دانلود کتاب صوتی جنایت با صدای پژمان رمضانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنایت اثر جان اشتاین‌بک

دانلود و خرید کتاب صوتی جنایت

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جنایت

کتاب صوتی «جنایت» از جان اشتاین‌بک با ترجمهٔ مهرداد وثوقی و گویندگی پژمان رمضانی در آوانامه منتشر شده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. مجموعه داستان «جنایت» شامل ۴ داستان کوتاه با مضمون زندگی اجتماعی امریکایی است که نخستین بار در دهه ۱۹۳۰ منتشر شدند. داستان‌های بلدرچین سفید، تسمه، خودپاسبان و جنایت. داستان جنایت در سال انتشارش، ۱۹۳۴، برنده جایزه اُ. هنری شد. 

درباره کتاب صوتی جنایت

جنایت مجموعه‌ای است از چهار داستان کوتاه از جان اشتاین بک. بلدرچین سفید، تسمه و جنایت، روایت‌هایی از زندگی‌های زناشویی نابرابری هستند که به خشونت کشیده می‌شوند. خشونتی که اشتاین‌بک در این داستان‌ها ترسیم می‌کند، ظریف، بدون اغراق و هراس‌انگیز است. داستان دیگری به نام خود پاسبان نیز با مضمونی متفاوت در این مجموعه قرار دارد. کتاب جنایت یکی از کتاب‌های مجموعهٔ پانوراماست که هدف آن آشنا شدن مخاطبین با داستان‌های کوتاه و رمان‌های کم حجم در این روزگار شلوغ و پرسرعت است.

درباره جان اشتاین بک

جان اشتاین‌بک، یکی از شناخته شده ترین و پرخواننده ترین نویسندگان قرن بیستم آمریکا و برندهٔ جایزه پولیتزر و نوبل ادبی است. او زاده کالیفرنیا است. پدر جان، خزانه دار و مادرش آموزگار بود. پس از تحصیل علوم در دانشگاه استانفورد، در سال ۱۹۲۵ بی آنکه دانشنامه ای دریافت کرده باشد، دانشگاه را رها کرد و به نیویورک رفت. در این شهر خبرنگاری کرد و پس از دو سال به کالیفرنیا برگشت. او در طول عمر خود خبرنگاری، کارگری، تصدی‌گری داروخانه، میوه‌چینی و انواع مشاغلی از این دست را تجربه کرد.  پس از آن، پاسبانی خانه ای را پذیرفت و در این زمان وقت کافی برای خواندن و نوشتن پیدا کرد. زمانی که جهان به سرعت به سمت مدرنیسم پیش می رفت و ادوات جدید کشاورزی جایگزین بیل و گاوآهن می شد، او در اندیشه ی غم و درد و رنج آنان بود. نخستین اثرش جام زرین را در سال ۱۹۲۹ نوشت. نگاه انسان دوستانه و دقیق او به جهان پیرامون و چهره ی رنج کشیده ی خودش سبب درخشش او در نوشتن آثاری چون موش ها و آدم ها و خوشه های خشم شد. او زمان‌های بسیاری را با کارگران دمخور بود و از طرف دیگر، بخشی از زندگیش در دوره رکود بزرگ امریکا گذشت. او رنج زندگی طبقه کارگر را از نزدیک لمس کرده بود و از این رو، این مسئله مضمون بسیاری از داستان‌های او شد. نویسنده، در دفتر خاطرات خود از پنج ماهی می‌گوید که صرف نوشتن خوشه‌های خشم کرد. او در زمان مرگ باجناقش این رمان را می‌نوشت و در همین حال به خاطر جنگ و همین طور فروش خانه‌اش در کالیفرنیا تحت فشار بود: آیا کتابی تا به حال تحت چنین شرایط بغرنجی نوشته شده است؟ تمام سیستم عصبی من تحت فشار است. امیدوارم به سمت حمله عصبی کامل پیش نروم. ‌ ای کاش می‌توانستم برای مدتی ناپدید شوم. می‌ترسم این کتاب از هم بپاشد. اگر این اتفاق بیفتد، من هم از هم می‌پاشم. خوشه های خشم او، در سال ۱۹۳۹ منتشر شد و جایزه ی پولیتزر را از آن خود کرد. اشتاین بک به سبب خلق این آثار، جایزه ی نوبل سال ۱۹۶۲ را برد. از نوشته های دیگر او به چراگاه های آسمان، به خدایی ناشناس، تورتیلافلت، دره دراز، ماه پنهان است، دهکده ی ازیادرفته، کره اسب کهر، شرق بهشت، مروارید و پنجشنبه ی شیرین می توان اشاره کرد

کتاب صوتی جنایت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کسانی که تمایل دارند در وقت‌های خالی خود با گوشه‌ای از ادبیات داستانی جهان آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم این چهار داستان جذاب از جان اشتاین بک را بشنوند.

بخشی از کتاب جنایت

داستان بلدرچین سفید:

فضای کبود باغ به ارغوانی گرایید. غنچه‌های گل‌های آویز مانند شمع‌های کوچک می‌درخشیدند. در این هنگام بود که سایه‌ای خاکستری از میان علف‌های وحشی بیرون آمد. دهان مری باز ماند. از ترس، مثل فلج‌ها نشست. گربه‌ای خاکستری از میان علف‌های وحشی مرگبارانه بیرون خزید به سمت حوضچه و پرندگان در حال آب خوردن خزید. مری وحشت‌زده خیره شد. دستش را به سمت گلوی منقبضش برد. سپس از حال فلجی بیرون جست. جیغ وحشتناکی کشید. بلدرچین‌ها با بال‌زدن‌های سریع پرکشیدند. گربه به میان علف‌ها برگشت. مری همچنان و مدام جیغ می‌کشید. هری فریادزنان از خانه بیرون دوید: «مری چی شده، مری؟» 

معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

AS4438
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

دو ستاره فقط بخاطر اسم بزرگ نویسنده، گویندگی هم خوب نبود ،بی احساس و رفع تکلیف، کتاب خوب نبود.

زمان

۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۱۸۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۱۸۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان