دانلود کتاب صوتی فضیلت کناره گرفتن با صدای دادبه دادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فضیلت کناره گرفتن اثر سوند برینکمان

دانلود و خرید کتاب صوتی فضیلت کناره گرفتن

معرفی کتاب صوتی فضیلت کناره گرفتن

کتاب صوتی فضیلت کناره ‌گرفتن؛ هنر خویشتن‌داری در عصر افراط، نوشته سوند برینکمان است که با ترجمه محمد ملاعباسی و صدای دادبه دادمهر منتشر شده است. 

درباره کتاب فضیلت کناره ‌گرفتن

این کتاب می خواهد به شما یاد دهد چطور با ترس جا ماندن از دیگران روبه‌رو شوید و از آن فاصله بگیرید. 

سوند برینکمان، استاد روان‌شناسی دانشگاه آلبورگ، در کتاب صوتی فضیلت کناره گرفتن در تلاش است تا به ما بیاموزد چطور از این طوفان کناره گیری کنیم. برینکمان تا به امروز بیش از ده کتاب نوشته است که به‌طور ویژه سه تا از آن‌ها بازتاب بین‌المللی گسترده‌ای پیدا کرده‌اند. این سه‌گانه، که شامل محکم بایست، ایستگاه‌ها و همین کتاب، فضیلت کناره‌گرفتن، می‌شود.

 این کتاب از یک ضرورت به یک فضیلت می‌رسد و همدلانه از چیزی دفاع می‌کند که شاید امروزه شیوه‌ای منسوخ برای فکرکردن به زندگی به نظر برسد. برای اینکه بتوانی بر سر چیزی محکم بایستی، باید از چیزهای دیگری کناره بگیری. شاید این کار برایمان آسان نباشد، اما به‌هرحال ضرورتی وجودی، اخلاقی و روان‌شناختی است و این کتاب به همین موضوع می‌پردازد. 

کتاب فضیلت کناره ‌گرفتن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب فضیلت کناره‌ گرفتن را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌هایی درباره زندگی و سبک زندگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فضیلت کناره‌ گرفتن

هیچ شکی نیست که ما به بحث فوری دربارهٔ پایداری و ایجاد تغییر در بسیاری از جوانبِ جامعهٔ مصرفی نیاز عاجل داریم، اما همین حالا هم خیلی از مردم از این مفهوم خسته شده‌اند. من این احساس را می‌شناسم. یک روز مچ خودم را گرفتم: داشتم با خودم می‌گفتم «این پایداری هم چیزی جز لقلقهٔ زبان نیست که به هر چیزی می‌چسبانیمش، بدون اینکه واقعاً معنایی داشته باشد». گاهی این‌طور می‌شود. اما در ساده‌ترین تعبیر، پایداری یعنی زندگی‌کردن به شیوه‌ای که نه منابع طبیعی را هدر بدهد نه منجر به کاهش آن‌ها شود، یعنی اطمینان پیداکردن از اینکه جهانی که به نسل بعدی می‌سپاریم، حداقل به اندازهٔ زمانی که خودمان آن را تحویل گرفتیم، خوب است. راستش این کار آرمان‌گراییِ سرخوشانهٔ نامعقولی نیست. عقل سلیم است، یا باید بشود. اما آیا انسان‌ها قادرند جامعه‌ای پایدار بسازند؟ همین الان هم بیش‌ازحد دیر نشده است؟ بسیاری از دانشمندان معتقدند ما در دورهٔ زمین‌شناختی‌ای به سر می‌بریم که به آن آنتروپوسین می‌گویند (آنتروپوس کلمه‌ای یونانی به معنی انسان است). چنین نام‌گذاری‌ای دلالت به این واقعیت دارد که تأثیر انسان بر سیارهٔ زمین به همان اندازهٔ تأثیر حرکت‌های زمین‌ساخت ورقه‌ای یا فوران‌های آتشفشانی است. گونهٔ بشر به یکی از نیروهای طبیعت تبدیل شده است، با تأثیراتی جهان‌گستر و به‌شدت آسیب‌زا.

