دانلود کتاب صوتی بالتازار و بلموندا با صدای ابراهیم مومنی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بالتازار و بلموندا اثر ژوزه  ساراماگو

دانلود و خرید کتاب صوتی بالتازار و بلموندا

انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بالتازار و بلموندا

کتاب صوتی «بالتازار و بلموندا» نوشتهٔ ژوزه ساراماگو با ترجمهٔ کیومرث پارسای و گویندگی ابراهیم مومنی در واوخوان منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی بالتازار و بلموندا

بالتازار و بلموندا روایت عشق دو جوان است که ماجرایش در پرتغال قرن هجدهم اتفاق می‌افتد. یکی بالتازار، کهنه‌سربازی که یک دستش را در جنگ از دست داده و دیگری بلموندا، دختری زیبا و ساده و بی‌پروا که مادرش را دادگاه تفتیش عقاید به اتهام جادوگری محکوم به تبعید در آنگولا کرده است. این کتاب در فضای هول‌انگیز تفتیش عقاید، فقر بی‌امان، طاعون همه‌گیر و خرافات مذهبی روایت می‌شود. در کنار این داستان عاشقانه، شخصیت‌های دیگری نیز حضور دارند. مانند: دون‌ژوان پنجم پادشاه بی‌اراده و کم‌هوش پرتغال، پدر بارتولومئو لورنسو، کشیشی با هوش سرشار که تحت تعقیب دستگاه تفتیش عقاید بوده و به دنبال اختراع سفینهٔ فضایی است، یک موسیقیدان ایتالیایی به نام ومنیکو اسکارلاتی که برای آموزش موسیقی به دختر آبله‌روی کم‌استعداد پادشاه به لیسبون فراخوانده شده است.

کتاب صوتی بالتازار و بلموندا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه پیشنهاد می‌شود.

درباره ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو در سال ۱۹۲۲ به دنیا آمد. وی نویسندهٔ نام‌دار پرتغالی و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ است. او از سال ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و همچنان به آرمان‌های آن وفادار بود اما هیچگاه ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در نیاورد. منتقدان ادبی او را پیرو سبک ادبی رئالیسم جادویی می‌دانند اما وی خود را ادامه‌دهندهٔ ادبیات اروپا و تأثیرپذیری خود را بیشتر از نویسنده‌هایی همچون گوگول و سروانتس می‌داند.

منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ساراماگو را می‌توان عدم کاربرد نشانگان سجاوندی به‌صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی دانست:

او از میان علائم نگارشی، فقط از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامت‌ها که مثلاً جملهٔ سؤالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… می‌پرهیزد. این نویسنده، گفتگوهای شخصیت‌های داستان‌هایش را پشت سر هم می‌نویسد و مشخص نمی‌کند که کدام جمله را چه کسی گفته است. او به‌ندرت یک پاراگراف را تمام می‌کند.

فیلم «دشمن» به کارگردانی دنیس ویلنیو، یک اقتباس ادبی از رمان همزاد (۲۰۰۴) نوشتهٔ ساراماگو است. فیلم سینمایی «کوری» نیز با بازی مارک رافلو، از رمان کوری اقتباس شده است.

عنوان برخی از کتاب‌های ساراماگو را در فهرست زیر ببینید:

کوری، کنتاوروس، آناخوسیفا (بالتازار و بلموندا)، در ستایش مرگ، بینایی، تاریخ محاصره لیسبون، همه نام‌ها، همزاد، مرد تکثیر شده، بلم سنگی و...

ژوزه ساراماگو در سال ۲۰۱۰ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی بالتازار و بلموندا

«اتـاق بـه مجلسـی تبدیـل شـد کـه نجیـب زادگان در آن می لولیدنـد، بـه این طـرف و آن طـرف می رفتنـد و بـه انجـام مراسـم خـاص احتـرام گذاشـتن بی پایـان بـه شـاه می پرداختنـد. مدتــی بــه همیــن منــوال گذشــت و ســرانجام نجیــب زادگان و بانــوان محتــرم، از درهــای جداگانـه خـارج شـدند و پشـت درهـای بسـته بـه انتظـار ماندنـد تـا کارهـای خصوصی پادشـاه و ملکـه بـه پایـان برسـد و شـاه بـه اتـاق خـود بازگـردد؛ همـان اتاقـی کـه متعلـق بـه مـادرش بــود. بانــوان نیــز پــس از شــاه، بــه همــان اتــاق می رفتنــد تــا دونیــا ماریــا آناخوســیفا را بــا لحـاف پـر بپوشـانند؛ همـان لحافـی کـه ملکـه از اتریـش بـا خـود آورده بـود و بـدون اسـتفاده از آن، نمی توانســت بخوابــد؛ چــه در فصــل زمســتان و چــه در هنــگام تابســتان. آن لحــاف حتـی در سـرمای فوریـه نیـز حالتـی خفه کننـده داشـت و بـه همیـن دلیـل، دون خـوان غیـر از روزهـای نخسـت کـه اسـتفاده از آن برایـش تازگـی داشـت، از آن بـه بعـد دیگـر همـه سـاعات شــب را در کنــار ملکــه ســپری نمی کــرد. دونیـا ماریـا آناخوسـیفا علی رغـم این کـه از یـک کشـور گرمسـیر نیامـده بـود، نمی توانسـت آب وهـوای مملکـت جدیـد را تحمـل کنـد. او شـب هنگام خـواب، سرتاسـر بدنـش را بـا آن لحــاف بلنــد و ضخیــم می پوشــاند و تــا صبــح و دمیــدن خورشــید، در همــان حالــت باقــی می مانــد؛ درســت ماننــد مــوش کــوری کــه درراه بــه ســنگ بزرگــی برخــورد کنــد و در ایــن اندیشـه باشـد کـه راه رسـیدن بـه خانه‌اش را از کـدام جهـت بایـد ادامـه دهـد.»

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۴۳۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۴۳۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان