دانلود کتاب صوتی پیترپن با صدای شیدا زینی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پیترپن اثر النور گراهام

دانلود و خرید کتاب صوتی پیترپن

گوینده:شیدا زینی
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پیترپن

کتاب صوتی پیترپن نوشته النور گراهام است که با ترجمه شهلا طهماسبی و صدای شیدا زینی منتشر شده است. این کتاب اقتباس النور گراهام از نمایش ج.م.بری است. پیترپن پسربچه‌ای عجیب است که در سرزمینی رویایی زندگی می‌کند.

درباره پیترپن

ولین روایت پیترپن بیش از ۱۱۰ سال پیش، در سال ۱۹۰۲ ،در داستانی به نام پرنده کوچک سفید اثر جیمز متیو بری نویسنده سرشناس سکاتلندی (۱۸۶۰-۱۹۳۷) نوشته شد. دو سال بعد بری براساس آن نمایشنامه‌ای با عنوان پیترپن یا پسری که بزرگ نمیشود بر صحنهی تئاتر برد. این نمایشنامه با استقبال روبه رو شد. در سال ۱۹۰۶ پیترپن اولیه را در آن پیترپن کودک از خانه می‌گریزد و در باغ‌های کنزینگتن ساکن و با پری‌ها دوست و دمخور می‌شود، به صورت مستقل با عنوان پیترپن در باغ‌های کنزینگتن منتشر کرد. و در سال ۱۹۱۱ با عنوان پیتر و وندی منتشر کرد. داستان خیالی پیترپن در طول نسل‌ها، کودکان را در سراسر جهان سرگرم و مجذوب کرده و به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و بارها به صورت نمایش، فیلم و کارتون عرضه شده است. مشهورترین این آثار کارتون والت دیزنی در ۱۹۵۴ و فیلم هوک ساخته استیون اسپیلبرگ در ۱۹۹۱ است. در این فیلم در این یک قرن، اقتباس‌ها و خلاصه‌های بسیار نیز با تصاویر غنی از پیترپن به زبان‌های گوناگون تهیه شده که اولین نمونه در سال ۱۹۱۴ توسط دنیل اُکانر صورت گرفت و بارها تجدید چاپ شد. از جدیدترین اقتباس‌ها در قرن بیست و یکم می‌توان از پیتر و طالع‌بینان، پیتر و دزدان سایه‌ای، پیتر و راز راندون و پیتر و شمشیر رستگاری نام برد که ِدیو بِری و رایدلی پیرسن آنها را نوشته‌اند. همچنین پیترپن سرخپوش که در سال ۲۰۰۶ جرالدین مک‌کوریان پدید آورده است و دنباله رسمی پیتر و وندی به شمار می‌رود. و آخرین آنها اقتباس گرافیکی رنه دولیز و ِری دیلون در سال ۲۰۱۲ است که با استقبال بسیار روبه‌رو شده است. در سال ۲۰۰۰ شورای کتاب کودک سوئد برای بهترین اقتباس سوئدی از داستان‌های خارجی، ‌جایزه پیترپن را ابداع کرد. از پیترپن مجسمه‌هایی در جاهای مختلف جهان از جمله زادگاه خالقش، اسکاتلند، کانادا، بلژیک، استرالیا، هایدپارک لندن و... ساخته و نصب شده است.

پیترپن حاضر اقتباس خانم النور گراهام انگلیسی (۱۹۸۴-۱۸۹۴) در سال ۱۹۶۲، از روی نمایشنامه جیمز متیو بری نوشته شده است. پیترپن پسربچه‌ای عجیب است که اصلا شبیه پسربچه‌های معمولی نیست، اومی‌تواند مثل پرنده پرواز کند و مثل ماهی شنا کند و در سرزمین متفاوت زندگی می‌کنید.

شنیدن کتاب پیترپن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان و بزرگسالان پیشنهاد می‌کنیم

درباره النور گراهام

النور گراهام، ویراستار و نویسنده کتاب کودک و نوجوان، مدتی در چک اسلواکی کار و زندگی می‌کرد؛ پس از آن ویراستار موسسه‌ها یا انتشارات مختلف ازجمله پنگوئن، و منتقد کتاب کودک نشریه ساندی‌تایمز بود.

پس از بازنشستگی در سال ۱۹۶۱ انجمن کتاب کودک جایزه النور فارجون را به او اهدا کرد.

ازآثاروی می‌توان به درود به کریسمس، زیبای سیاه، ماجراهای رابین هود، جاناتان، کتاب بلند داستان‌های پریان، کتاب همه چیز: چیزهایی که می‌شود ساخت و چیزهایی که می‌شود انجام داد، بچه‌هایی که در طویله زندگی می‌کردند و شرح حال چارلز دیکنز درمجموعه داستان شرح حال‌اشاره کرد.

رویکرد بالینی به دل درد در کودکان
صدیقه امینی رنجبر
گاو
شکوه قاسم نیا
رابطه بین برتری نیمکره های مغز و سبک های تفکر با سندرم پیش از قاعدگی (PMS)
مینا حسینی سده
چرخه‌های عمر مردمان مؤثر
ارسلان برخوردار
نگره کشسانی و مومسانی
حمید شیرازی
سه گفتار از حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری
راضیه کارگر
ماورای ذهن رو بشناس!
موسی زمان‌زاده
کلیاتی درعلوم قرآنی
محمد رحیم نوری
در حسرت عشق
معصومه طیبی
روش های مشاوره مبتنی بر ذهن آگاهی
موسسه چاره جویی بحران و تروما (CTRI)
بانک تست طلایی تاریخچه و مکاتب روانشناسی
زهرا فتحی
کتاب اشتیاق
لئونارد کوهن
سینمای مردم شناختی ایران
همایون امامی
واژه نامه واژه های پربسامد ترکی استانبولی
بهروز بیک بابایی
کانول، هیولای بی رحم (نبرد هیولاها، شش‌گانه‌ی هفتم، دنیای گم شده؛ جلد سی و هفتم)
آدام بلید
عشق و نفرت
محمدامین غلامی
یک پنج‌شنبه، یک پیاده‌رو
علی آموخته‌نژاد
شریان در کودکان C
ایمان وفایی
در مورد شترها چه می دانی؟
میم پایمزد
گشتی با افلاطون
رولاند اسمیت

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۶۸۹۸۳
۱۴۰۲/۱۰/۳۰

خوب بود

زمان

۵ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۳۰۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۳۰۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۵۰۰
تومان