دانلود کتاب صوتی روانشناسی اعتراض با صدای امیر فرحان‌نیا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی روانشناسی اعتراض اثر مانوئل جی اسمیت

دانلود و خرید کتاب صوتی روانشناسی اعتراض

معرفی کتاب صوتی روانشناسی اعتراض

کتاب صوتی روانشناسی اعتراض نوشته مانوئل اسمیت است که با ترجمه مهدی قراچه‌داغی و صدای امیر فرحان‌نیا منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا قدرت مبارزه با سلطه جویی دیگران را به دست بیاورید. 

درباره کتاب روانشناسی اعتراض

سلطه‌جو کیست؟ بنا به پژوهش روان‌شناسان، سلطه‌جو کسی است که انسان‌ها را شیء می‌بیند و مصر است آنان را به شیء تبدیل کند. همچنین می‌دانیم که انسان تبدیل شده به شیء می‌تواند عامل فسادها، بی‌عدالتی‌ها و اختلافاتی باشد. درواقع کمتر عاملی در زندگی انسان به اندازهٔ ظلم و سلطه‌جویی آفت سلامت، حقیقت، عدالت و سد راه رشد و تکامل و اتحاد انسان است.

حقوق ما چیست؟ آیا خشم و تهاجم، ترس و گریز، افسردگی و عقب‌نشینی ویژگی‌های انسان در احقاق حق هستند یا مهارت‌های کلامی انسان؟ نویسندهٔ کتاب برای مهارت‌های کلامی که ویژهٔ انسان در مقایسه با حیوانات است اهمیت زیادی قائل است. برخورد با ظلم و سلطه‌جویی و دفاع از حق مبارزه به‌حساب می‌آید و مستلزم روحیه‌ای قوی و متعادل است. چه کنیم که هنگام احقاق حق عصبی، آشفته و هراسان نشویم؟ به همین دلیل یک قسمت از آموزش قاطعیت روحیه‌سازی است و قسمت دیگر آگاهی از راهکارها و به‌کار بستن آنها. هر دو قسمت لازم و ملزوم و متمم و مکمل یکدیگرند و به مصداق توانا بود هر که دانا بود، دانش مربوط با قاطعیت و اعتراض درست، توانایی قاطعیت و اعتراض را به‌وجود می‌آورد و موجب افزایش اعتمادبه‌نفس و تقویت روحیه می‌شود.

مطالب این کتاب خدمت بزرگی به سلطه‌جوها و ظالمان می‌کند زیرا با امکاناتی که برای مبارزه با آنها فراهم می‌آورد، سبب می‌شود خیلی زود میکروب سلطه‌جویی و ظلم در آنها بمیرد و بتوانند عدالت را رعایت کنند.  

شنیدن کتاب روانشناسی اعتراض را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب روانشناسی اعتراض را به تمام کسانی که می‌خواهند در زندگی موفق باشند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره مانوئل اسمیت

دکتر مانوئل اسمیت روان درمانگر و نویسنده‌ آمریکایی است. او در سال ۱۹۴۶ در بروکلین نیویورک متولد شد. در دانشگاه سن دیه گو تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرد و دکترا را از دانشگاه یو سی ال ای به دست آورد. در حال حاضر او استادیار و روان‌شناس بالینی است و در دانشگاه یو سی ال ای کار می‌کند.

مانوئل اسمیت تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با روانشناسی اجتماعی، یادگیری، ترس‌های منطقی و غیرمنطقی، روانشناسی و عملکرد جنسی انجام داده است. مقالات او درنشریات معتبر روانشناسی آمریکا منتشر می‌شوند. او همچنین از اعضای انجمن روانشناسان آمریکا و عضو انجمن تحقیقات روانشناسی است.

مهدی قراچه داغی

مهدی قراچه ‌داغی، متولد سال ۱۳۲۶ در کاشان است. قراچه ‌داغی مترجم کتاب‌های روان‌شناسی، تربیت کودک و نوجوان، کسب‌وکار، اقتصاد و رمان است. وی از سال ۱۳۵۱ ترجمه کتاب را آغاز کرده‌است و تا زمان نگارش این مقاله، ۵۱۰ عنوان کتاب را ترجمه کرده‌است، که از میان آن‌ها بیش از ۳۵۰ عنوان در حوزه روان‌شناسی بوده‌است.

بخشی از کتاب روانشناسی اعتراض

به گمان من، امروزه با گذشت سال‌ها هنوز هم درستی عقاید جو به همان قوت خود باقی است زیرا تبیین‌های پیچیدهٔ عرفانی و صحبت‌های روشنفکرانه بیشتر پشت‌هم‌اندازی و درنهایت نوعی لفاظی است؛ برای درک و دریافت موضوع روان‌شناسی، بحث دربارهٔ چراها چندان سودمند نیست؛ مهم اتفاقاتی است که می‌افتد. به‌عنوان مثال، هنگامی‌که با بیماری روبه‌رو می‌شوم، می‌بینیم باید علت ناراحتی او را در رفتار و کارش جستجو کرد و کشف اینکه چرا چنین و چنان می‌کند چندان مهم نیست.

آن روزها آن استاد جوان معتقد بود که روان‌شناسان همه‌فن‌حریف همه‌چیزدان نیستند. او معتقد بود که روان‌شناسان لزومآ از همهٔ پیچیدگی‌های روان آدمی آگاه نیستند و می‌افزود: «از دانشجویانی که از من سؤال می‌کنند و پاسخ سؤالشان را نمی‌دانم، متنفرم.» رفتار جو در خارج از کلاس هم همین‌گونه بود و با اینکه استاد رشتهٔ رفتارشناسی بود، در ارتباط با مردم جامعهٔ خودش مشکل داشت و این سوای گرفتاری‌هایی بود که من برایش درست می‌کردم. او اغلب می‌گفت: «دانشجویان همه‌اش غر می‌زنند که گرفتاری شخصی‌شان زیاد است. آنها چطور نمی‌توانند از پس این گرفتاری‌ها برآیند؟ گرفتاری نمک زندگی است و بدون آن زندگی مفهومی ندارد.» 

نظرات کاربران

Lain
۱۴۰۲/۰۷/۰۸

در مورد محتوای کتاب در بخش نسخه الکترونیکی نوشته‌ام؛ کتاب خوب و پرکاربردیه. اما در مورد خوانش گوینده... خوانش خوب و جذابی بود و شنونده رو با متن همراه می‌کرد. خصوصا که بخش عمده‌ای از کتاب دیالوگ‌محوره و گوینده به خوبی از پس اجرای

- بیشتر

زمان

۹ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۵۲۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۵۲۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۳۰%
تومان