دانلود کتاب صوتی هزارتوی سعودی با صدای نازیما حسینی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هزارتوی سعودی اثر کارن‌الیوت هاوس

دانلود و خرید کتاب صوتی هزارتوی سعودی

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هزارتوی سعودی

کتاب صوتی هزارتوی سعودی نوشتهٔ کارن الیوت هاوس و ترجمهٔ ابراهیم موسوی و نگار باغانی است. نازیما حسینی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی روایتی از جامعه و حکومت عربستان سعودی است.

درباره کتاب صوتی هزارتوی سعودی

کتاب صوتی هزارتوی سعودی اولین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. کارن الیوت هاوس، نویسندهٔ این کتاب، گزارشگر برندهٔ «جایزهٔ پولیتزر» و عضو سابق روزنامهٔ «وال‌استریت ژورنال» بوده است که با بیش از ۳۰ سال سابقهٔ مطلب‌نوشتن درمورد عربستان سعودی، اطلاعات و تجاربی منحصربه‌فرد را از زندگی در این پادشاهی به دست آورده است. این نویسنده از طریق خاطرات، مشاهدات، تحلیل‌ها و مصاحبه‌های گوناگون، به واکاوی هزارتویی می‌پردازد که شهروندان سعودی در آن زندگی می‌کنند و همچنین از ماهیت گاه متناقض جامعه‌ای سخن می‌گوید که در طول زمان، یکی از خاستگاه‌های تروریست‌های اسلام‌گرا بوده است. این نویسنده، به‌قول خودش، تلاش کرده «زیر دشداشه‌های سفید و چادرهای مشکی، تنوع بزرگ و غنی جامعهٔ سعودی را کشف» کند. او از کف صحنه خبر می‌دهد. به لطف مصاحبه‌ها و سفرهای پی‌درپی‌اش، اطلاعات دست‌اولی از وجب‌به‌وجب عربستان می‌دهد. هم از ملک‌سلمان نقل‌قول می‌آورد و هم از کولی‌هایی که در بیابان‌های دورافتاده، از حق شهروندی عربستان محروم هستند؛ هم با علمای سطح‌اول عربستان به بحث می‌نشیند و هم با زنانی که به‌دنبال حقوق سادهٔ خودشان مانند رانندگی و داشتن شغل هستند؛ هم به کاخ‌های محافظت‌شدهٔ شاهزاده‌ها سرک کشیده و هم به خانه‌های محقری که پس از غروب آفتاب، تاریک و بی‌چراغ هستند. هاوس یکی‌یکی بحران‌های عربستان سعودی را بررسی کرده است و با داده‌های دست‌اول ما را با جوانب آن‌ها آشنا می‌کند و نشانمان می‌دهد که در این کشور عجیب، نرخ بیکاری سعودی‌ها بالاست، اما ۶۰درصد کارها را کارگران خارجی انجام می‌دهند. او نشانمان می‌دهد که در عربستان اقتصاد تک‌محصولی است و حالا تردیدهایی پیرامون میادین نفتی عربستان و توانایی‌اش در استخراج نفت ایجاد شده است. نشانمان می‌دهد که از یک‌سو وهابیتی که ضامن مشروعیت آل‌سعود است این کشور را تبدیل کرده به زایشگاه بنیادگرایی و تروریسم بین‌الملل، اما از سوی دیگر آل‌سعود تکیه زده به عصای نه‌چندان مطمئن آمریکا.

شنیدن کتاب صوتی هزارتوی سعودی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه پیرامون جامعه و حکومت عربستان سعودی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کارن الیوت هاوس

کارن الیوت هاوس ۷ دسامبر ۱۹۴۷ به دنیا آمد. او روزنامه‌نگار آمریکایی و سردبیر سابق روزنامهٔ وال‌استریت ژورنال و شرکت «مادر آن داو جونز» بوده است. او پیش از بازنشستگی در بهار ۲۰۰۶ به‌عنوان رئیس «داو جونز اینترنشنال» و سپس ناشر وال‌استریت ژورنال خدمت می‌کرد. کتاب «هزارتوی سعودی» یکی از آثار مکتوب اوست. جوایز او شامل جایزهٔ پولیتزر می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی هزارتوی سعودی

 «نپرسید شما برای وطن چه می توانید بکنید، بپرسید وطن برای شما چه می تواند بکند.» این ذهنیت اغلب جوانان سعودی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۴ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۳۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۳۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
۷۴,۲۰۰
۳۰%
تومان