دانلود و خرید کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره) جواد محدثی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره) اثر جواد محدثی

کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره)

نویسنده:جواد محدثی
انتشارات:مرکز نشر هاجر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۳۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره)

کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره) نوشته جواد محدثی است. این کتاب شرح چهل حدیث از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

درباره کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره)

آثار و اندیشه‌های متعالی و تابناک حضرت امام خمینی (ره) مجموعه‌ای پر ارج و والاست که فرا راه جویندگان سعادت می‌درخشد. آن حکیم سترگ، عارف وارسته، مفسر بزرگ و رهبر کبیر امت اسلامی در عصر حاضر در صحنه علم و عمل مصداق کاملی است که روز به روز زوایای بیشتری از شخصیت و افکارش بر نسل‌های پس از وی روشن می‌شود. بهره‌مندی تشنگان معارف توحیدی و زلال قرآن و اهل بیت(از رهگذر دسترسی به گفته‌ها و نوشته‌های آن عزیز سفر کرده، به گواهی اهل تحقیق رسیده و این بهره‌مندی همچنان برقرار است.

کتاب ارجمند «شرح چهل حدیث» اثری پرسود و دستور العمل اخلاقی است که دل و دیده رهپویان خودسازی را به سوی خود کشیده است. همراهی و آمیختگی مباحث اخلاقی آن کتاب با آیات الهی و روایات معصومین(یکی از ویژگی‌های این اثر است که لطایف و ظرایف معرفتی و اخلاقی در ذیل آنها جلوه‌ای فزاینده یافته است. این کتاب با قلمی ادیبانه و لبریز از سخنان و نظریات سنگین نگاشته شده، برقراری ارتباط علمی و معنوی نسل امروز و به ویژه جوانان با آن سخت و نیازمند به مقدمات و معلومات گسترده‌ای است. به همین دلیل حضرت حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی این اثر را  بازنویسی، روان‌سازی و آسان نگاری کرده است.

در این کتاب ساختار جمله‌بندی‌ها از سبک کهن به شیوهٔ امروزی درآمده، در بخش‌هایی از مباحث طولانی یا سنگین، تلخیص به عمل آمده،‌  با حفظ حداکثری تعبیرات حضرت امام و وفاداری به متن اصلی، جایگزین‌سازی و روان نمودن واژه‌ها و تعبیرات دشوار و نامأنوس یا اصطلاحات فلسفی عرفانی انجام گرفته است و از شمار روایاتی که به عنوان مستندات مباحث در شرح هر حدیث آمده، کاسته شده است اما روح اصلی کلام از دست نرفته است. 

خواندن کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام جوانان علاقه‌مند به دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره)

امام صادق (ع) نقل می‌کند:

«إنّ النّبیّ (ص) بَعَثَ سَریۀً فَلَمّا رَجَعُوا قالَ: مَرْحَباً بِقَوْمٍ قَضَوُا الجِهادَ الأصْغَرَ وَبَقِیَ عَلَیهِمُ الجِهادُ الأکبَرُ. فَقیلَ: یا رَسولَ اللهِ مَا الجهادُ الأکبرُ؟ قال: جِهادُ النَّفْسِ»؛۱ پیغمبر (ص) لشکری را فرستاد. چون برگشتند، فرمود: آفرین بر گروهی که جهاد کوچک را به جا آوردند و جهاد بزرگ‌تر بر آنان ماند. گفتند: ای پیغمبر خدا! جهاد بزرگ‌تر چیست؟ فرمود: جهاد با نفس.

* * *

در این درس، ابعاد وجودی انسان و قوای مختلفی که در او وجود دارد معرفی می‌گردد و به راه‌های تقویت بُعد الهی، کنترل و مقابله با کشش‌های نفسانی اشاره می‌شود. 

* * *

انسان اعجوبه‌ای است که دو نشئه و عالم دارد: نشئهٔ ظاهری و دنیوی که بدن اوست و نشئهٔ باطنی و غیبی که از عالمی دیگر است. نفس انسان که از عالم غیب و ملکوت است، مقامات و درجاتی دارد که از جهات مختلف تقسیماتی برای آن ذکر کرده‌اند و برای هر قسمتی از مقامات و درجات، جنودی رحمانی و عقلانی که او را به سوی ملکوت اعلا و سعادت دعوت می‌کند و جنودی شیطانی که به شقاوت فرا می‌خواند. اگر لشکر رحمانی پیروز شود، انسان سعادتمند می‌شود و اگر لشکر جهل و شیطان غالب آید، انسان اهل شقاوت می‌گردد.

در این‌جا چون بنا بر اختصار است، به برخی مقامات نفس و وجوه سعادت و شقاوت آن و کیفیت «جهاد با نفس» می‌پردازیم.

نظرات کاربران

کاربر 2349485
۱۴۰۱/۱۱/۱۳

بسیار عالی🙏🦋🕊

جانم فدای سید علی خامنه ای
۱۴۰۲/۰۲/۲۴

عالی

کاربر 6320735
۱۴۰۲/۰۲/۱۱

کتابی قابل تامل پر نکته مقداری سنگین و مفید

تقوی
۱۴۰۲/۰۳/۱۵

در تجمید نالایقان افتخاری نیست اگر... کتابیست پر از حرف های ناگفته، حرف هایی که خودت میفهمی، کتابی که برای سحر کردن است. این کتاب را زیاد بخوانید

کاربر ۳۱۴۲۱۵۸
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

حس مان را به اشتراک بگذاریم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۱)
اولین شرط جهاد با نفس و حرکت به سوی خدا «تفکر» است، یعنی انسان در شب و روز اندکی بیندیشد که هدف مولای او از آوردن انسان به این دنیا و فراهم کردن اسباب راحتی و دادن بدن سالم و قوای صحیح و مفید، و فرستادن پیامبران و کتاب‌های آسمانی و دعوت انبیا چه بوده است و وظیفهٔ ما با آن مولای قدرتمند چیست؟ آیا هدف، تنها همین حیات حیوانی و شهوانی است، یا مقصود دیگری در کار بوده است؟
shariaty
ای عزیز! این قدر لاف خدا مزن و ادعای حبّ خدا مکن
احسان
انسان هرچه هم قوی باشد در این عالم به همهٔ خواسته‌هایش نمی‌رسد
khorasani
اولین شرط جهاد با نفس و حرکت به سوی خدا «تفکر» است
khorasani
تابش انوار معارف بر دل، او را به رعایت آداب ظاهری هم می‌رساند. پس، ادّعای آنان که می‌گویند: با ترک ظاهر، علم باطنی پیدا می‌شود، یا پس از علم باطنی دیگر نیازی به آداب ظاهری نیست، ادّعایی باطل و جاهلانه است.
آشیخ دکتر
گاهی کسی کار خوبی را نه برای خدا، بلکه برای آن‌که مردم تعریفش کنند انجام می‌دهد و دوست دارد که مردم آن را بشنوند. او به عبادت پروردگارش شرک ورزیده است.
khorasani
اگر ما بندهٔ مخلصیم، چرا شیطان در ما این قدر تصرف دارد؟ او که عهد کرده به «بندگان مخلص» کاری نداشته باشد و دست به ساحت آنان دراز نکند!
reyhooon
ای عزیز! برای یک خیال باطل و محبوبیت ناچیز و ناپایدار نزد دیگران، خود را مورد قهر و غضب الهی قرار نده و محبت الهی را با هیچ چیز عوض نکن، وگرنه از محبوبیت نزد مردم، هیچ ثمری جز ندامت نخواهد بود.
khorasani
فرض کنیم کسی صد و پنجاه سال هم عمر کند و همهٔ بساط شهوت و غضب و شیطنت برایش فراهم باشد و هیچ ناملایمتی هم برایش پیش نیاید، عاقبت او پس از این مدت اندک که مثل باد می‌گذرد، چیست؟
khorasani
از آنان که تو را به شهوات و زندگی مادی فرا می‌خوانند بپرس که آیا از وضع خودشان راضی‌اند؟ یا چون گرفتارند، می‌خواهند دیگران را هم مبتلا کنند؟
khorasani

حجم

۳۳۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۳۳۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان