دانلود کتاب صوتی وداع با اسلحه با صدای علی عسکری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی وداع با اسلحه اثر ارنست همینگوی

دانلود و خرید کتاب صوتی وداع با اسلحه

معرفی کتاب صوتی وداع با اسلحه

کتاب صوتی وداع با اسلحه نوشته ارنست همینگوی است که با ترجمه مترجم مشهور و توانا نجف دریابندری ترجمه شده و با صدای علی عسکری و سحر حق‌شناس منتشر شده است. همینگوی یکی از مشهورترین نویسندگان آمریکایی است.

درباره کتاب وداع با اسلحه

داستان درباره مردی به‌نام فردریک هنری است که در شهری در شمال ایتالیا در بخش آمبولانس‌های جبهه جنگ خدمت می‌کند. با شدید شدن جنگ هنری نیز مجبور می‌شود به جبهه جنگ و خط مقدم برود، اما کم‌کم متوجه می‌شود روحیه او برای جنگیدن ساخته نشده است. هنری در جنگ سالم می‌ماند اما آسیب‌های آن درمان نمی‌شود. هنری که ابتدا به دلیل تبلیغات با شور و شوق به جنگ رفته است کم‌کم آسیب‌های روحی جنگ را می‌بیند و با روحی آسیب دیده تنها می‌ماند. اما این داستان روایت موازی دیگری دارد که عمق آشوب را نشان می‌دهد. هردریک درگیر عشق به زنی به‌نام کاترین می‌شود. در دورانی که او در بخش بهداری فعالیت می‌کرده این عشق جان می‌گیرد و رشد می‌کند اما جنگ زیبایی این عشق را هم نابود می‌کند.

همینگوی کتاب وداع با اسلحه را در ژانر رئال نوشت و تمرکزش را روی جنگ گذاشت. این کتاب از زاویه‌ دید اول‌شخص روایت می‌شود و بسیاری آن را شاهکار همینگوی می‌دانندد. منتقدان درباره‌ این رمان گفته‌اند که بهترین رمان با موضوع جنگ است که از روی جنگ جهانی اول نوشته شده است. این کتاب اولین کتاب پرفروش همینگوی بود و جایگاه او را در ادبیات آمریکا تثبیت کرد. این کتاب نگاهی ضدجنگ دارد و به تاثیرات منفی جنگ بر جسم و جان سربازان می‌پردازد. این کتاب روایت جنگی است که خود همینگوی دیده و تاثیراتش را در تمام زندگی‌اش حس کرده است. 

همینگوی نویسنده آمریکایی متولد سال ۱۸۹۹ بود که تا سال ۱۹۶۱ زندگی کرد. وی رمان وداع با اسلحه را در ۳۰ سالگی نوشت و بلافاصله به کتابی پرفروش تبدیل شد. بخش عمده‌ای از شهرت همینگوی متعلق به کتاب وداع با اسلحه است. برخی بر این باور هستند که بخش هایی از رمان، تجربه های حقیقی زندگی نویسنده است. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که شخصیت های داستان رمان وداع با اسلحه نیز برگرفته از اشخاص حقیقی بوده باشند. همینگوی درباره نوشتن این کتاب می‌گوید: برای کتاب وداع با اسلحه ۳۶پایان مختلف نوشتم تا درنهایت به شکل آنچه چاپ شد درآمد.

شنیدن کتاب وداع با اسلحه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ارنست همینگوی

ارنست میلر هِمینگوی، نویسنده برجسته معاصر ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات، ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ متولد شد. او را از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی» می‌دانند. همچنین به او لقب پدر ادبیات مدرن را داده‌اند. البته چنین لقبی با توجه به قدرت بیان و زبردستی همینگوی در توصیف شخصیت‌های داستانی، چندان بیراه به نظر نمی‌رسد. او برنده نوبل ادبیات است. 

سبک ویژه‌اش در نوشتن او را نویسنده‌ای بی‌همتا و بسیار تأثیرگذار کرده بود. در ۱۹۲۵ نخستین رشته داستان‌های کوتاهش در «زمانه ما» منتشر شد که به خوبی گویای سبک خاص او بود. در ۱۹۲۶ نخستین رمان او بر پایه تجربه‌های به‌دست آمده‌اش از اسپانیا با نام «خورشید همچنان طلوع می‌کند» به چاپ رسید.

همینگوی در طول زندگی خود آثار بسیاری نوشت که جوایزی را برایش به ارمغان آورد. بسیاری از آثار او مانند پیرمرد و دریا، تپه‌های سبز آفریقا، پاریس جشن بیکران، وداع با اسلحه و زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند به فارسی ترجمه شده‌اند.

همینگوی در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ با شلیک گلوله اسلحه شکاری خودش، به زندگی‌اش پایان داد.


معرفی نویسنده
عکس ارنست همینگوی
ارنست همینگوی
آمریکایی | تولد ۱۸۹۹ - درگذشت ۱۹۶۱

ارنست میلر همینگوی، نویسنده امریکایی برنده نوبل ادبیات است. وی از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی»، شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

Meysam
۱۴۰۰/۰۹/۲۱

این کتاب از اون کتاباییه که باید با سلیقه مخاطب جور در بیاد و نمیشه به طور کلی گفت: "کتاب خوب یا بدیه". برای من کتاب خوبی بود. اما در مورد گویندگی باید بگم اصلا مورد رضایت من نبود. خصوصا نیمه

- بیشتر
کاربر ۲۷۵۳۳۵۲
۱۴۰۰/۰۹/۱۵

پذیرش هیچ بودن رستگاری است. سروان هنری همان «سانتیاگو»است. سانتیاگو و هنری در عمق شکست پیروز شدند.

Mostafa Momeni
۱۴۰۱/۰۸/۱۶

فوق العاده

زمان

۱۱ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۶۴۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۶۴۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان