دانلود کتاب صوتی آئورا با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آئورا اثر کارلوس فوئنتس

دانلود و خرید کتاب صوتی آئورا

انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آئورا

کتاب صوتی آئورا نوشتهٔ کارلوس فوئنتس و ترجمهٔ عبدالله کوثری است. تایماز رضوانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این رمان کوتاه صوتی برهه‌ای عجیب‌وغریب از زندگی یک مرد جوان را درارتباط‌با یک پیرزن و دختری جوان روایت می‌کند.

درباره کتاب صوتی آئورا

کتاب صوتی آئورا رمانی کوتاه نوشتهٔ کارلوس فوئنتس است که از این رمان‌نویس مکزیکی در ۱۹۶۲ و در مکزیک منتشر شد. این رمان کوتاه از زاویه‌دید دوم‌شخص مفرد (تو) روایت می‌شود و همین هم بارزترین ویژگی آن بوده است. این اثر یکی از آثار موفق ادبیات آمریکای لاتین و از شاخص‌ترین آثار سبک ادبی رئالیسم جادویی است که درعین‌حال دارای مشخصه‌های سوررئالیستی (فراواقع‌گرایی) نیز هست. از ویژگی‌های دیگر این کتاب صوتی باید به توصیفات درخشان از موضوعاتی «رؤیاگونه» و پرداختن به پیچیدگی‌های مسئلهٔ «هویت دوگانه» که توسط شخصیت اصلی داستان به تصویر کشیده می‌شوند، اشاره کرد.

«فلیپه مونترو» به‌منظور ویراستاری خاطرات شوهر فقید زنی سالخورده، در خانهٔ این زن استخدام می‌شود. او آنجا با یکی از خویشاوندان پیرزن که دختری زیبا با چشمانی سبز به نام آئوراست، آشنا می‌شود. علاقهٔ فلیپه به آئورا و درک تدریجی او نسبت به ماهیت واقعی رابطهٔ این دختر جذاب با پیرزن، نیروی محرکهٔ اصلی داستان است و پایان‌بندی شگفت‌انگیز این رمان کوتاه صوتی را رقم می‌زند.

شنیدن کتاب صوتی آئورا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر مکزیک و قالب رمان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کارلوس فوئنتس

کارلوس فوئنتس در ۱۱ نوامبر ۱۹۲۸ به دنیا آمد و در ۱۵ مه ۲۰۱۲ درگذشت. او نویسندهٔ مکزیکی و یکی از سرشناس‌ترین و مشهورترین نویسندگان اسپانیایی‌زبان بوده است. پدر کارلوس از دیپلمات‌های مشهور مکزیک بود؛ به‌همین‌دلیل او در کودکی در کشورهای مختلفی زندگی کرد. در سال ۱۹۳۶ خانوادهٔ این نویسنده در شهر واشینگتن دی‌سی ساکن شدند و این باعث شد که با زبان انگلیسی آشنا شود. او دورهٔ دبیرستان را در سانتیاگو، شیلی و بوئنوس آیرس گذراند. نخستین مجموعهٔ داستان‌های کوتاه فوئنتس در سال ۱۹۵۴ منتشر شد. فوئنتس در دانشگاه‌های مطرحی همچون پرینستون، هاروارد، پنسیلوانیا، کلمبیا، کمبریج، براون و جورج میسون سابقهٔ تدریس داشت. این نویسندهٔ بلندآوازهٔ مکزیکی در مراسمی با حضور «گابریل گارسیا مارکز» و «نادین گوردیمر» (۲ نویسندهٔ برندهٔ نوبل ادبیات) و «فیلیپ کالدرون»، رئیس‌جمهور مکزیک و رهبران پیشین شیلی و اسپانیا، هشتادمین سال‌روز تولدش را جشن گرفت. رمان کوتاه «آئورا» یکی از آثار مشهور اوست.

بخشی از کتاب صوتی آئورا

پیرزن خنده‌ای گوش‌خراش سر می‌دهد و به تو می‌گوید که چقدر از لطفت سپاسگزار است و می‌گوید که آن دختر تو را به اتاقت راهنمایی خواهد کرد. در فکر دستمزد چهارهزار پسویی هستی و این که کارت چقدر دلپذیر خواهد بود. آخر اینجور کارهای پژوهشی دقیق را دوست داری. کارهای بی‌نیاز از تقلا و دوندگی یا ملاقات کسانی که حوصله‌شان را نداری. با این فکر‌ها در پی دختر از اتاق بیرون می‌روی و درمی‌یابی که باید او را با گوش دنبال کنی نه با چشم. از پی خش‌خش دامنش می‌روی. خش‌خش تافته. و حالا آرام و قرار نداری که بار دیگر در چشمانش بنگری. به دنبال آن صدا در تاریکی از پله‌ها بالا می‌روی و هنوز به تیرگی خو نکرده‌ای. به یاد می‌آوری که ساعت در حدود شش بعدازظهر است و از هجوم نور تعجب می‌کنی. آنگاه که آئورا در اتاقت را باز می‌کند. در دیگری بدون قفل. و کنار می‌رود و می‌گوید این اتاق شماست. یک ساعت دیگر برای شام منتظرتان هستیم. با همان خش‌خش نرم تافته می‌گذرد و نمی‌توانی دیگربار چهره‌اش را ببینی. در را می‌بندی و به شبکه‌ی شیشه‌ای بالای سر که به‌جای سقف است می‌نگری.

نظرات کاربران

faezeh hosseini
۱۴۰۱/۱۰/۰۶

واقعا کتاب جالب و متفاوتی بود توصیفات و فضا سازی بسیار عالی بود و انتخاب راوی دوم شخص خیلی به درک بهتر داستان و جذابیت بیشترش کمک کرده بود ترجمه‌ی آقای کوثری عالی و روان بود و آقای رضوانی هم

- بیشتر
AS4438
۱۴۰۱/۰۹/۰۷

داستانی ازادبیات مکزیک با فضای سورئال، ورئالیسم جادوئی، نویسنده اوج هنرخود را بااین داستان کوتاه به نمایش گذارده،، فقط نمیدانم چرا ازفصل دو شروع شده بود،عالی بود.

کاربر ۵۰۷۱۳۵۲
۱۴۰۲/۰۹/۲۰

اصلا دوست نداشتم

شقایق۶۶
۱۴۰۲/۰۳/۲۴

اگر به آثار خاص و فضایی وهم آلود آغشته به جادو و رویا علاقه دارید حتما نسخه صوتیشو گوش کنید مخصوصا اگه با صدای آقای مرتضی حسنلو باشه.

زمان

۱ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۱۱۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۱۱۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان