دانلود کتاب صوتی قتل خانم مک گینتی با صدای نگین خواجه‌ نصیر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قتل خانم مک گینتی اثر آگاتا کریستی

دانلود و خرید کتاب صوتی قتل خانم مک گینتی

معرفی کتاب صوتی قتل خانم مک گینتی

کتاب صوتی قتل خانم مک گینتی نوشتهٔ آگاتا کریستی از مجموعهٔ داستان‌های کارآگاهی هرکول پوآرو است. این کتاب صوتی با ترجمهٔ جمشید اسکندانی و صدای نگین خواجه نصیر در انتشارات ماه آوا منتشر شده است. 

درباره کتاب صوتی قتل خانم مک گینتی

در کتاب صوتی قتل خانم مک گینتی زنی سالمند در یک روستا به قتل می‌رسد و همه به مستأجر او شک دارند؛ اما اوضاع بسیار پیچیده‌تر است. پس از به‌قتل‌رسیدن او، یکی دیگر از اهالی روستا کشته می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا پرونده‌های قدیمی باز شوند و حالا همه به داستان‌های قدیمی که با این قتل‌ها مرتبط است فکر می‌کنند. هرکول پوآرو می‌خواهد این پرونده را حل کند.

هرکول پوآرو، یکی از مشهورترین کارآگاه‌های تاریخ داستان است. سریال تلویزیونی ۶۰ قسمتی از شبکه انگلیسی LWT از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ از روی کتاب‌ها و شخصیت او ساخته شد که با بازی دیوید سوشی در تلویزیون به نمایش درآمد و مشهور شد. مجموعه جدید این سریال هم از سال ۲۰۰۰ ساخته شد و در سال ۲۰۱۳ با مرگ پوآرو به پایان رسید.

شنیدن کتاب صوتی قتل خانم مک گینتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر از داستان‌های جنایی لذت می‌برید این کتاب برای شما بسیار جذاب خواهد بود. 

درباره‌ آگاتا کریستی

آگاتا کریستی در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ در تورکی، دوون به دنیا آمد. وی نویسندۀ مشهور انگلیسی و خالق داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود. او نخستین نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش بیشترین ترجمه را به زبان‌های مختلف دنیا داشته و پس از او، ژول ورن و سپس شکسپیر در این روند قرار دارند. کریستی همچنین طولانی‌ترین نمایشنامۀ جهان را به نام «The Mousetrap» نوشته است. این نمایشنامه از سال ۱۹۵۲ تا ۲۰۲۰ در West End اجرا شد؛ این نمایش در مارس ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بسته شد. این نویسندۀ انگلیسی، ترجمه‌شده‌ترین نویسنده است. کریستی شش رمان نیز با نام مستعار Mary Westmacott نوشته است.

آگاتا کریستی طیّ هر دو جنگ جهانی، در بیمارستان‌ها خدمت کرد و دانشی درمورد سم‌هایی که در بسیاری از رمان‌ها، داستان‌های کوتاه و نمایشنامه‌های وی وجود داشت را به‌دست آورد؛ او همچنین، در دوره‌ای از زندگی‌اش، چندین‌ماه را در حفاری‌هایی در خاورمیانه می‌گذراند و بدین‌ترتیب، از این دانش نیز در نگارش کتاب‌هایش سود می‌جست.

کریستی از خانواده‌ای ثروتمند و طبقۀ متوسط بود که عمدتاً در خانه تحصیل می‌کرد. او در سال ۱۹۲۰ «ماجرای مرموز در استایلز» را با حضور کارآگاه «هرکول پوآرو» نوشت و با این اثر بود که به نخستین پله‌های موفقیت پا گذاشت.

آگاتا کریسی جوایز ویژه و مختلفی را در طول عمر هنری‌اش دریافت کرده است. بیشتر کتاب‌ها و داستان‌های کوتاه او (و بعضی‌ها از آن‌ها چندین بار) به‌صورت فیلم درآمده‌اند؛ از آن میان می‌توان فیلم‌های قتل در قطار سریع‌السیر شرق، مرگ در رودخانه نیل و قطار ساعت ۴:۵۰ پدینگتون را نام برد؛ همچنین بسیاری از نوشته‌های کریستی بارها برای تهیۀ برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مورد استفاده و اقتباس قرار گرفته‌اند.

علی دهباشی، سردبیر مجله بخارا، در «شب آگاتا کریستی» گفت که این نویسندۀ انگلیسی، به‌خاطر علائق باستان‌شناسی همسرش، بارها به ایران سفر کرده بود. در سال ۱۳۴۵ بود که محمدعلی سپانلو با آگاتا کریستی گفت‌و‌گویی انجام داد.

تنها بخشی از آثار این نویسنده را در فهرست زیر ببینید:

رمان‌های هرکول پوارو:

ماجرای اسرارآمیز در استایلز، قتل در زمین گلف، قتل راجر آکروید، چهار (قدرت) بزرگ، راز قطار آبی، خطر در خانه آخر، لرد اجور می‌میرد، قتل در قطار سریع‌السیر شرق، تراژدی در سه پرده، مرگ در میان ابرها، قتل به ترتیب الفبا، قتل در بین‌النهرین، ورق‌های روی میز، شاهد خاموش، مرگ بر روی نیل، کریسمس هرکول پوآرو، ملاقات با مرگ، جنایت‌های میهن پرستانه و ... .

مجموعه داستان‌ها:

تحقیقات پوآرو، قتل در مجتمع مسکونی، راز رگاتا، کارهای هرکول، شاهدی برای پیگرد قانونی، سه موش کور، ماجرای پودینگ کریسمس، گناه مضاعف، نخستین پرونده‌های پوآرو، گرفتاری در خلیج پولنسا، مجموعه چای هارلوین، روشنایی ماندگار،

رمان‌های خانم مارپل:

قتل در خانه کشیش، جسدی در کتابخانه، انگشت متحرک، اعلام یک قتل، آنها این کار را با آیینه انجام می‌دهند، جیب پر از چاودار و... .

آگاتا کریستی در تاریخ ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶ درگذشت. 

بخشی از کتاب قتل خانم مک گینتی

«کمیسر اسپنس به پوارو خیره شد. چهره‌اش سرخ‌تر شده بود، با حالتی مبهم ولی صادقانه به او نگاه می‌کرد. به نظر می‌رسید به استانداردهای اخلاقی و فکری‌اش اعتقاد راسخ دارد و هرگز شک و تردیدی در باره درستی و نادرستی آن به خود راه نمی‌دهد. گفت: «من عمری را در اسکاتلندیارد گذرانده و تجربیات بسیاری نیز کسب کرده‌ام که الان خیلی راحت می‌توانم در باره اشخاص قضاوت کنم. در کشف ماجراهای جنایی بسیاری شرکت کرده‌ام که بعضی از آن‌ها خیلی مشخص و روشن و تعدادی دیگر برعکس پیچیده و مبهم بوده‌اند. یک مورد آن را حتماً به یاد دارید آقای پوارو.»

پوارو به علامت تصدیق سر تکان داد.

«واقعاً ماجرای پیچیده‌ای بود و بدون کمک شما، آقای پوارو موفق به کشف آن نمی‌شدیم. مهم این‌جاست که در نهایت شک و تردیدی برای کسی باقی نماند. ماجراهای دیگر هم به همین شکل خاتمه یافت که شاید شما از آن‌ها خبر نداشته باشید، مثل قضیه مردی که سوت می‌زد. خوشبختانه به سزای جنایتش رسید. یا آن چند جوان که گوتمان پیر را با شلیک گلوله به قتل رساندند. یا آن مردی که قربانیانش را با آرسنیک می‌کشت، ترانتر هم که تبرئه شد و انصافاً حق هم همین بود. یا خانم کورتلند که خیلی شانس آورد چون ثابت شد شوهرش آدم شرور و منحرفی بود و هیئت منصفه سرانجام به برائت او رأی داد. در این مورد بخصوص عدالت نقشی نداشت و فقط عواطف چند انسان او را نجات داد. قبول کنید این کار در پاره‌ای محاکم بسیار عادلانه خواهد بود. شرایط و وضعیت موجود در هر دادگاه جنایی به هرحال نظر هیئت منصفه و رأی نهایی را به گونه‌ای تغییر خواهد داد که در سرنوشت متهم بسیار مؤثر خواهد بود. بعضی اوقات فقط احساسات حکمفرماست و متهم سعی می‌کند احساسات هیئت منصفه را برانگیزد که البته خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد. گاهی یک وکیل مدافع زبر و زرنگ و خبره این‌کار را می‌کند و گاهی هم دادستان از مسیر اصلی ماجرا منحرف می‌شود. بله... من شاهد موارد بسیاری بوده‌ام... ولی...»»

معرفی نویسنده
عکس آگاتا کریستی
آگاتا کریستی
انگلیسی | تولد ۱۸۹۰ - درگذشت ۱۹۷۶

آگاتا کریستی با نام اصلی آگاتا مری کلاریسا میل، ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ در دون شایرِ انگلستان به دنیا آمد. پدر آمریکایی‌اش فردریک میلر نام داشت. مادرش کلارا بومر انگلیسی و از خانواده‌ای اشرافی بود. آگاتا به دلیل آمریکایی بودن پدر می‌توانست تبعه ایالات متحده نیز باشد، ولی هرگز از آن کشور تقاضای تابعیت نکرد. آگاتا یک خواهر و یک برادر داشت که هردوی آن‌ها از او بزرگ‌تر بودند. گر چه خواهر و برادر آگاتا را به مدرسه شبانه‌روزی و خود او را به یک مدرسه تکمیلی در فرانسه فرستاده بودند اما آگاتا در پنج سالگی خودش خواندن را یاد گرفت و بعد با استفاده از کتابخانه پدرش به معلوماتش اضافه کرد و تحصیلات آکادمیک نداشت.

نظرات کاربران

kosar aghababai
۱۴۰۱/۰۸/۱۱

اگه عاشق کتابای گیج کننده این و میخواین یه کتاب بخونین که تهش واقعا معلوم نیس خیلی خفنه واقعا منو به چالش کشوند و خیلی کتابشو پسندیدم انقدر درگیرش شدم که توی یه روز همشو گوش دادم

aysan
۱۴۰۱/۰۷/۱۱

خب آگاتا کریستی که دیگه نیاز‌یه تعریف نداره👏🏻👏🏻👏🏻 اگر کتابهای معمایی و جنایی رو تو قسمت کتاب صوتی بیشتر کنید خیلی حیلی ممنون میشم🙏🏻🙏🏻🙏🏻

امیررضا
۱۴۰۲/۰۱/۲۷

کارآگاه سبیل فابریک بلژیکی تو این پرونده سن و سالی ازش گذشته و در طول داستان کاملا میتونین حسش کنید. آره، هرکول پوآرو با کوله‌باری از تجربه پرونده قتل پیرزنی معمولی رو قبول میکنه. قاتل از همون اول داستان مشخص

- بیشتر
amir999
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

کتاب بسیار جذاب و پرکششیه، تعلیق خوبی داره، به همه‌شک میکنی و کلی تئوری های مختلف برات به وجود میاد ولی در نهایت پایان غافلگیر کننده‌ای داره. تنها ایرادش اینه که بعضی وقتها اتفاقات خیلی غیر واقعی به نظر میان و

- بیشتر
کاربر 1582625
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

کاش گوینده داستان لحن و صداشو برای شخصیت پوارو اینجوری تغییر نمیداد!!!!

sarra♡bookish
۱۴۰۱/۱۰/۰۶

بی نهایت به کاراکتر هرکول پوآرو تو کتابای آگاتا کریستی علاقه مندم واقعا قشنگه❤️‍🔥

Ellie
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

صدای گوینده زیباست، فقط ای کاش با یک لحن خونده شده بود، اینکه برای هر شخصیت صدای خاصی رو تقلید می کرد دوس نداشتم. مخصوصا صدای بنده خدا پوآرو رو

khanomi
۱۴۰۲/۰۹/۰۲

خب چرا گوینده صدای پوآرو رو اینجوری بیان میکنه؟؟؟؟ مگه مجبوری خانم خواجه نصیر؟ صدای به این خوبی داری واقعا خرابش کردی... من فقط نمونه رو گوش دادم چون تعدادی توی نظرات گفتن که نتونستن تحمل کنند و من هم

- بیشتر
یلدا
۱۴۰۲/۰۸/۲۱

انقدر گوینده بد میخوند ک یه فصل رو گوش کردم دگ نتونستم ادامه بدم

samirab360
۱۴۰۲/۰۷/۱۳

بسیار زیبا با صدایی فوق العاده جذاب

زمان

۸ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۴۵۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۴۵۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۳,۶۰۰
تومان