دانلود و خرید کتاب پندنامه نیاکان بهروز ایمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پندنامه نیاکان اثر بهروز ایمانی

کتاب پندنامه نیاکان

معرفی کتاب پندنامه نیاکان

کتاب پندنامه نیاکان نوشته بهروز ایمانی است. کتاب پندنامه نیاکان بازنویسی کتاب کلیله و دمنه ترجمه نصرالله منشی است که انتشارات میراثبان منتشر کرده است. 

درباره کتاب پندنامه نیاکان

این کتاب بازنویسی کتاب مشهور کلیله و دمنه ترجمۀ نصرالله منشی (تألیف قرن ششم هجری) است. برزویه طبیب کتاب پنجاتنتر را در دورۀ پادشاهی ساسانیان –روزگار خسرو انو شیروان– به ایران آورد و به زبان پهلوی ترجمه کرد. سه قرن بعد، عبداله ابن مقفع از دانشمندان ایرانی در زمان خلافت منصور عباسی (۱۵۷–۱۳۶ ه) آن را به عربی ترجمه کرد. سپس در حکومت غزنویان، نصراله منشی که ادیب، شاعر و دانشمندی مشهور بود آن را از عربی به فارسی برگرداند و نام آن را در فرهنگ ایرانی جاودان ساخت. این کتاب شامل حکایات و حکمت عملی است که هدف آنها ارشاد و تهذیب حکام و امرا و الزام آنها در تعهد به مسئولیت خطیر خویش می‌باشد. حکایات از زبان قهرمانان داستان بوده و بیشتر از طریق پرسش و پاسخ است. موضوع داستان‌ها معمولاً بین دو تن یا دو دسته آغاز می‌شود با دو عقیده و دو طرز استدلال مختلف و مطالب شرح مناظرات و مباحثات آن دو است و در همین حین، نویسنده نکات اخلاقی را که منظور اصلی او از داستان‌پردازی است، جای می‌دهد.

قصه‌های کلیله و دمنه از نوع ادبیات تمثیلی است که از زبان حیوانات ماجرا روایت می‌شود و اعمال و احساس انسان به حیوان نسبت داده می‌شود.

خواندن کتاب پندنامه نیاکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سیاست و ادبیات کلاسیک ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان