دانلود کتاب صوتی برنرزلی، خالق شبکه‌ جهانی اینترنت، کمی پشیمان است با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی برنرزلی، خالق شبکه‌ جهانی اینترنت، کمی پشیمان است اثر کاترینا بروکر

دانلود و خرید کتاب صوتی برنرزلی، خالق شبکه‌ جهانی اینترنت، کمی پشیمان است

معرفی کتاب صوتی برنرزلی، خالق شبکه‌ جهانی اینترنت، کمی پشیمان است

برنرزلی، خالق شبکه‌ جهانی اینترنت، کمی پشیمان است یک سخنرانی تد از کاترینا بروکز است که با صدای رضا خاکی زمانی می‌شنوید. بروکر در این سخنرانی با شما توضیح می‌دهد خالق اینترنت امروزه نگران چه چیزهایی است. 

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

شنیدن برنرزلی، خالق شبکه‌ی جهانی اینترنت، کمی پشیمان است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن برنرزلی، خالق شبکه‌ی جهانی اینترنت، کمی پشیمان است را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات حوزه کامپیوتر و دانش رسانه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از برنرزلی، خالق شبکه‌ی جهانی اینترنت، کمی پشیمان است

برنرز لی می‌گوید: «کسانی که می‌خواهند مطمئن شوند اینترنت به انسانیت خدمت می‌کند، باید نگران چیز‌هایی باشند که مردم بر روی اینترنت درست کرده‌اند.»

در واشنگتن، نیم مایلی کاخ سفید هستیم، برنرز لی درباره‌ آینده‌ی اینترنت حرف میزند که حرف زدنش مانند همیشه با حرارت، جنب و جوش و دارای وزن خاص خود است. با آن یک مشت موی آکسفُردی که بالای صورت تراشیده‌اش نشسته است، برنرز لی شبیه آکادمیک‌های عالی رتبه است – با لهجهی لندنی شکسته‌ی خود، سریع حرف میزند، وقتی میخواهد فکری را منتقل کند لکنت پیدا میکند و گاهی از روی کلمه‌ای می‌پرد و جمله‌ای را حذف می‌کند. تک گویی‌اش ترکیبی از شوق با رگه‌هایی از مالیخولیاست. تقریباً سه دهه‌ی پیش، برنرز لی اینترنت را اختراع کرد. و امروز صبح به واشنگتن آمده تا آن را نجات بدهد.

شغل برنرز لی به دو دوره تقسیم شده است. در دوره‌ی اول، به آکسفورد رفت، برای سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای (یا همان سِرن) کار کرد، و سپس، در سال ۱۹۸۹، ایده‌ای به ذهنش رسید که رفته رفته به شبکه‌ی جهانی اینترنت تبدیل شد. در ابتدا، اختراع برنرز لی قرار بود به دانشمندان کمک کند تا داده‌های خود را بر روی شبکه‌ای که بعدها اینترنت نامگذاری شد به اشتراک بگذارند، نسخه‌ای از همان سیستمی که در دهه‌ی ۶۰ دولت آمریکا از آن استفاده میکرد. اما به خاطر این که تصمیم گرفته بود کد منبع آن را به صورت مجانی در اختیار همگان قرار بدهد – تا شبکه‌ی جهانی اینترنت را برای همه یک پلتفرم باز و دموکراتیک کند – زاییده‌ی تفکرش زندگی خود را پیدا کرد. زندگی خود برنرز لی نیز به شکل غیر قابل بازگشتی عوض شد. در مجله‌ی تایم، او به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های قرن ۲۰ بدل شد، به خاطر دستاوردهایش در علوم کامپیوتری جایزه‌ی تورینگ دریافت کرد (که به نام کد شکن معروف نام گذاری شده است) و همچنین در المپیک از او قدردانی شد. توسط ملکه‌ی انگلستان مقام شوالیه دریافت کرد. دَرن واکِر، رئیس مؤسسه‌ی فورد میگوید "او نقش مارتین لوتِر کینگِ دنیای دیجیتال جدید ما را دارد." (برنرز لی خودش یکی از اعضای سابق هیئت امنای فورد است).

برنرز لی که هیچ وقت به صورت مستقیم از اختراع خود پولی در نیاورد، درتمام زندگیاش تلاش کرده است تا از آن دفاع کند. زمانی که سیلیکون وَلی، بدون در نظر گرفتن نتایج و عواقبش شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های تاکسی اشتراکی را راه انداختند، برنرز لی در سه دهه‌ی گذشته به چیز دیگری فکر میکرده است. درواقع از همان ابتدا، برنرز لی میدانست که چگونه قدرت بی نظیر شبکه‌ی جهانی توانایی تغییر و تصحیح دولتها، مشاغل، و جامعه را دارد. او همچنین پیش بینی کرده بود که اختراعش اگر در در دست آدمهای نادرست بیفتد میتواند "نابودگر دنیاها" شود. درست مانند زمانی که رابرت اوپِنهایمِر مخلوق خود را در مقابل چشمانش دیده بود. پیش‌بینی‌اش درست از آب در آمد، مانند ماجرایی که اخیراً مطرح شده که هکرهای روسی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دخالت داشته‌اند، یا زمانی که فیسبوک اقرار کرد که اطلاعات شخصی ۸۰ میلیون کاربر خود را در اختیار یک شرکت تحقیقاتی سیاسی قرار داده است، همان شرکت کمبریج اَنالیتیکا، که برای کمپین دونالد ترامپ کار می‌کرد. در سال ۲۰‍۱۲ فیسبوک بر روی ۷۰۰.۰۰۰ کاربر خود آزمایش‌های روانشناسی انجام داده بود. گوگل و آمازون هر دو، پتِنت نرم افزارهایی را ثبت کردند که برای این طراحی شده‌اند تا تغییرات احساسی را در صدای انسان‌ها گوش کنند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۷ دقیقه

حجم

۳۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۷ دقیقه

حجم

۳۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان