دانلود و خرید کتاب جمهوری خلق بنگلادش احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری خلق بنگلادش اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری خلق بنگلادش

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جمهوری خلق بنگلادش

کتاب جمهوری خلق بنگلادش نوشته احمد علامه فلسفی است. این کتاب که انتشارات فراروان‌شناسی منتشر کرده است به مردم و آداب و رسوم و حکومت کشور جمهوری خلق بنگلادش می‌پردازد.

درباره کتاب جمهوری خلق بنگلادش

جمهوری خلق بَنْگِلادِش کشوری است واقع در جنوب قاره آسیا و شرق هند، پایتخت آن داکا و جمعیت آن ۱۷۰ میلیون نفر است. واحد پول بنگلادش تاکا نام دارد و زبان رسمی آن بنگالی است و ۹۰ درصد مردم مسلمان هستند.

در زمانی که انگلستان، هندوستان را مورد استعمار و استثمار قرار داده بود بین سال‌های ۱۸۵۴–۱۸۷۴ بنگال شامل این قسمت‌ها بود: ۱-بنگال خاص؛ ۲- ایالت بیهار در هند کنونی و مناطق اریسا و چوتانگپور در غرب؛ ۳- قسمتی از دره سورما در شمال شرقی. این کشور در زمان تسلط بریتانیا به شبه قاره هند تا سال ۱۹۴۷ به عنوان پاکستان خاوری شناخته می‌شد، در ۲۶ مارس ۱۹۷۱ این کشور بعد از سال‌ها جنگ‌های داخلی با نام کشور مستقل «بنگلادش» از پاکستان اعلام استقلال کرد.

اگر می‌خواهید اطلاعات کامل و جالبی درباره این کشور داشته باشید، کتاب جمهوری خلق بنگلادش را از دست ندهید. 

خواندن کتاب جمهوری خلق بنگلادش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کشورشناسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جمهوری خلق بنگلادش

در حال حاضر، خانم شیخ حسینه واجد، از ژانویه ۲۰۱۴ تا کنون نخست وزیر جمهوری خلق بنگلادش (دور سوم) می باشد که با تدبیر و تلاش خود توانسته است موجبات پیشرفت و آبادانی کشور بنگلادش را فراهم سازد. در نظام سیاسی بنگلادش، نخست وزیر، رئیس حزب حاکم و صاحب تمام اختیارات اجرایی است.

خانم شیخ حسینه واجد، بزرگ ترین فرزند شیخ مجیب الرحمان (رهبر نهضت استقلال بنگلادش معروف به پدر ملت که جمهوری بنگلادش را بنیان گذارد و به عنوان نخستین رئیس جمهور آن کشور قدرت را به دست گرفت) می باشد. وی در ۲۸ سپتامبر ۱۹۴۷ دیده به جهان گشود. از نوجوانی وارد فعالیت های سیاسی دانش آموزی و دانشجویی شد. در رشته حقوق تحصیل کرد و سال ۱۹۷۳ از دانشگاه داکا فارغ التحصیل گردید. در اوت ۱۹۷۵ که حسینه به همراه خواهرش ریحانه در حال بازدید از آلمان غربی بود، تمام اعضای خانواده اش در یک ترور بی رحمانه کشته شدند و به این ترتیب این دو خواهر به عنوان تنها نجات یافتگان از آن حادثه، مجبور به سپری کردن تبعیدی شش ساله در بریتانیا شدند.

خانم شیخ حسینه در سال ۱۹۸۱ به کشورش بازگشت و رسماً وارد عرصه فعالیت های سیاسی شد. وی در خلال بیش از سه دهه فعالیت سیاسی و انتخاباتی، سه دوره به نخست وزیری رسید. تاریخ سیاسی بنگلادش مملو از اغتشاشات اجتماعی و ترورهای سیاسی است. خانم حسینه نیز تا کنون ۱۹ بار از حملات و سوءقصدهای مختلف جان سالم به در برده که در اثر یکی از آن ها، بخشی از قدرت شنوایی خود را از دست داده است.

او در سال ۱۹۶۸ با دکتر واجد میا ازدواج کرد. نامبرده یک دانشمند هسته ای بود که در سال ۲۰۰۹ به دلیل بیماری فوت کرد. خانم شیخ حسینه دو فرزند داد: پسرش ساجد احمد متخصص ارتباطات و ساکن آمریکاست. دخترش سامیا نیز در کانادا زندگی و در زمینه روانشناسی کودکان مبتلا به اوتیسم فعالیت می کند.

...، اینک کتابی را که تحت عنوان «جمهوری خلق بَنْگِلادِش» پیش رو دارید، مولف تلاش خود را در حد مقتضی برای تدوین اجمالی آن بکار برده است تا این اثر به نحو مطلوب به زیور طبع آراسته شود تا مورد استفاده علاقه مندان برای آشنایی با این کشور، قرار گیرد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان