دانلود کتاب صوتی جاسوسان شمس‌ آباد بالا با صدای متین بختی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جاسوسان شمس‌ آباد بالا اثر پریناز علیش

دانلود و خرید کتاب صوتی جاسوسان شمس‌ آباد بالا

نویسنده:پریناز علیش
گوینده:متین بختی
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جاسوسان شمس‌ آباد بالا

کتاب صوتی جاسوسان شمس‌ آباد بالا داستانی از پریناز علیش است که با صدای متین بختی می‌شنوید. این داستان که ماجرایی طنزآمیز است، ماجرای خانواده‌ مشهور ایرانی را در در شهریور سال بیست نشان می‌دهد. 

درباره کتاب صوتی جاسوسان شمس‌ آباد بالا

جاسوسان شمس‌آباد بالا رمانی‌ طنز آمیز است که در جای جای آن می‌توان مقابله و مبارزه تجددخواهی و سنت‌گرایی را دید. داستانی که طنزش ما را به ماجرای سیزدهم مرداد ساعت سه ربع کم ایرج پزشکزاد می‌برد و در بخش‌هایی هم تاریخ ایران را مرور می‌کند. او البته درباره تاثیرپذیری اثرش از کتاب دایی جان ناپلئون پزشکزاد اینطور گفته است: «اگر شباهتی میان این رمان با «دایی جان ناپلئون» می‌بینید به دلیل آن است که آن اثر هم حاصل زندگی ایرج پزشکزاد است که به صورت قصه درآمد. روزی با یک نقاش معروف صحبت می‌کردم. او گفت که در زمانی که مشغول خلق یک تابلوست به هیچ اثر هنری دیگری و حتی کتاب‌های تواریخ هنر نگاه نکرده و به موزه‌ها نیز نمی‌رود. من هم تلاش کردم در زمان نوشتن رمان «جاسوسان شمس آباد بالا» هیچ رمانی را نخوانم. شاید یک دلیل این شباهت در جنس شوخی‌ها باشد. من نیز در این رمان سعی کردم تا شوخی از جنس امور ساده و روزمره باشد.»

پریناز علیش در این کتاب تلاش کرده تا هم جنبه قصه‌گویی و هم جنبه تاریخ‌نگاری را نشان دهد و برای اینکار در ابتدای رمانش نوشته است که «این اثر هم بر اساس وقایع تاریخی و هم بر اساس وقایع غیر تاریخی نوشته شده و این غیر تاریخی آن بسیار مهم است چراکه جنبه تخیل و بازسازی را می‌رساند. داستان بر بستر یک حادثه تاریخی شکل گرفته است اما طبیعتاً اشخاص آن واقعی نیستند، اما با توجه به این نکته که هیچ اثری در خلا خلق نمی‌شود و تخیل نویسنده وابسته به جایی است، در این داستان نیز بسیاری از خرده روایت‌ها پیشتر در دوران کودکی‌ام رخ داده بودند و در ذهن من در قالب داستان پرورده شدند. بنابراین شخصیت‌ها و خانواده‌ای که در داستان مطرح می‌شوند، غیرواقعی هستند اما بستر ادبی و بسیاری رخدادها واقعی است.»

در این کتاب با یکی از خانواده‌های مشهور ایرانی آشنا می‌شویم که اتفاقات و ماجراهایی را که در شهریور سال هزار و سیصد و بیست برایشان رخ می‌دهد، بازگو می‌کنند. این داستان را به نوعی می‌توان بازسازی زندگی و تجربه زیسته خود نویسنده دانست و روایتی که از یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی ایران معاصر را رقم زده است: هجوم متفقین به ایران و اشغال کشور در شهریور ۱۳۲۰. در آن دوران اروپا درگیر جنگ شده و ایران را نیز دچار آن کرده بود.

کتاب صوتی جاسوسان شمس‌ آباد بالا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به رمان‌های ایرانی و طنزآمیز علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی جاسوسان شمس آباد بالا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره پریناز علیش

پریناز علیش فارغ التحصیل رشته هنرهای تجسمی و فیلمسازی است. این کتاب اولین اثر داستانی است که از او منتشر می‌شود. او پیشتر نمایشگاه‌های متعددی از آثارش را در ایران و دیگر کشورهای جهان برپا کرده بود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۱ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۶۲۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۶۲۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۹,۵۰۰
تومان