دانلود کتاب صوتی سرگذشت فلسفه با صدای منوچهر زنده‌دل + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرگذشت فلسفه اثر برایان مگی

دانلود و خرید کتاب صوتی سرگذشت فلسفه

معرفی کتاب صوتی سرگذشت فلسفه

کتاب صوتی سرگذشت فلسفه نوشتهٔ برایان مگی و ترجمهٔ حسن کامشاد است. منوچهر زنده دل گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی داستان جذاب ۲۵۰۰ سال فلسفۀ مغرب‌زمین، از یونان باستان تاکنون است.

درباره کتاب صوتی سرگذشت فلسفه

سرگذشت فلسفه را کتاب صوتی سرگذشت فلسفه با یک نگاه تازه، بیش از ۲۵۰۰ سال فلسفۀ غرب را ردیابی کرده است؛ از افلاطون و ارسطو در یونان باستان گرفته تا سنت آگوستین و فلسفۀ قرون وسطایی‌، عصر طلایی در فلسفۀ آلمانی، برتراند راسل و آلبر کامو در عصر مدرن و... . فیلسوف و استاد مشهور جهانی برایان مگی به‌طور ماهرانه اکتشاف و جست‌وجوی شما را از طریق موضوعات مهم فلسفی، سؤالات مهم و سهم کلیدی فیلسوفان بزرگ در این راهنمای در دسترس راهنمایی می‌کند. او در این کتاب به ارتباط فیلسوفان غربی با مسیحیت نیز پرداخته و همین‌طور سؤالات مهم فلسفی از جمله هستی چیست؟ و آیا وجود خدا را می‌توان اثبات کرد یا خیر؟ در این کتاب صوتی موردبررسی قرار گرفته است. نسخهٔ چاپی این کتاب صوتیْ مصور است و در صفحهٔ نخست آن تصویر یکی از مجسمه‌های هنرمند نامدار فرانسه چاپ شده که برهنه و در حال تفکر است. این برهنگی او نشانهٔ آن است که انسان برای اندیشیدن نیازی به هیچ‌چیزی ندارد؛ نه دین، نه قدرت و فرهنگ و نه حتی لباس.

این کتاب پر از حاشیه و نقل‌قول‌های قصاری است که مخاطب را به تفکر عمیق وامی‌دارد. به‌طور کل سیر تاریخی فلسفه در این کتاب بیشتر از تشریح آرا موردتوجه قرار گرفته است. تنها از فیلسوفانی سخن گفته شده که افکار و نظریاتشان ماندگار بوده و تأثیر بسیاری بر افکار انسان‌ها گذاشته است. برایان مگی سعی دارد با کتاب صوتی سرگذشت فلسفه، فلسفه را به زندگی افراد وارد کند. پیش‌بینی او دربارهٔ آیندهٔ فلسفه که در آخر کتاب به‌صورت یک مقاله ارائه شده، این است که با وجود فیلسوفان جدید و آرا و افکار جدیدشان، همچنان تأثیر عقاید فیلسوفان گذشته را بیشتر حس خواهیم کرد.

شنیدن کتاب صوتی سرگذشت فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران علم فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره برایان مگی

برایان مگی متولد ۱۲ آوریل ۱۹۳۰ در بریتانیا است. پدر او فردریک، لباس‌فروش بود و تحصیلات اندکی داشت. او رابطهٔ نزدیکی با پسرش، برایان، داشت و او را به آموختن موسیقی و تئاتر تشویق می‌کرد. رابطهٔ برایان با مادرش، شیلا، به‌خوبیِ رابطه‌اش با پدرش نبود. مادر برایان به علایق فرهنگی او بی‌اعتنا بود. برایان دربارۀ مادرش می‌گوید او زنی خالی از محبت بود که هیچ‌کس را دوست نداشت. برایان مگی در دانشگاه آکسفورد کارشناسی و کارشناسی‌ارشد تاریخ و فلسفه خواند. دورهٔ دکترای فلسفه را در این دانشگاه نیمه‌کاره رها کرد و برای یک سال به دانشگاه ییل رفت. او در سال‌های ۱۹۷۰ میلادی و ۱۹۷۱ میلادی برنامهٔ رادیویی «فلسفهٔ مدرن بریتانیا» را در بی‌بی‌سی آغاز کرد. بعدها این گفت‌وگوها در کتابی هم‌نام با برنامه از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شدند؛ او همچنین برنامهٔ تلویزیونی «مردان اندیشه» را در سال ۱۹۷۸ میلادی آغاز کرد. مَگی در این برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خود با شماری از فیلسوفان از جمله کارل پوپر، برنار ویلیامز، گیلبرت رایل، السدیر مک‌اینتایر، آیزایا برلین، هربرت مارکوزه، نوام چامسکی و شماری دیگر گفت‌وگو کرد. این گفت‌وگوها نیز در کتابی با همین نام چاپ شدند. برایان مگی در ۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹ در ۸۹سالگی در هدینگتون آکسفورد درگذشت. کتاب «سرگذشت فلسفه» یکی از آثار اوست.

بخش‌هایی از کتاب صوتی سرگذشت فلسفه

همه چیز یکی است پارمنیدس معتقد بود که نمی‌توان گفت هیچ چیزی وجود نداشته است. به عقیده او هرگز ممکن نیست که هیچ چیزی وجود نداشته باشد و بنابراین نمی‌توان گفت همه چیز یا در واقع هر چیزی، از هیچ (عدم) به وجود آمده است. همه چیز باید همیشه بوده باشد؛ به دلیل مشابهی، همچنین ممکن نیست چیزی هیچ (عدم) شود؛ بنابراین، نه تنها همه چیز باید بی‌آغاز و غیر مخلوق باشد، بلکه باید ابدی و فناناپذیر هم باشد. همچنین، به دلایل مشابهی، ممکن نیست هیچ شکاف یا خلائی در واقعیت باشد، یا هیچ بخشی از واقعیت نیست که در آن چیزی نباشد؛ واقعیت در همه جا باید به هم‌پیوسته باشد؛ همه فضا پر و ملأ (پری یا پلنوم) است. این افکار به ایجاد این نظریه انجامید که همه گیتی، در واقع، وجودی واحد و تغییر ناپذیر است. همه چیز یکی است. آنچه که تغییر با جنبش و حرکت به نظر می‌رسد، چیزی است که در یک نظام بسته و ثابت رخ می‌دهد.

شاید عجیب به نظر برسد که افکار پارمنیدس شباهت تکان دهنده‌ای دارد با آن دیدگاه علمی از جهان هستی که در دوران بین نیوتن (قرن هفدهم) تا اینشتین (قرن بیستم) شکل گرفت. در مورد در این دیدگاه علمی جدید هست که پارمنیدس را به یاد می‌آورد. اولی، جبرگرایی آن است همه چیز لزوما و ناگزیر همان است که، باید باشد. دوم این که فقط از منظر درونی و ذهنی ناظر ممکن است زمان حال یا اکنون وجود داشته باشد؛ از جنبه بیرونی یا واقعیت خارجی، همه لحظه‌های زمانی یکسان‌اند و تمایزی ندارند. هنگامی که بحث مفصلی در این موضوع میان دو مغز متفکر بزرگ قرن بیستم در گرفت، نام پارمنیدس به میان آمد. آن دو، اینشتین و پوپر بودند و در شرحی که پوپر در زندگی نامه خودنوشته‌اش (جست‌وجوی بی‌پایان درباره آن بحث با اینشتین آورده، می‌نویسد: «می‌خواستم او را قانع کنم تا از جبرگرایی‌اش دست بردارد زیرا او را به این دیدگاه می‌رساند که جهان هستی همان جهان چهاربعدی پارمنیدسی است که هر تغییری در آن، توهم انسان است یا چیزی در همین حد. او پذیرفت که همین دیدگاه را داشته و در حین گفت وگوی‌مان، او را "پارمنیدس" خطاب می‌کردم.» هیچ چیز نمی‌توانست، به این روشنی، نشان دهد که افکار پارمنیدس برای متفکران بعدی تا روزگار ما، مرجعی مهم بوده است.

نظرات کاربران

رامي
۱۴۰۲/۰۴/۰۳

گوینده صدای دلنشینی دارند، به متن هم مسلط هستند، کار مترجم متن هم باکیفیت بوده و خود کتاب نیر مختصر و مفید است. این اثر لیاقت پنج ستاره را دارد

کاربر ۳۱۷۲۷۵۳
۱۴۰۲/۰۵/۰۱

من فعلا فقط نمونه رو گوش دادم و اون هم به توصیه یکی از کاربران عزیز طاقچه که برای شروع خواندن کتاب های فلسفی این کتاب رو پیشنهاد داده بود و از همان نمونه کتاب می‌شود فهمید که کتاب زبان

- بیشتر

زمان

۱۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۸۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۸۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۸۰,۰۰۰
تومان