دانلود و خرید کتاب معجزه چسب زخم مهشید شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معجزه چسب زخم اثر مهشید شفیعی

کتاب معجزه چسب زخم

معرفی کتاب معجزه چسب زخم

کتاب معجزه چسب زخم نوشته مهشید شفیعی است. کتاب معجزه چسب زخم که به همت نشر پارسیان البرز منتشر شده است به درمان زخم های عاطفی و مسیری به سوی زندگی بهتر می‌پردازد.

درباره کتاب معجزه چسب زخم

سال‌های زیادی است که متخصصان حوزه روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و حتی حقوق و وکالت در مورد رفتار انسان‌ها تحقیق و بررسی‌های زیادی انجام داده‌اند، که هرکدام قابل تقدیر است. بیش از هزاران کتاب و مقاله در این مورد وجود دارد و امروزه با توجه به عصر اطلاعات و دنیای مجازی، تنوعی از راه‌حل‌ها و پیشنهادات پیش رو داریم. برنامه‌هایی که اگر دنبال شوند، قادر به حل خیلی از مشکلات روزمره انسان هستند. خیلی از واکنش‌های رفتاری نامناسب انسان، ریشه در واقعیت‌های تلخ گذشته دارد.

اما با وجود همه این اطلاعات، عده زیادی هنوز مشکل دارند و قادر نیستند یک برنامه بازسازی و بهبود دهنده برای خود طراحی کنند. امروزه بسیاری از افراد دارای ثروت، مقام، تحصیلات هستند اما آرامش درونی ندارند. در واقع به فکر منشاء و ریشه نارضایتی از خود و زندگی نیستند.

 این کتاب درباره ترمیم زخم‌های عاطفی دوران مختلف زندگی است و هدف از التیام، بازگرداندن به شأن و کمال انسانی است که حق ذاتی ما است.

خواندن کتاب معجزه چسب زخم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگس موفق و شاد و گذر از شکست‌های عاطفی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب معجزه چسب زخم

زخم عبارت است از گسیختگی قسمتی از بافت‌های بدن که باعث اختلال در سیستم تغذیه‌ای آن ناحیه می‌گردد. زخم‌های جسمی قابل رویت هستند. می‌توان ابعادشان را دید، عمقشان را سنجید، برای تحمل دردشان کاری کرد و می‌توان دیر یا زود علاجی برایشان یافت. از زخم‌های جسمی می‌توان با دیگران سخن گفت، می‌توان زخم را نشان داد و تسلّی خواست و می‌توان در تحمل رنجشان با دیگری شریک شد. زخم‌های جسمی، تصویری متناسب از حادثه و اتفاق هستند. به اندازه عمق و دلخراش بودن نیاز به دلجویی و رسیدگی دارند.

سلول‌های قرمز و سفید خون در اثر ضربه، بریدگی، سوختگی و... می‌میرند، بنابراین سلول‌های بنیادین موجود در مغز استخوان شما، منابع جدیدی از این سلول‌ها را ایجاد می‌کنند. سلول‌های بنیادین موجود در پوست، برای جایگزین کردن سلول‌هایی که هر روز از دست می‌دهید و یا برای پوشش زخم‌های کوچکی مانند خراش‌های سطحی و یا بریدگی‌های کم‌عمق، پوست جدید می‌سازند؛ یعنی برای ترمیم نیاز به یک پشتیبان است.

در زخم‌های جدی‌تر، بدن شما علاوه بر پوست جدید، بافت اِسکار نیز ایجاد می‌کند. در سوختگی‌های شدید، سلول‌های بنیادین پوست، از بین رفته و سیستم ترمیم پوست بدن فلج می‌شود. این موارد نیاز به رسیدگی بیشتر دارد. ساعت درونی بدن ما تقریبا تمام سلول‌های بدن را تنظیم می‌کند و بسیاری از چرخه‌های ۲۴ ساعته بدن را در فرآیندهایی مانند خواب، ترشح هورمون و متابولیسم در کنترل خود دارد. محققان آزمایش‌های خود را روی سلول‌های پوستی انجام داده و متوجه شدند، روند درمان زخم‌هایی که در طول روز رخ می‌دهند دو برابر سریع‌تر از زخم‌های ایجاد شده در شب است. آیا در مورد زخم‌های روحی هم آزمایشی انجام شده؟ آیا می‌توان زخم روحی و عاطفی را نگاه کرد و عمق آن را سنجید؟ سلول‌های مغز در هنگام شکل گرفتن یک زخم روحی چه حالتی دارند؟ و آیا گذر زمان تأثیر بیشتری در درمان دارد؟ و یا می‌شود زخم روحی را به حال خود رها کرد؟

ساعت زیستی بدن در طول روز، حرکت سلول‌های پوست را برای درمان، سریع‌تر می‌کند و رشته‌های پروتئینی اکتین درون این سلول‌ها به سرعت شروع به حرکت و ترمیم می‌کنند. همچنین هنگام روز، کولاژن بیشتری تولید می‌شود که در محل جراحت‌ها ذخیره می‌شوند و در روند درمان مؤثر هستند. محققان در آزمایش‌های خود متوجه شدند که این سلول‌ها با دستور ساعت زیستی بدن‌مان و نه با انتقال علایم، کار می‌کنند. این تحقیقات حاکی از پیچیدگی و نظم وجودی انسان است. درست است که پس از زخم جسمی، به فرمان مغز سلول‌ها شروع به بازسازی می‌کنند؛ اما اگر شرایط پشتیبانی و درمان فراهم نباشد، زخم نه‌تنها خوب نمی‌شود، بلکه دچار عفونت شدید و طول درمان هم می‌شود.

بنابراین زخم‌های جسمی هرچه عمیق‌تر شوند، درمانشان نیز سخت‌تر می‌شود. آیا برای زخم‌های عاطفی و روحی نیز چنین فرآیندی هست؟ و اگر هست چگونه آن را فعال کنیم؟

انواع زخم:

- زخم سطحی، تمیز، بدون خون‌ریزی و بدون عفونت – درمان: شستشو و چسب‌زخم در مدت کوتاه همراه با درد مختصر؛

- زخم عمیق، آلوده، با خونریزی، احتمال عفونت- درمان: شستشو، ضدعفونی، پانسمان و احتمالا بخیه، مدت بهبودی ۳ تا ۷ روز همراه با درد شدید و تورم؛

- زخم مزمن، زخمی عمیق، با خون‌ریزی شدید، با درد شدید و عفونت و تورم- درمان: ضدعفونی، پانسمان، بخیه، آنتی‌بیوتیک و مراقبت ویژه و مدت بهبودی تا یک ماه.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
رابرت الکس جانسون در کتاب «سایه‌ات را مالک شو» می‌گوید: «هیچ‌چیز از روان پاک نمی‌شود. انسان‌ها آن موضوع را پنهان می‌کنند و بعدها سر برآورده و باعث آزارشان می‌شوند؛ مثلا کودکی که به دلیل جثه کوچک در بین همسالانش تحقیر می‌شود، عصبانیتی درونی دارد. ممکن است در آن زمان واکنشی نشان ندهد، اما در آینده روی اعتمادبه‌نفس او اثرگذار است».
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱

حجم

۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان