دانلود کتاب صوتی کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد اثر کاوه میرعباسی

دانلود و خرید کتاب صوتی کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد

معرفی کتاب صوتی کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد

کتاب صوتی کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد داستانی کوتاه از گابریل گارسیا مارکز، نویسنده برنده نوبل ادبی است که در یک هتل در پاریس نوشت و در آن، شرایط ناامیدکننده زندگی مردم و همچنین امیدواری خوش خیالانه‌شان را برای تغییر نشان داد. این داستان، داستانی از زندگی یکی از شخصیت‌های کتاب صد سال تنهایی است.

انتشارات کتاب‌سرای نیک نسخه صوتی این اثر را با ترجمه کاوه میرعباسی و صدای هوتن شاطری پور منتشر کرده است. 

درباره کتاب صوتی کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد

کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد داستان زندگی سرهنگی است که همراه با همسر بیمارش، در فقر و نداری در یک روستا که تحت کنترل نظامی است، زندگی می‌کنند. پسرشان به دلیل پخش اعلامیه‌های سیاسی کشته شده است و از او تنها یک خروس جنگی برای پدر و مادرش به یادگار مانده است. سرهنگ، کهنه سربازی بوده که در جنگ هزار روزه شرکت کرده است و به همین دلیل امیدوار است دولت مقرری برای او تعیین کند. مقرری که البته پانزده سال است قولش را به او داده‌اند. اما با وجود تمام پیگیری‌هایش و تمام نامه‌هایی که می‌نویسد، خبری از مقرری نمی‌شود... 

مارکز خودش علاقه خاصی به این داستان داشت. او گفته بود باید کتاب صد سال تنهایی را بنویسد تا مردم داستان کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد را بخوانند. جالب است بدانید همین اتفاق هم افتاد. این داستان در سال ۱۹۶۱ منتشر شد و صد سال تنهایی شش سال بعد در  ۱۹۶۷ منتشر شد.

کتاب صوتی کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های مارکز و دوست‌داران داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره گابریل گارسیا مارکز 

گابریل خوزه گارسیا مارکِز، رمان‌نویس، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبی، روزنامه‌نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی، در ۶ مارس ۱۹۲۷ در دهکده آرکاتاکا درمنطقه سانتامارا در کلمبیا به دنیا آمد. او  بود. او بین مردم کشورهای آمریکای لاتین با نام گابو یا گابیتو (برای تحبیب) مشهور بود اما پس از درگیری با رئیس دولت کلمبیا و تحت تعقیب قرار گرفتنش در مکزیک زندگی می‌کرد. مارکز جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ از آن خود کرد. اما او را بیش از سایر آثارش به خاطر رمان صد سال تنهایی چاپ ۱۹۶۷ می‌شناسند که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است. 

گابریل گارسیا مارکز را همچنین بنیانگذار سبک رئالیسم جادویی می‌دانند؛ داستانی که در آن همه فضاها و شخصیت‌ها واقعی و حتی گاهی حقیقی است اما ماجرای داستان مطابق روابط علی و معلولی شناخته شده دنیای ما پیش نمی‌رود. دنیای رئالیسم جادویی در داستان به این شکل است: در آن همه فضاها و شخصیت‌ها واقعی و حتی گاهی حقیقی است اما ماجرای داستان مطابق روابط علی و معلولی شناخته شده دنیای ما پیش نمی‌رود.

آثار مارکز در سراسر دنیا به زبان‌های زیادی از جمله فارسی ترجمه شده‌اند. پاییز پدرسالار، عشق سال‌های وبا و ساعت شوم از آن جمله‌اند.  گابریل گارسیا مارکز در ۱۷ آوریل ۲۰۱۴ درگذشت. 

درباره کاوه میرعباسی

کاوه میرعباسی مترجم و نویسنده و دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما و زبان اسپانیایی است. او در ۱۸ سالگی برای تحصیل در رشته حقوق به فرانسه رفت. دو سال بعد حقوق را رها کرد و در رومانی در رشته سینما به تحصیل پرداخت. برای گرفتن دکترای سینما به اسپانیا رفت. اما مشکلات مالی اجازه تکمیل تحصیلاتش را به او نداد و مجبور شد تزش را با موضوع «تعلیق در ادبیات و سینما» نیمه‌کاره رها کند.

از کاوه میرعباسی تاکنون بیش از ۴۰ کتاب ترجمه منتشر شده است. میرعباسی فعالیت فرهنگیش را از ۱۲ سالگی و در مجله کیهان بچه‌ها آغاز کرد و اولین ترجمه او را انتشارات امیرکبیر در سال ۱۳۵۰ منتشر کرد.

 درباره هوتن شاطری پور

هوتن شاطری پور یکی از گویندگان توانای ایرانی است. صدای او را در کتاب‌های صوتی بسیاری می‌توانید بشنوید که بازه وسیعی از کتاب‌های حوزه روان‌شناسی، موفقیت و خودیاری و داستانی را شامل می‌شوند. هوتن شاطری پور همچنین در سال ۱۳۹۵ در سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی به ایفای نقش پرداخت.

معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۱۳۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۱۳۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۲,۵۰۰
۳۶,۷۵۰
۳۰%
تومان