دانلود کتاب صوتی پی گیر اخبار نباشید با صدای عادل فردوسی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پی گیر اخبار نباشید اثر رولف دوبلی

دانلود و خرید کتاب صوتی پی گیر اخبار نباشید

معرفی کتاب صوتی پی گیر اخبار نباشید

کتاب صوتی پی گیر اخبار نباشید نوشته رولف دوبلی است که با ترجمه عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی نیشابور و علی شهروز ستوده و صدای عادل فردوسی‌پور منتشر شده است. 

درباره کتاب پی گیر اخبار نباشید

این کتاب را یک خبرخوان حرفه‌ای نوشته است کسی که از ۱۷ سالگی روزنامه‌خوان و اخبار همواره بخشی از زندگی‌اش بوده است اما در این اثر می‌خواهد مسیر زندگی‌تان را تغییر دهد و به شما یاد دهد باید خواندن اخبار را کنار بگذارید.

جریان سردرگم و آشفتهٔ خبر سیل عظیم پوپولیستی به راه می‌اندازد که حاصلش جز ویرانی دستاوردهای ارزشمند انسان نیست. این روزها بسیاری از تولیدکنندگان خبرْ دروغ را به جای حقیقت به خوردمان می‌دهند و دردناک این‌که خریداران پُرشماری هم دارند. خبرهای دروغ، دروغ‌های بزرگ و باورهای بزرگ‌تر ما به این دروغ‌ها. من اسمش را می‌گذارم «گوبلزیسم خبری».

نویسنده در این کتاب به ما می‌گوید چگونه از این جریان که شعور و آگاهی ما را نشانه رفته رهایی پیدا کنیم. چگونه میان حقایق و اخبار جعلی، سناریوهای ساختگی و گمراه‌کننده، که به طور هدفمند در بنگاه‌های خبری مهندسی می‌شوند، تفکیک و تمایز قایل شویم و چه‌طور از شر سیاه‌چاله‌های خبر، که وقت مفید و انرژی حیاتی زندگی ما را می‌بلعند، خلاص شویم.

اگر شما هم در این روزهای سخت بیمار خبر شده‌اید، خواندن این کتاب برایتان نجات‌بخش است. شاید در نگاه اول عجیب باشد که به شما بگوییم پی‌گیر اخبار نباشید! اما پس خواندن کتاب می‌فهمید این یک راه نجات‌بخش است

شنیدن کتاب پی گیر اخبار نباشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در سیل اخبار به دنبال آرامش هستند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رولف دوبلی

رولف دوبلی نویسنده‌ی مشهور سوئیسی است که در سال ۱۹۶۶ به دنیا آمده است. تحصیلات خود را در رشته‌ی ام‌بی‌ای در یکی از دانشگاه‌های سوئیس شروع کرد و تا مقطع دکترا پیش رفته است. کارآفرینی موفق که شرکتی را با‌ هدف خلاصه‌ی کتاب‌های متفاوت تاسیس کرده، او در زمینه‌ی روانشناسی و روان‌شناختی کتاب‌هایی را منتشر کرده است. بعضی از کتاب‌هایش به فارسی نیز ترجمه شده است.

شهرت بالای او بیشتر به خاطر کتاب هنر شفاف اندیشیدن است و ما این نویسنده را در ایران با ترجمه‌ی خوب عادل فردوسی‌پور، علی شهروز و بهروز توکلی می‌شناسیم.

درباره عادل فردوسی پور

عادل فردوسی‌پور در سال ۱۳۵۳ متولد شد. ما او را بیشتر به عنوان گزارشگر فوتبال می‌شناسیم. فردوسی‌پور فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد. او بعد از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ معروف شد و در سال ۱۳۷۸ برنامه ۹۰ را برای تحلیل مسائل فوتبالی ساخت. این برنامه همیشه از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های صداوسیما بود.

او در کنار فعالیت در زمینه فوتبال، آثاری را نیز ترجمه کرده و از مدرسان زبان انگلیسی در دانشگاه صنعتی شریف است. کتاب هنر شفاف اندیشیدن را در سال ۱۳۹۴ ترجمه کرد و این کتاب توسط نشر چشمه روانه بازار شد. هنر شفاف اندیشیدن یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های توسط عادل فردوسی‌پور است و این کتاب پرفروش از چاپ سی و سوم نیز عبور کرده که آن را نشانه‌ی شناخت درست فردوسی‌پور از نیازها و پرسش‌های کتاب‌خوانان ایرانی دانسته‌اند. او هم‌چنین در سال ۱۳۹۹ کتاب هنر شفاف اندیشیدن را در رادیو گوشه که بخش صوتی انتشارات چشمه است برای علاقه‌مندان به‌صورت صوتی و با صدای خودش منتشر کرده است.

بخشی از کتاب پی گیر اخبار نباشید

به مرور زمان، به یک روزنامه‌خوان خوره تبدیل شدم. هفده‌سالگی، اوج عطش من به دنبال کردن خبرهای سرتاسر دنیا بود. به‌جز بخش ورزشی، هر روزنامه‌ای را که به دستم می‌رسید از تیتر اول تا کلمهٔ آخر می‌خواندم. درست همان زمانی که دوستانم وقت‌شان را در جنگل‌ها، زمین‌های فوتبال و با ماکت‌های هواپیما و دختران می‌گذراندند، شنبه‌های من تماماً در سالن مطالعهٔ کتاب‌خانهٔ لوسرن سپری می‌شد. روزنامه‌ها با گیره از یک میلهٔ چوبی آویزان شده بودند و باید آن را به یک قلاب گیر می‌دادید تا صفحاتش روی زمین پخش نشود. بیش‌تر گیره‌ها چنان بزرگ و میله‌ها آن‌قدر بلند و سنگین بودند که اگر روی صندلی می‌نشستم و سعی می‌کردم نگه‌شان دارم، مچ دستم درد می‌گرفت. پس در عوض، پشت یکی از آن میزهای عظیم جا خوش می‌کردم و مثل کشیشی که انجیل را روی میزِ مقدس ورق می‌زند، مشغول خواندن روزنامه می‌شدم. گاهی حتی مجبور می‌شدم بایستم و روی میز خم شوم تا بتوانم مطالب چاپ‌شده در بالای صفحات را بخوانم.

هر روز رأس ساعتی مشخص، گروهی ثابت از آقایان مسن و متشخص را می‌دیدم که با عینک‌های قاب‌ضخیم و کت‌وشلوار و کراوات، مشتاقانه روزنامه می‌خواندند (در شهر فوق‌محافظه‌کار لوسرن، مردم آخر هفته‌ها هم به همین شکل لباس می‌پوشیدند). این آقایان، به چشمم اشخاصی بی‌نهایت باهوش بودند و امید داشتم که یک روز من هم مانند آن‌ها زیرک و فرهیخته به نظر برسم. زمانی که روزنامه می‌خواندم، دقیقاً چنین احساسی به من دست می‌داد. خودم را جوانی آگاه تصور می‌کردم که تحت‌تأثیر روزمرگی‌های کسالت‌بار زندگی نیست. یک روشنفکر تمام‌عیار. دست دادن رؤسای جمهور، فجایع طبیعی، اقدام به کودتا: جهان پهناور یعنی همین! جهانی حقیقتاً بااهمیت که حس می‌کردم من هم بخشی از آن هستم.

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظرات کاربران

Ali Golpa
۱۴۰۱/۰۲/۱۳

در اینکه کیفیت کار خیلی بالاست هیچ شکی نیست ولی چهار ساعت کتاب صوتی چهل و چهار هزار تومن؟؟؟؟ انصافتو شکر

علي
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

خیلی گرونه

کاربر ۴۲۰۲۰۸۷
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

کتاب بسیار خوبی و صدای عادل هم که جذابترش کرده ولی سو استفاده شمااز محبوبیت عادل هم جای بحث داره آخه این قیمت برای کتاب صوتی واقعا عادلانه است ؟

وصال
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

چقدر گرون برا ۴ساعت

ساسان
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

کتاب در مورد اینه اخبار چقدر دروغه و چقدر مارو از زندگی واقعی دور میکنه واقعا از خوندنش لذت بردم و خیلی خیلی مفید و ضروریه برای همه مردم دنیا

behzad13530
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

واقعا خیلی قیمت بالایی گذاشتید انصاف اصلا ندارید.

کاربر ۲۱۰۹۵۸۶
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

درود به نظر من کتاب خوبی است ولی گرون است

کاربر ۳۶۰۳۲۱۹
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

من نخوندم ولی مگر چقدر یارانه میدن. فعلا که منتظرم.

Pouya Esmailzadeh
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

عالیه بعد خوندنش حس آزادی به آدم دست میده

Mohajerino
۱۴۰۱/۰۲/۱۷

آرامش ذهنی تا حدودی مستلزمِ نبودِ احساسات مسموم است. این مسئله چه ربطی به اخبار دارد؟؟ با شرایط زیر ,این کتاب را بخوانید. اگر وقت زیادی صرف اخبار میکنید, اگر وقت اضافه دارید, اگر کتابی برای خواندن ندارید, اگر بر کتابهای دیگر تمرکز کافی ندارید

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۵۶۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۵۶۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۱,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۴۰%
تومان