دانلود کتاب صوتی برفراز المپ (قسمت اول: عشق، شیفتگی و رنج) با صدای عرفان آیتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی برفراز المپ (قسمت اول: عشق، شیفتگی و رنج) اثر احمدرضا رحیمی

دانلود و خرید کتاب صوتی برفراز المپ (قسمت اول: عشق، شیفتگی و رنج)

معرفی کتاب صوتی برفراز المپ (قسمت اول: عشق، شیفتگی و رنج)

کتاب صوتی عشق، شیفتگی و رنج (قسمت اول: برفراز المپ) از احمدرضا رحیمی، مهناز زمانی، عرفان رجبی و مهران نوروزی و با گویندگی عرفان آیتی و فاطمه کاظمی است و انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی عشق، شیفتگی و رنج (قسمت اول: برفراز المپ)

در برهه‌ای از تاریخ مطالعات فرهنگ و انسان‌شناسی، بسیاری از متفکران و اندیشمندان این حوزه بر این اعتقاد بودند که اسطوره‌های هر بوم، دریچه‌ای مهم برای شناخت رفتارها و الگوهای اجتماعی آن‌هاست. رازی که هرچه بیشتر در آن دقیق می‌شویم، به نتایج شگرفی به درازای تاریخ هزاران ساله از گذشت آن خواهیم رسید. نباید فراموش کرد سهم قصه، افسانه و روایت را که تاثیرگذارترین شاکلهٔ این اسطوره‌هاست. برفراز المپ، تلاشی است برای نفوذ به دالان‌های روایت در اسطوره‌ها. عملکرد و الگوی هر اسطوره که معانی جدید و پاسخ‌های درخوری برای پرسش‌های انسانِ وقت از جهان و پدیده‌هایش بوده است. اسطوره و روایت‌هایشان که سهم مهمی در تاریخ هنر و آثار خلق شده توسط هنرمندان از دوران کلاسیک تا همین امروز داشته است. برفراز المپ، جست‌وجو و شرحی است در کهن‌ترین پاسخ‌های انسان به پرسش‌هایش. بهانه‌هایی برای معنی و روایت از هستی‌شان.

بر فراز المپ، داستان اسطوره‌هاست. داستان جهانی کهن که گره‌ای عمیق با امروز هر بخش از جهان دارد. در این مجموعه ما به بالاترین ارتفاع جهان اسطوره‌ها، یعنی بر فراز کوه المپ می‌رویم تا با نگاهی فراخ‌تر به انسان و قصه‌هایش بنگریم.

ما داستان خدایانی را می‌شنویم که میل، شیفتگی، عشق و تعهد بی‌حدشان به هدفی که دارند دستمایه داستان های اسطوره‌ای است. از پرومتئوس گرفته که چنان شیفته‌ٔ دستیابی به آسایش انسان بود و به آنان ارج می‌نهاد و نمی‌توانست ناراحتی و رنج آن‌ها را ببیند که به دور از چشم زئوس آتش را دزدید و به انسان داد و این آغاز رنج او بود. تا مده‌آ که عاشق یاسون شد و او را در انجام شرط‌های سخت پدر و سرانجام ربودن پشم زرین یاری داد. حتی روایت خواهران مویرای که هیچ‌کس به درستی نمی‌داند آن‌ها به چه میزان قدرت داشتند.خواهران سرنوشت که اغلب از دستورهای زئوس و دیگر ایزدان نافرمانی می‌کردند. روایت نارسیسوس که محکوم شد تا عاشق تصویر خود شود و آن‌قدر در آب برکه‌ای به تصویر خود نگریست تا جان داد. آیریس، الهه‌ی پیام‌رسان و رابط ایزدان، که با یک خطا در تعهد و شیفتگی‌اش ممکن بود کار را خراب کند.

این تنها روایت بخشی از الهگانی‌ است که یا محکوم به رنج شیفتگی هستند یا شیفتگی منشأ رنج آن‌هاست.

شنیدن کتاب صوتی عشق، شیفتگی و رنج (قسمت اول: برفراز المپ) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به طرفداران دنیای اسطوره‌ها و الهه‌ها و همچنین آرکی‌تایپ‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۴ دقیقه

حجم

۳۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۴ دقیقه

حجم

۳۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان