دانلود کتاب صوتی جنبه مثبت بی منطق بودن با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنبه مثبت بی منطق بودن اثر دن آریلی

دانلود و خرید کتاب صوتی جنبه مثبت بی منطق بودن

نویسنده:دن آریلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جنبه مثبت بی منطق بودن

خلاصه‌کتاب جنبه‌ٔ مثبت بی‌منطق‌بودن نوشتهٔ دن آریلی و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را با گویندگی مصطفی طالبیان مقدم منتشر کرده است. این اثر خلاصه‌ای از کتاب اصلی است و دربارهٔ مزایای پیش‌بینی‌نشده‌ٔ سرپیچی از منطق در محیط کار و خانه صحبت می‌کند.  اگر می‌خواهید در این دنیای وارونه، صدرنشین باشید، مطالعه‌ٔ این کتاب را از دست ندهید.

درباره خلاصه‌کتاب جنبه‌ مثبت بی منطق بودن

تصور کنید که همیشه می‌توانستیم بهترین خرید‌ها و بهترین انتخاب‌ها را در عشق و یا شغل داشته باشیم و همه چیز بر وفق مرادمان پیش می‌رفت؛ اما می‌دانیم که چنین چیزی ممکن نیست! اغلب ما همیشه منطقی نیستیم؛ با این حال، این موضوع به معنای ازدست‌رفتن همه چیز نیست. دن آریلی در کتاب «جنبه‌ٔ مثبت بی‌منطق‌بودن» که از مسائل روزمرهٔ زندگی انسان‌ها الهام گرفته شده است، به بررسی رفتارهای غیرمنطقی انسان‌ها در محل کار، خانه و به طور کلی، در زندگی می‌پردازد و شیوه‌ٔ بهره‌‌بردن از آن‌ها را نیز به شما نشان می‌دهد.

خواندن خلاصه‌کتاب جنبه‌ مثبت بی منطق بودن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب جنبه‌ مثبت بی منطق بودن

«فرض کنید یک تختخواب جدید می‌خرید و تصمیم می‌گیرید به جای تلفن زدن به نمایندگی، خودتان تختخواب جدیدتان را سرهم کنید. آیا پس از اتمام کار احساس غرور نمی‌کنید؟

به عنوان مثال در دهه ۱۹۴۰، کیک‌های آماده‌ای تولید می‌شد که به کیک‌های خانگی معرفی بودند، اما در واقع صنعتی تولید می‌شدند. زنان خانه‌دار علاقه‌ای نداشتند به دوستان و خانواده‌هایشان بگویند که از کیک‌های آماده استفاده می‌کنند. به همین خاطر شرکت تصمیم گرفت تخم‌مرغ را از محصول حذف کند و بگذارد آن‌ها خودشان در هنگام پخت، یک تخم‌مرغ تازه به پودر کیک اضافه کنند. نتیجه حیرت‌انگیز بود؛ فروش سیر صعودی پیدا کرد! تأثیر سادهٔ افزودن یک تخم‌مرغ توسط زنان خانه‌دار به اندازه‌ای بود که توانست آن کیک‌های آماده را به کیک‌های خانگی تبدیل کند!

مثال ذکر شده نشان می‌دهد که ما تمایل داریم هنگام انجام کاری، چیزی جدید خلق کنیم. ما ناخودآگاه برای چیزی که خلق می‌کنیم ارزشی بیشتر از ارزش واقعی آن قائل می‌شویم. اگر فرزند داشته باشید، فکر می‌کنید که آن‌ها بهترین موجودات روی کره زمین هستند. اکثر والدین همین حس را دارند!

این وابستگیِ ناخودآگاه و غیرمنطقی، در جهان تجارت نیز صدق می‌کند. در واقع وقتی برندها به مشتریانشان امکان شخصی‌سازی محصولاتشان را می‌دهند، از همین موضوع بهره می‌برند. به عنوان مثال، شرکت کانوِرس۷ تولید کننده معروف کفش به مشتریانش این امکان را می‌دهد که خودشان کفش‌شان را طراحی کنند؛ از جمله جنس، رنگ، مدل و ... آن‌ها به این طریق توانستند کاری کنند که مشتریانشان خود را افرادی خاص و منحصر به فرد بپندارند.

البته گاهی اوقات تلاش کردن به تنهایی باعث افزایش ارزش یک هدف نمی‌شود و ما باید حس کنیم که در حال پیشرفت در رسیدن به آن هدف هستیم؛ در غیر این صورت مسیر دستیابی به اهدافمان برایمان لذتی نخواهد داشت. به زندگی عاشقانهٔ خود فکر کنید؛ اگر کسی که دوستش دارید موانعی را سر راه شما قرار دهد و شما به ترتیب تلاش کنید تا آن‌ها را حل کنید، آن شخص برای شما ارزش بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. با این حال، اگر آن شخص به نادیده گرفتن شما ادامه دهد (مثلاً به شما احساس این را ندهد که تلاش‌های شما باعث پیشرفت در مسیر دستیابی به او می‌شود)، تمام افکار مثبت‌تان را از دست داده و به تدریج علاقه‌تان به آن شخص کاهش می‌یابد!

در واقع تلاش همراه با حس پیشرفت، باعث افزایش ارزش هدف و مسیر رسیدن به آن می‌شود.»

نظرات کاربران

کاربر ۶۲۴۵۵۱۲
۱۴۰۲/۰۲/۲۶

انقدر خلاصه هست که با نخوندنش فرقی نداره، واقعا این نوع خلاصه کردن فقط ظلم در حق کتاب و خوانندست.

زمان

۲۸ دقیقه

حجم

۲۶٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۸ دقیقه

حجم

۲۶٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان