دانلود کتاب صوتی رقص مرگ با صدای منوچهر علی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رقص مرگ اثر بزرگ علوی

دانلود و خرید کتاب صوتی رقص مرگ

نویسنده:بزرگ علوی
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۴.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی رقص مرگ

کتاب صوتی رقص مرگ یکی از داستان‌های کتاب چمدان، اثر بزرگ علوی، نویسنده توانمند ایرانی است. این داستان زیبا، ماجرای درگیری‌های ذهنی جوانی است که در زندان است و یکی از همبندی‌هایش را برای اجرای حکم از پیششان برده‌اند...

نشر صوتی واوخوان نسخه صوتی این اثر را با صدای گرم منوچهر علی‌پور منتشر کرده است. 

درباره کتاب صوتی رقص مرگ

رقص مرگ، یکی از داستان‌های کتاب چمدان است که اولین بار در سال در ۱۳۱۳ خورشیدی و ۱۹۳۴ میلادی منتشر شده است. این کتاب شش داستان کوتاه به نام‌های چمدان، قربانی، عروسی هزار داماد، تاریخچه اتاق من، سرباز سربی، شیک پوش و رقص مرگ دارد. داستان‌هایی که تاحدی تاثیرگرفته از سبک نثر صادق هدایت هستند و نمونه‌های از روانکاوی فروید را می‌توان در آن‌ها دید.

اما این داستان درباره چیست؟

داستان با این جمله آغاز می‌شود: «دیروز صبح او را بردند. دو روز است که او را برده‌اند. از دیروز صبح تا به حال آهنگ‌های Dance macabre در گوشم صدا می‌کند...» کمی که جلوتر می‌رود، متوجه می‌شویم که راوی که یک زندانی سیاسی است و در بند محکومین، قاتلان و اختلاسگران زندانی شده است، با مردی به نام مرتضی آشنا می‌شود که جرمش قتل و حکمش اعدام است. به جز اعتراف صریح خودش که گفته «من کشته‌ام» دلیل دیگری پیدا نکردند اما خودش، به حکم اعتراضی نمی‌کند و اعدام را پذیرفته است. راوی به سراغ او می‌رود و از او می‌خواهد درخواست استیناف حکم بدهد و در این ده روز باقی مانده، زندگی را دوباره به دست بیاورد اما او نمی‌پذیرد. هرچند راوی دست از تلاش نمی‌کشد و از او می‌خواهد به فکر زنی باشد که در زندگی‌اش است. دختری به نام مارگریتا که برای مرتضی خوراکی و لباس به زندان می‌فرستد... همان کسی که باعث شده این جمله مرتضی هرگز از ذهن راوی پاک نشود «مارگریتا، مارگریتا، به هیچکس نگویی، به هیچکس!»

شنیدن کتاب صوتی رقص مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

رقص مرگ، اثری برای تمام دوست‌داران داستان کوتاه ایرانی است و از آن جهت برجسته است که نویسنده‌اش، از پدران داستان نویسی ایرانی به شمار می‌آید.

درباره بزرگ علوی

بزرگ علوی در ۱۳ بهمن ماه ۱۲۸۳ در تهران به دنیا آمد. نام کامل او سیّد مجتبیٰ آقابزرگ علوی است. او نویسنده واقع‌گرا، سیاست‌مدار چپ‌گرا، روزنامه‌نگار نوگرا و استاد زبان فارسی ایرانی است که به همراه صادق هدایت و صادق چوبک از پدران داستان نویسی نوین به شمار می‌رود. بزرگ علوی نوه‌ حاج سید محمد صراف نمایندهٔ نخستین دوره مجلس شورای ملی بود.و تحصیلاتش را در زمینه علوم تربیتی و روانشناسی در دانشگاه آلمان به پایان برد و مدتی در مدرسه صنعتی شیراز زبان آلمانی تدریس می‌کرد. 

او به دلیل پیروی از کمونیسم محاکمه شد و مدتی را در زندان به سر برد. در این زمان دو کتاب "۵۳ نفر " و "ورق پاره‌های زندان" را منتشر کرد. علوی از اعضای حزب توده و بنیانگذاران آن است. بزرگ علوی دوستی و صمیمیتی با صادق هدایت داشت. با پیوستن مجتبی مینوی و مسعود فرزاد به جمعشان، جمع ربعه را تشکیل دادند. از آثار مشهور بزرگ علوی می‌توان به چمدان، میرزا، سالاری‌ها، گیله مرد و چشمهایش اشاره کرد. علوی در ۲۱ بهمن ۱۳۷۵ چشم از دنیا فرو بست.

درباره منوچهر علی‌پور

منوچهر علی‌پور ۱۰ آذر ۱۳۲۷ در تهران به دنیا آمد. او بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است که در رشته الکترومکانیک تحصیل کرده و در سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و تئاترهای بسیاری به ایفای نقش پرداخته است.

معرفی نویسنده
عکس بزرگ علوی
بزرگ علوی
ایرانی | تولد ۱۲۸۳ - درگذشت ۱۳۷۵

سید مجتبی بزرگ علوی در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۲۸۲ در تهران متولد شد. او نویسنده‌ی رمان‌های مشهوری از جمله چشمهایش است. علوی در خانواده‌ای مرفه، روشنفکر و فرهیخته رشد کرد. در ابتدای جوانی برای تحصیل به شهر مونیخ در آلمان مهاجرت کرد. رشته‌ی تحصیلی علوی در دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی بود. جالب اینجا است که نطفه‌ی نوشتن و خلق داستان در همین سال‌ها در ذهن بزرگ علوی کاشته شد و از همین زمان بود که علوی نویسندگی و روزنامه‌نگاری را به طور جدی پیگیری کرد و اصول آنها را فراگرفت.

نظرات کاربران

کاربر ۱۵۸۴۳۶۱
۱۴۰۰/۰۷/۱۴

داستان کوتاهی که از شنیدنش بسیار لذت بردم

کاربر /////////
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

کتاب کوتاهی بود ولی عالی بود

bidel
۱۴۰۲/۰۹/۰۴

بسیار عالی، این روزا کتاب های بزرگ علوی با زندگیم همخونی بسیاری داره و به همین خاطر زمان گوش دادن جزو لحظه های کوتاهی که احساس آرامش دارم، یادشان گرامی

زمان

۱ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۸۲٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۸۲٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان