دانلود و خرید کتاب راز یک فریب یوسف غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز یک فریب اثر یوسف غلامی

کتاب راز یک فریب

نویسنده:یوسف غلامی
انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۳.۸از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز یک فریب

کتاب راز یک فریب نوشته یوسف غلامی است. کتاب راز یک فریب را انتشارات معارف منتشر کرده است. این کتاب نتیجه هجده سال تحقیق درباره رفتارهای اجتماعی دختران و زنان، و گفتگو با زنان بی‌حجاب غربی است. این اثر در بسیاری از مجامع علمی برترین کتاب حجاب ازآغاز پیروزی انقلاب تاکنون شناخته شده است. این کتاب به ۵۲ کشور جهان ارسال شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

درباره کتاب کتاب راز یک فریب

امروزه مشکل رفتارهای اجتماعی دختران و زنان، کمبود کتاب درباره حجاب نیست، فراوانی کتاب‌هایی است که اغلب حرفشان تکراری، نگاهشان محدود و ادبیاتشان بیگانه با روحیاتِ مخاطبان است. از برخی نویسندگان می‌پرسم: این کتاب را برای چه گروهی نوشته‌اید؟ با حجابان یا بی‌حجابان؟ با حجابان که اینها را می‌دانند، بی‌حجابان هم که هرگز نمی‌خوانند! مخاطب نویسنده در این کتاب، هر فردی است که بخواهد اندکی از راز پوشش زن را بداند و به فریب کاری غرب پی ببرد.

خواندن کتاب راز یک فریب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حجاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راز یک فریب

سلام بر تو، ای اولین وجودی که در ناتوانی طفولیت به سویم خم شدی تا زندگی گیرم و زمانی که احتیاج مبرمی به کسی داشتم که به طرفم کشیده شود، از من مراقبت کردی و خطرهای زندگی را از من دور ساختی! در طفولیت از وجود تو، استخوان در وجود من رویانده شد و با بازوان توانایت با یک دنیا محبّت از من پرستاری کردی.

اولین معلم من تو بودی که زبانم آموختی و مرا با جهان اطرافم آشنا نمودی. تو اولین وجودی بودی که رنج دوست داشتن و خواهش زندگی در کنار خود را به من چشاندی و افتخار هم‌صحبتی ارزانی‌ام کردی. در آغاز جوانی به من اجازه دادی تا از میانتان، شریک زندگی‌ام را انتخاب کنم و خوشی و غم زندگی را با او تقسیم نمایم.

دوست داشتم مردمان جهان به میزان نیازشان به تو ارزشت را می‌شناختند و برای حفظ وجود محبوب تو بیشتر می‌کوشیدند. اما به عکس، بسیار شنیده و دیده‌ام که از خردسالی در خیلی از خانه‌ها، پسران از احترام بیشتری برخوردار بوده‌اند. می‌گویند مرد (پدر، پسر، برادر و شوهر) باید حامی زن باشد، اما نمی‌دانم چرا گاهی این طور نمی‌شود! هنوز در بعضی از خانه‌ها دختر را فقط به این خاطر که پسر زاییده نشده است تحقیر می‌کنند. این نابرابری در خانواده‌هایی که تنها یک پسر دارند و چند دختر، به مراتب بیشتر است.

تا به حال هیچ زن و مردی را ندیده‌ام که گفته باشند ما میان دختر و پسر تبعیض قایل می‌شویم. همه از این اتهام می‌گریزند و آن را رفتاری ناروا می‌دانند، ولی نمی‌دانم آنها که بین فرزندانشان تبعیض خرید و فروش می‌کرده و می‌کنند، کجایند!

البته شاید تو خود مجرم باشی. جرم تو این است که دختر متولّد شده‌ای.

بعد از آن هم که بزرگ‌تر شدی کارهای خانه را بیشتر تو انجام می‌دادی و وقتی خسته می‌شدی دیگران بودند که به جایت استراحت می‌کردند و وقتی تو نیازی داشتی، آنها زودتر بهره‌مند می‌شدند و آنگاه که می‌خواستی برای همسری آینده‌ات کسی را برگزینی آن‌که شریک زندگی‌ات را انتخاب می‌کرد گاهی دیگران بودند، نه تو! 

نظرات کاربران

آرزو
۱۴۰۲/۰۱/۰۲

کتابش بسیار روان و در عین حال خیلی منطقی و پرحوصله توضیح داده اصلا مطلب تکراری نداره اصلا خسته کننده نیست. با مثال با تجربه و با مدرک همه چیز رو توضیح داده. خیلی خوب ادم رو به حجاب علاقه مند

- بیشتر
سما
۱۴۰۲/۱۰/۰۸

عالیه، توضیحاتی درباره اینکه واقعا چرا پوشش برای خانومها مفیده میده همراه با بیانات زنان خارجی، حس میکنم واقعیتهایی توش گفته شده که خانومهای بی حجاب باید بدونن بی اونکه بهشون توهینی شده باشه یا غیرمنطقی باشه یا نصیحتی بهشون

- بیشتر
کاربر ۶۴۱۴۱۲۸
۱۴۰۲/۰۲/۱۱

کاش تطبیق صفحات کتاب بانسخه چاپی میسر بود

علی زارعیان
۱۴۰۲/۰۲/۰۴

قبل باید احساس نیاز بشود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۱)
مسئله حجاب به پوشیدن یا نپوشیدن چند متر پارچه نیست. حجاب یک لباس نیست، نوعی نگاه، طرز فکر، رفتار ویژه و جهان بینی خاص است. پدیده‌ای است که با انبوهی از مسایل زندگی زن پیوند دارد. حجاب، آغاز یک راه و پایان یک بیراهه است. بالاترین فریاد خاموش، بدون زبان سخن گفتن و بدون دعوا، اعتراض کردن؛ مقاومتی بدون خرج و زحمت، و رفتاری آکنده از پیام‌های معنوی است. لباس، زبان دارد و زبانش هیچ گاه نه خسته می‌شود و نه از تأثیرگذاری، ناامید.
سیّد جواد
امروزه مشکل رفتارهای اجتماعی دختران و زنان، کمبود کتاب دربارة حجاب نیست، فراوانی کتاب‌هایی است که اغلب حرفشان تکراری، نگاهشان محدود و ادبیاتشان بیگانه با روحیاتِ مخاطبان است. از برخی نویسندگان می‌پرسم: این کتاب را برای چه گروهی نوشته‌اید؟ با حجابان یا بی‌حجابان؟ با حجابان که اینها را می‌دانند، بی‌حجابان هم که هرگز نمی‌خوانند!
سیّد جواد
ای کاش بسیاری از آدم‌ها از بیخ خر بودند و این همه با دعواها و ستم‌هایشان کلانتری و پاسگاه و دادگستری را شلوغ نمی‌کردند و هر یک سر در آخور خود می‌کرد و بار خویش بر دوش می‌کشید و در کار دیگری دخالت نمی‌کرد و حسدورزی نسبت به دیگران ناتوانش نمی‌کرد و به ضعف اعصاب دچارش نمی‌نمود.
Chamran_lover
«زیبایی زن به دارا بودن حیا و حفظ ارزش‌های انسانی او است.»
S@n@z
این شرح حال بسیاری از مردمان روزگار ما است. از آغاز جوانی تا پیری، پیوسته در تکاپویند و تحرکات ویژه دارند. به‌واقع در حرکت‌اند و نه در خیال، اما چون نمی‌دانند در جستجوی چه هستند و باید در جستجوی چه باشند، چه می‌کنند و باید چه کنند، همچنان در سرِ جای گذشته خود بوده و هیچ جلو نیفتاده‌اند.
Chamran_lover
وقتی زن حجاب را برمی‌گزیند همة ابعاد زندگی‌اش تعریف خاصی پیدا می‌کند. نگاه، راه‌رفتن، صحبت‌کردن و همه رفتارهایش انضباط خاص می‌یابد و در همه این انتخاب‌ها خود او تصمیم گیرنده است. ولی زن بعد از انتخاب بی حجابی ...! زن با انتخاب بی‌حجابی آزادتر نمی‌شود. به ظاهر، او است که در مورد طرز پوشش و رفتارش تصمیم می‌گیرد، ولی شما بهتر می‌دانید که تصمیم گیرندة اصلی او نیست. او مجری است، نه تصمیم گیرنده. جبر اجتماعی، خواست عمومی، تبلیغات، سلیقه‌های دیگران و مجموعه‌ای از این دست پدیده‌ها تعیین کننده نوع پوشش و رفتار او است. برخلاف بانوان با حجاب که اگر به درستی به ضوابط و حقیقت حجاب آشنا و پایبند باشند، در همه رفتارهایشان خود تصمیم گیرنده‌اند؛ جامعه، تبلیغات و پدیده‌های دست ساز استعمار هرچه می‌خواهند، بگویند! برای او اهمیتی ندارد.
کاربر ۳۹۸۸۶۹۹
اگر زندگی تنها دست‌یابی به رفاه و لذت بود آدمی به این همه استعداد انبوه چه نیاز داشت؟! با همان غرایز (و اندکی هوش) می‌توانست به همه لذت‌ها دست پیدا کند. این همه استعداد برای دست‌یابی به لذت و خوشی، نه فقط زیاد است که حتی مزاحم است.
S@n@z
من برای خوردن و خوابیدن و خوش بودن، به فکر و عقل، به آزادی و وجدان و روح چه نیازی داشتم؟ این عقل که مزاحم خوشی من است!
S@n@z
هرگاه در صحنة اجتماع، زن بتواند با کمترین خوش‌خندگی و زیباسازی ظاهری به بهترین مقامات و احترام دست یابد هیچ‌گاه به سراغ فضایل اخلاقی و رشد معنوی نمی‌رود. وی می‌بیند با کمترین جلوه‌گری می‌تواند قلب هر فروشنده و تاجر و رئیس را به خود متمایل سازد. در آن صورت چه نیازی به کسب معنویت دارد؟!
Chamran_lover
این خوش‌بینی و زودباوری زن سبب می‌شود که هرگاه از سوی غریبه‌ای به وی اظهار علاقه شود بدون تردید در صداقت اظهارکننده، آن را باور کند و چه بسا در برخی موقعیت‌ها آن اظهار تمایل و علاقه را بهتر از همسر خود بپذیرد. به گفته درمیس «قلب زن هرگز پیر نمی‌شود و آن دریایی است عمیق. قلب او همان چشم و گوش او است که بی‌اختیار به حکم آنها تسلیم دیگران می‌شود.»
Chamran_lover

حجم

۲۸۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۸۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان