دانلود کتاب صوتی قلعه‌ حیوانات با صدای آسمان مصطفایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قلعه‌ حیوانات اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی قلعه‌ حیوانات

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی قلعه‌ حیوانات

کتاب صوتی قلعه حیوانات نوشته جورج اورول با ترجمهٔ وحید کیان و گویندگی آسمان مصطفایی در كارگاه فيلم و گرافيگ سپاس منتشر شده است. جرج اورول در کتاب قلعه حیوانات، مدل حکومتی آرمان‌شهری را که در نیمه نخست سده بیستم بسیار محبوب بود، به چالش می‌کشد.

درباره کتاب صوتی قلعه حیوانات

حیوانات مزرعه آقای جونز در یک تصمیم انقلابی اوضاع را تغییر می‌دهند و صاحب مزرعه را بیرون می‌کنند و خود اداره آن را به دست می‌گیرند تا برابری، رفاه و آسایش را برای حیوانات مزرعه فراهم شود. رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به عهده می‌گیرند اما مدت زمان طولانی‌ای نمی‌گذرد که آن‌ها هم به رهبری خوکی به اسم «ناپلئون» شروع به بهره‌کشی از حیوانات دیگر می‌کنند و مشکلات جدید به وجود می‌آید. خوک‌ها کم‌کم قدرت را تغییر می‌دهند و خودشان بدتر از آقای جونز شروع می‌کنند به حیوانات دیگر زور گفتن.

شنیدن کتاب صوتی قلعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های نمادین پیشنهاد می‌شود.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نامِ مستعار جُرج اوروِل، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر مشهور قرن بیستم در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۰۳، در شهر موتیهاری، بهار (استان هند) در راج بریتانیا زاده شد. زمانی که اریک یک ساله بود، مادرش او و خواهر بزرگترش را به انگلستان برد.

زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعثِ نگاهِ ویژه او به فقر شد؛ موضوعی که مهم‌ترین عنصرِ رمان‌ها و نوشتارهای جرج اورول را تشکیل می‌دهد. در جوانی برای کسب تجربه مدتی را در بین فقرا، بی‌خانمانان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس گذراند و بعضی مواقع در ظرفشوییِ یک هتل کار می‌کرد. در این زمان شروع به نوشتن تجربیات خود کرد که به نخستین کتابش آس و پاس‌ها در پاریس و لندن منجر شد. پس از انتشار این کتاب، به رمان‌نویسی پرداخت و دو رمان نخستش نیز بر اساس همین تجربیاتش در برمه (روزهای برمه) و انگلیس (دختر کشیش) شکل گرفت.

«هوای تازه» آخرین رمان او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است. در سال‌های نخستین جنگ به روزنامه‌نگاری و نقد کتاب پرداخت، ولی در سال ۱۹۴۳ پس از مرگ مادرش کار بر روی رمانی که تا امروز به آن مشهور است یعنی قلعه حیوانات را آغاز کرد.

اورول را بیشتر برای دو کتاب سرشناس و پرفروشش قلعه حیوانات و رمان «۱۹۸۴» می‌شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتابِ دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند.

هفت ماه پس از چاپ کتاب ۱۹۸۴، اورول در بیستم ژانویه ۱۹۵۰ درگذشت. به درخواست خودش، پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را در گورستانی گمنام و پرت در دهکده‌ای به نام ساتن کورتینی در نزدیکی آکسفورد به خاک سپردند.

بخشی از کتاب صوتی قلعه حیوانات

بعد از آن‌که اسب‌ها جایی پیدا کردند و در گوشه‌ای لم دادند، دسته‌ای جوجه‌اردک که مادر خود را گم کرده بودند، کواک‌کواک‌کنان وارد طویله شدند و از این طرف به آن طرف می‌دویدند و به دنبال جایی می‌گشتند که زیر دست و پا له نشوند. کلووِر با پاهای جلوی خود سرپناهی برای آن‌ها درست کرد و جوجه‌اردک‌ها در آن‌جا پناه گرفتند و به زودی به خواب رفتند.

در همین موقع، مولی، مادیان ابله سفیدرنگ و زیبا، که درشکهٔ تک‌اسبهٔ آقای جونز را می‌کشید، در حالی که حبه قندی می‌جوید، با ناز و کرشمه وارد طویله شد و در ردیف جلوی حیوانات نشست و شروع به ور رفتن به یال سفیدش کرد تا نگاه حیوانات را به روبان قرمزی که به آن بسته بود جلب کند.

سرانجام، آخر از همه، گربه سر و کله‌اش پیدا شد و طبق معمول نگاهی به اطراف انداخت تا گرم‌ترین جا را پیدا کند و نهایتاً در بین بوکسر و کلوور جا خوش کرد و در تمام مدتی که میجر به سخنرانی مشغول بود بدون آن‌که حتی به کلمه‌ای از سخنان او گوش فرا دهد با خیالی آسوده به خُرخُر کردن پرداخت.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

ma
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

خیلی عالی بود مخصوصا صکتاب صوتی با افکت ها و گویندگی عالی آنقدر جذب داستان شدم که یادم رفت کی زمان گذشت

1235682
۱۴۰۱/۰۹/۰۶

کتاب عالی من خودم این کتاب را دارم می خوانم

زمان

۳ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۲۱۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۲۱۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان