را ترکیبی از اسطوره، خیال، تاریخ و کمی هم فولکلور می‌سازد. نویسنده کوشیده است چرایی اندوه امروز ایرانیان را از دالان‌های تاریک تاریخ بپرسد.

راوی این رمان از مشکلات روحی و روانی در عذاب است. روان‌کاوی که او را تحت مراقبت دارد، توصیه می‌کند که سری به زادگاهش بزند؛ شاید رویارویی با گذشته، ناگفته‌های بسیاری را برایش آشکار کند. او هم ناگزیر راهی بم می‌شود تا از این طریق راهی برای درمان زخم‌های روحی‌اش پیدا کند، اما تجربه‌ای که قرار است او از بم داشته باشد با تمام سال‌های کودکی‌اش بسیار متفاوت خواهد بود. عجایب این سفر از آنجا آغاز می‌شوند که قهرمان داستان با یک درویش مارگیر روبه‌رو می‌شود که روزهایش را به بیابان‌گردی می‌گذراند. دیری نمی‌گذرد که این مرد آشفته به راز درویش پی می‌برد؛ دستی بریده‌شده که پیرمرد در کوزه‌ای نگه‌ داشته و با خود حمل می‌کند. این تنها آغاز ماجرا است. راوی سرانجام، رهسپار سال‌های پیش از تاریخ می‌شود تا مبارزهٔ خود با موجودی شیطانی همچون اهریمن را آغاز کند!

در بخش قابل‌توجهی از این رمان صوتی، راوی سعی می‌کند حاکمان ظالم را در طول تاریخ شناسایی کند و نقش آن‌ها را در غم‌های امروز مردم بجوید. آغامحمدخان قاجار که فجایع جبران‌ناپذیری در کرمان به راه انداخت، اسکندر مقدونی که سال‌ها فرهنگ و هنر ایرانی را به آتش کشید و بسیاری از حاکمان محلی که هر یک به نوبه‌ٔ خود، مردم را از ظلم و جور بی‌نصیب نگذاشتند، در کتاب صوتی سوگ مغان گرد هم می‌آیند.

شنیدن کتاب صوتی سوگ مغان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی سوگ مغان

«دیگر تقریباً رسیده بودم که ناگهان انگار در اثر ضربه‌ی روحی فوق طاقت و تحمل هر انسان عادی، ضربه‌ای سنگین، انگار از بیداری ناغافل و به‌سرعت به عالم خواب پرتاب شدم. آنچه را که می‌دیدم انگار نمایشی بود که من در آن تنها نقش ناظر و یا تماشاگری بی‌تفاوت و حتی بی‌علاقه را داشتم. با حیرت؟ نه، هیچ حس و عاطفه‌ای نبود. با بی‌تفاوتی مثل خواب‌گردها راه می‌رفتم و اطرافم را نگاه می‌کردم.

انگار در خواب می‌دیدم که آن کوچه‌باغ و آن خانه‌ها، حالا همه خاک و نابود شده‌اند. از روی نشانه‌ها، خانه‌ی ابراهیم را پیدا کردم. این همان لوله و شیر آب است. پالا به‌سختی کج شده و حتی شکسته که در کنار آن دست‌و‌رو شستم و آب نوشیدم و بعد با ابراهیم، هر دو به دیوار تکیه کردیم. نشستیم و بیب جون برایمان نان تازه و شیر گرم آورد. اما دیواری وجود ندارد. چون خوابگردی در جایی که تا همین امروز صبح، حیاط خانه بود جلو رفتم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۷۳۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۷۳۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان