دانلود کتاب صوتی روانشناسی برای والدین با صدای فریبا فصیحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی روانشناسی برای والدین اثر فی کارلیسل

دانلود و خرید کتاب صوتی روانشناسی برای والدین

معرفی کتاب صوتی روانشناسی برای والدین

کتاب صوتی روانشناسی برای والدین نوشتهٔ فی کارلیسل و ترجمهٔ فریده فتوحی و با صدای فریبا فصیحی و شهره روحی است و پندار تابان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی روانشناسی برای والدین

هدف کتاب صوتی روانشناسی برای والدین ارائهٔ تحقیقات روان‌شناختی دربارهٔ فرزندپروری به شکلی قابل فهم است. برخی از قسمت‌های اين کتاب صوتی کاملا علمی هستند؛ زيرا شواهد روان‌شناختی را به شیوه‌ای بی‌طرفانه ارائه کرده است. باوجوداین، نظرات شخصی فی کارلیسل را نیز در بخش‌های تفسیر و دستورالعمل‌های کاربردی مطرح کرده است. نیازی نیست که اين کتاب به ترتیب فصول شنیده شود. اگر شما پدر يا مادری هستید که فرزندتان بزرگ‌تر است و اين کتاب صوتی را برای اولین بار انتخاب کرده‌ايد، می‌توانید از فصول مربوط به دلبستگی، آموزش استفاده از توالت و بازگشتن به کار گذر کرده و بر فصول تربیت، هوش و شخصیت تمرکز کنید. اين کتاب صوتی به عنوان يک راهنمای مرجع نوشته شده است. در اين صورت می‌توانید زمانی که فرزندتان به نوجوانی رسید يا دچار مشکلی نظیر قلدری شد، به آن مراجعه کنید.

کتاب صوتی روانشناسی برای والدین تلاش کرده است که بدون اتکا به نظرات شخصی و بر پايهٔ تحقیقات روان‌شناختی دربارهٔ فرزندپروری، به توصیه‌های متناقض برخی از متخصصین فرزندپروری پايان دهد.

مشوق نویسنده برای نگارش اين کتاب، گفت‌وگوهای بسیاری بود که دربارهٔ فرزندپروری با مادران داشته است. همهٔ افراد توصیه‌های مختص به خود را داشتند؛ اما نویسنده می‌خواسته بداند که شواهد چه می‌گويند.

شنیدن کتاب صوتی روانشناسی برای والدین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به تمام مادران و پدران پیشنهاد می‌کنیم. این کتابی است که می‌تواند شما را از هر کتاب و توصیهٔ دیگری بی‌نیاز کند.

بخشی از کتاب صوتی روانشناسی برای والدین

«يکی از موفق‌ترين روش‌هايی که من برای پاسخ به رفتار شايسته‌ی پسرم استفاده کرده‌ام، اين است که برای هر رفتار مناسب، تیله‌ای در يک شیشه قرار می‌دهم و هنگامی که شیشه پر از تیله شد، جايزه‌ای به او می‌دهم. اين روش به اين شکل است که به فرزندتان بگويید اگر شیشه پر از تیله شود او جايزه‌ای ويژه دريافت خواهد کرد. مثلا ً يک بار وقتی که شیشه پر از تیله شد، پسرم را به تامس لند بردم. لازم نیست که اين جايزه چیز گران قیمتی باشد، فقط چیزی باشد که فرزند شما واقعا به آن نیاز دارد و حاضر است خود را وقف آن کند. با اين شیوه‌ی تربیتی در سن نسبتا پايینی پسرم همواره شلوارش را خودش به تن می‌کرد، دندان‌هايش را مسواک می‌زد، دستانش را پس از استفاده از دستشويی می‌شست و به‌سرعت برای رفتن تختخواب حاضر می‌شد. اين‌ها همه مواردی بودند که قبل از استفاده از روش تیله در شیشه کشمکش زيادی با آن‌ها داشتم.

«روشی ديگر هم آغاز کرده‌ام که در آن به ازای رفتار بد، اسباب‌بازی‌های پسرم را از او می‌گیرم و برای رفتار خوب اسباب‌بازی‌ها را به او بازمی‌گردانم؛ اما به نظر می‌رسد چندان کارآمد نیست.»

مراقب باشید در مورد پاداش‌ها و تنبیهات دچار اشتباه نشويد. نتايج منفی را از پاداش‌ها جدا کنید؛ زيرا بازگرداندن اسباب‌بازی‌ها در ازای رفتار خوب ممکن است مانع يادگیری درس‌هايی شود که در ابتدا با گرفتن اسباب‌بازی‌ها در تلاش بوديد به فرزندتان بیاموزيد. شما همچنان می‌توانید اسباب‌بازی‌ها را در مقابل رفتارهای بد بگیريد و توافق کنید که پس از يک روز/هفته آن‌ها را بازمی‌گردانید. در عین حال، برای رفتارهای خوب بايد پاداش ديگری در نظر بگیريد.» 



نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۲۷۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۲۷۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان