دانلود کتاب صوتی اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ با صدای میثاق ابطحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ اثر نیکلاس کار

دانلود و خرید کتاب صوتی اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟

معرفی کتاب صوتی اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟

اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ کتابی نوشته نیکلاس کار پژوهشگر حوزه فناوری در امریکا است. 

 درباره کتاب صوتی اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟

 نیکلاس کار در این کتاب پرسشی را مطرح کرده است «آیا اینترنت ما را احمق می‌کند؟» این پرسش تلنگری بود برای شروع یکی از مهم‌ترین بحث‌های دوران ما: وقتی که در حال لذت بردن از موهبت اینترنت هستیم آیا در واقع داریم توانایی‌مان را برای خواندن و فکرکردن عمیق فدا می‌کنیم؟

نیکلاس کار، درکتابش با تکیه بر دامنهٔ وسیعی از مطالعات تاریخی و علمی سعی دارد تاثیرات شناختی اینترنت را بر ذهن انسان کندوکاو کند و  پیامدهای فکری و فرهنگی آن را روشن سازد.

او تشریح  می‌کند که چگونه تفکر انسان در طول قرن‌ها از راه «ابزارهای ذهن» شکل گرفته است: از الفبا گرفته تا نقشه‌ها، نشریات، ساعت و کامپیوتر و چطور هر کدام از این ابزار بر شیوهٔ درک ما از جهان تاثیر گذاشته‌اند. کار سپس با شرحی جالب توجه از کشفیات تازه در علم عصب‌شناسی روشن می‌کند که مغز ما در واکنش به تجربه‌هایمان تغییر می‌کند. یعنی فناوری‌هایی که برای پیدا کردن ، ذخیره کردن  و اشتراک‌گذاری اطلاعات استفاده می‌کنیم راه‌های عصبی مغز ما را تغییر می‌دهند.

نیکلاس کار به یاری بینش‌های دانشمندان از افلاطون گرفته تا مک لوهان، این تفکر را مطرح می‌کند که هر نوع فناوری اطلاعات، اصول مخصوص خودش را دارد یعنی مجموعه‌ای از پیش‌فرض‌ها دربارهٔ چیستی دانش و هوشمندی. او توضیح می‌دهد که چگونه کتاب‌های چاپی به تمرکز و توجه بیشتر ما کمک کردند و باعث رشد تفکر عمیق و خلاق شدند. اما اینترنت، برعکس، ما را عادت به این داده است که لقمه‌های کوچک اطلاعات را سریع و بدون تمرکز و توجه از منابع گوناگون گردآوری کنیم.

اصول اینترنت همان اصول صاحبان صنایع است: سرعت و کارایی، بهره وری در تولید و مصرف. ما روز به روز مهارتمان در نگاه گذرا به مطالب و مرور سریع بیشتر می‌شود اما آنچه از دست می‌دهیم توانایی‌ تمرکز و تفکر است.

در دنیای امروز که فناوری اطلاعات با سرعتی فزاینده به پیش می‌رود، در میانهٔ مسابقهٔ شتابان همگامی با فناوری‌های روز، این کتاب دعوتی است به یک توقف کوتاه و بازاندیشی در مسیری که تا امروز پیموده‌ایم  و راهی که در پیش رو داریم.

 شنیدن کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مباحث جامعه‌شناسی و روان‌شناسی به ویژه مرتبط با فناوری اطلاعات 

نظرات کاربران

بهار
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

گرونه

Sina Jalali
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

اگر محبت کنید و نظر رو بزارید باید عرض کنم بسیار کتاب مسخره ای هست!اصلا چه ربطی به اینترنت داره ؟۳ ساعت کتاب گوش کردم داره درمورد سلول های مغزی و تاریخ اختراعات بشر صحبت می کنه!چرت.حیف پول

زمان

۱۰ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۶۰۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۶۰۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
تومان