در سال ۲۰۱۱، مقاله‌ای منتشر شد که مفهوم دورهٔ آنتروپوسین را به مردم دانمارک معرفی کرد. مقاله توضیح می‌داد که جامعهٔ صنعتی چهار یا پنج برابر همهٔ اجتماعات کشاورزی قبلی انرژی مصرف می‌کند، درحالی‌که جوامع کشاورزی هم سه تا چهار برابر فرهنگ‌های گردآورنده و شکارچیِ قبل از خود انرژی مصرف می‌کردند. جمعیت جهان از حدود یک میلیارد نفر در سال ۱۸۰۰ به حدود ۷.۵ میلیارد نفر رسیده است، و طی همین مدت، مصرف انرژی چهل برابر و تولید آن پنجاه برابر شده است. نتایج این وضعیت همین الان هم کاملاً واضح است، با افزایش حجم CO۲ در جو، درجهٔ حرارت بالاترِ زمین و فجایع آب‌وهواییِ بیشتر. شمار انسان‌هایی که به دلیل تغییرات اقلیمی مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند (یعنی پناهجویان اقلیمی) همین الان دو برابر آوارگان جنگی است، تازه هیچ کم‌وکسری هم در تعداد جنگ‌ها نداشته‌ایم. به‌علاوه فعالیت‌های انسانی اثر مخربی بر تنوع زیستی داشته است، طوری‌که در طول چهل‌وپنج سال گذشته، یا زمانی در همین حدود، تقریباً دوسوم گونه‌های حیوانی روی زمین منقرض شده‌اند.

نظرات کاربران

taha karimzadeh
۱۴۰۰/۱۱/۱۴

ترجمان را دوست دارم چون همیشه به دنبال کتاب های روانشناسی عمیق می گردد تا مطالب زرد و بی بته . این کتاب را مطالعه کنید.

گندم
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

بینظیر بود خیلی جذب کتاب شدم ، بیان گوینده کتاب خیلی در فهم کتاب و جذب کتاب تاثیر گذار بود🙏🙏🌷

کاربر mhmd.merikhi
۱۴۰۱/۰۴/۱۶

کتاب ضد سرمایه‌داری هستش. بعضی جاهاش خیلی بدرد بخوره ولی: نسخه صوتی کتاب رو دوست نداشتم. استفاده از موسیقی واقعا خوب نبود. گویندگی خوب بود با این که خیلی آروم پیش می‌رفت (من یکمی تندش کردم) چند باری توی ادیت صدا، جملات تکراریِ

- بیشتر
M.M. SAFI
۱۴۰۱/۰۸/۲۲

در باب ستایش فضیلت میانه روی و غرق نشدن در هیاهوی شتابناک زمانه معاصر... نویسنده در پی توضیح این ایده است: برای اینکه بتوانید روی یک چیز محکم بایستید باید از خیلی چیزهای دیگر بگذرید...

Muhammad11
۱۴۰۱/۰۵/۱۱

با اختلاااااف؛ بهترین کتاب صوتی غیررمانی که گوش دادم!😍😍 گوینده، لحن، آهنگ‌های بی‌نظیر و حتا خوندن متن پشت جلد، کااااملاً متناسب با موضوع کتاب بود و سر جمع یه اثر هنری بی‌نظیر!👌🏻👌🏻 خود کتاب هم محتوایی داره که به‌نظرم برای همه ضروریه

- بیشتر
یوسف
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

خوب بود، می‌شد مفهوم رو کوتاه تر بیان کرد.

Hrezapour.ir
۱۴۰۱/۱۲/۰۵

کتاب بسیار پرمحتوایی بود . اشاره به تست مارشمالو در کنار سبک زندگی رواقی به همراهی کمک میکنه، کتاب فلسفه ای برای زندگی که سبک زندگی رواقی رو بررسی می کرد در ادامه این کتاب به نظرم بسیار میتونه مکمل باشه. عالی. توسعه

- بیشتر
Amir M
۱۴۰۲/۱۰/۲۳

به نظرم فصلهای مختلف کتاب، تکرار مکررات بود و اصلا جذابیت و موضوع جدیدی برای خواننده جهت ادامه دادن مطالعه ارائه نمیداد.

من زنده ام و غزل فکر میکنم
۱۴۰۲/۰۷/۲۵

مطمئن نیستم

RVahidian
۱۴۰۰/۱۰/۲۸

گوش دادن بهش خالی از لطف نیست.

زمان

۴ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۴۰۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۴۰۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان