دانلود کتاب صوتی مجموعه داستان‌های عزیز نسین با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مجموعه داستان‌های عزیز نسین اثر عزیز  نسین

دانلود و خرید کتاب صوتی مجموعه داستان‌های عزیز نسین

نویسنده:عزیز نسین
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۸از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مجموعه داستان‌های عزیز نسین

کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های عزیز نسین یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید، تا در دنیای ذهنی نویسنده غرق شوید و همراه با او سفری کنید به دنیایی متفاوت و جذاب. 

ترجمه این داستان‌ها بر عهده رضا همراه بوده و تجربه شنیدنش با صدای جمعی از گویندگان، خاطره جذابی برایتان می‌سازد.

درباره کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های عزیز نسین

رضا همراه یکی از مترجمان آثار عزیز نسین است و مجموعه داستان های عزیز نسین را گردآوری کرده است. مردی که طنز نویس بود و با زبان طنزش، انتقاداتی تند و صریح به دیوان‌سالاری وارد می‌کرد و از فاصله طبقاتی حاکم بر جامعه ترکیه شکایت داشت. شاید دلیلش این بود که او در محله‌ای ثروتمند اما در خانواده‌ای فقیر متولد شده بود و فقر را به چشم دیده و تجربه کرده بود. البته بعدا همین موضووع مایه الهام بسیاری از داستان‌هایش شد. 

او حتی به فتوای ارتداد سلمان رشدی هم اعتراض کرد که البته با مشکلاتی روبه‌رو شد. سو قصد گروه‌های افراطی به جان او، که هتلی را که او در آن اقامت داشت به آتش کشیدند. هرچند این واقعه کشته‌های بسیاری برجا گذاشت اما خودش، از این سوقصد جان بدر برد. عزیز نسین هرچند نویسنده بود، اما معترض بود و اعتراضاتش پای او را به زندان باز کرد. او از آزادی بیان دفاع می‌کرد و در داستان‌های مختلفش هم می‌توان توجه او را به این مسئله به وفور دید. 

کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های عزیز نسین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن مجموعه داستان‌ های عزیز نسین برای دوست‌داران ادبیات داستانی و داستان کوتاه و تمام کسانی که به ادبیات طنز علاقه دارند، تجربه جذابی رقم می‌زند.

درباره عزیز نسین 

محمت نصرت با نام هنری عزیز نسین، مترجم و نویسنده و طنزنویس ۲۰ دسامبر ۱۹۱۵ در استانبول به دنیا آمد. او در مدرسه افسری تحصیل کرد و مدتی را هم به این شغل مشغول بود اما نمی‌توانست در چنین فضایی دوام بیاورد. بنابراین به سراغ کاری رفت که به آن علاقه داشت و در آن استعداد فراوانی نشان داد. او در طول دوران عمرش مدام میان زندان و دفتر تحریریه نشریات مختلف در رفت و آمد بود و اسامی مستعار زیادی برای خودش انتخاب کرده بود. اما مشهورترین این نام‌ها، عزیز نسین است.

ماجرای انتخاب این اسم مستعار برای خودش هم داستانی جذاب دارد. او عزیز که نام پدرش است را به عنوان نام هنری خود انتخاب کرد. نسین در زبان ترکی به معنای «تو چه‌کاره‌ای؟» است. 

اولین باری که داستانی را نوشت، تصمیم داشت با نوشته‌اش اشک مردم را دربیاورد و آن‌ها را بگریاند. چون به نظرش داستان خوب، داستانی بود که اشک درآر باشد. اما سردبیر مجله‌ای که داستانش را برایشان ارسال کرده بود، با خواندن داستانش آنقدر خندیده بود که اشکش درآمد. این شد که به طنز نویسی روی آورد.

او که سردبیری گاهنامه طنز را بر عهده داشت، به دلیل دیدگاه‌های سیاسی‌اش، چندین بار به زندان افتاد. داستان‌های کوتاه عزیز نسین در ایران به دست مترجمان مختلفی مانند ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد بهرنگی به فارسی ترجمه شد و در سراسر دنیا آثار او را به سی زبان می‌خوانند. عزیز نسین از یک سوقصد از طرف گروه‌های افراطی در حادثه آتش‌سوزی هتل جان سالم به در برد و در نهایت در ۶ ژوئیه ۱۹۹۵ در آلاچاتی در استان ازمیر ترکیه چشم از دنیا فروبست.

نظرات کاربران

کاربر ۳۰۴۳۷۴۰
۱۴۰۱/۰۵/۰۷

طنز خوبی بود

زمان

۵۲ دقیقه

حجم

۴۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۲ دقیقه

حجم

۴۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان