دانلود کتاب صوتی خاطره های پراکنده با صدای بهناز بستاندوست + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاطره های پراکنده اثر گلی  ترقی

دانلود و خرید کتاب صوتی خاطره های پراکنده

نویسنده:گلی ترقی
امتیاز:
۳.۹از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خاطره های پراکنده

کتاب صوتی خاطره های پراکنده نوشته گلی ترقی است و با صدای بهناز بستاندوست در انتشارات ماه آوا منتشر شده است. این کتاب جلد اول مجموعه داستان دو دنیا است.  

درباره کتاب خاطره های پراکنده

کتاب خاطره‌ های پراکنده مجموعه هشت داستان کوتاه است که عموما از خاطرات خود نویسنده تاثیر گرفته‌اند. نویسنده متولد محله شمیران است و در داستان اتوبوس شمیران روایت آقا عزیز راننده اتوبوسی را می‌گوید که هرروز با او به خانه برمی‌گشته. داستان دوست کوچک روایت دوران مدرسه و دوست صمیمی‌ای است که یک دوست دیگر همه‌چیز را میانشان خراب می‌کند. داستان خانه مادربزرگ از رسوم مراسم عروسی در گذشته و حال‌واهوای آدم‌ها روایت می‌کند. داستان پدر رویارویی راوی با مرگ پدرش است و داستان خدمتکار روایت تلاش اعضای خانواده برای پیدا کردن یک خدمتکار جدید است. داستان‌های بعدی هم هرکدام به نوعی بخشی از زندگی‌ راوی‌اند. 

شنیدن کتاب خاطره های پراکنده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره گلی ترقی

گلی ترقی متولد ۱۷ مهر ۱۳۱۸ در تهران است. پدرش لطف‌الله ترقی مدیر مجلهٔ ترقی بود. گلی ترقی در محله شمیران به مدرسه ابتدایی رفت و پس از آن در دبیرستان انوشیروان دادگر درس خواند. در ۱۹۵۴ پس از به پایان رساندن سیکل اول دبیرستان به آمریکا سفر کرد. او ۶ سال در آمریکا زندگی کرد و در رشتهٔ فلسفه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت. پس از بازگشت، داستان‌نویسی را به‌شکل حرفه‌ای شروع کرد. او ۹ سال در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تدریس در رشته شناخت اساطیر و نمادهای آغازین پرداخت. نخستین مجموعه داستان‌اش به نام من هم چه‌گوارا هستم در ۱۳۴۸ توسط انتشارات مروارید منتشر شد. او به فرانسه مهاجرت کرد در آنجا هم به نوشتن ادامه داد یکی از داستان‌هایش به نام بزرگ‌بانوی روح من به فرانسه ترجمه شد. در ۱۹۸۵ این داستان به عنوان بهترین قصهٔ سال در فرانسه برگزیده شد. از آثار او می‌توان از اتوبوس شمیران، خانه‌ای در آسمان، جایی دیگر، فرصت دوباره نام برد او از برجسته‌ترین چهره‌های ادبیات داستانی معاصر است که برندهٔ دوّمین دورهٔ جایزهٔ بیتا در سال ۲۰۰۹ شده است.

نظرات کاربران

الهام
۱۴۰۱/۰۵/۰۷

لطفا پی دی اف این کتاب رو بزارین برامون.ممنون از طاقچه

سارا صفايي
۱۴۰۱/۰۴/۰۸

نثر زیبا جذاب دلنشین راوی بی نظیر اصلا نمیتونستم یه لحظه کتابو قطعش کنم لذت بردم

بهاران بانو65
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

اولین کتاب صوتی ای هست که گوش میدم والبته اولین کتاب خانم ترقی.هم خوانش عالیه هم قلم خانم ترقی

hasan
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

نثر و زیبا نویسی خانم ترقی واقعاً عالیه. می‌تونه برای نویسندگان جوان سرمشق و الگو باشه. درباره این کتاب هم میتونم بگم که خیلی تاثیر گذار بود. خصوصاً وصف سربسته دنیا و ناپایداری و بی وفایی آن.

Mahshid Tashakori
۱۴۰۱/۰۹/۰۱

اون ترس و درد سالهای بعد از انقلاب رو تو کمتر جایی به صراحت این کتاب خوندم. نویسنده لابد بنا به مصالحی تصمیم گرفته موضع شخصیش نسبت به انقلاب رو در لفافه بگه، اما ترس مردم از اتفاقات رو روان

- بیشتر
کاربر 4854933
۱۴۰۱/۰۶/۰۸

گوینده ، صدا ، اداهاش ، عااااالی بود 💎 ممنون واقعا کتاب و نویسنده هم که بینظیر 💎

کاربر 1527589
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

عالی.. منتظر سایر کتابهای ایشان هستیم

زمان

۶ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۳۸۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۳۸۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان