دانلود و خرید کتاب خسارت های روحی و حیثیتی در حقوق ایران مریم صادق نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خسارت های روحی و حیثیتی در حقوق ایران اثر مریم صادق نیا

کتاب خسارت های روحی و حیثیتی در حقوق ایران

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خسارت های روحی و حیثیتی در حقوق ایران

کتاب «خسارت های روحی و حیثیتی در حقوق ایران» نوشتۀ مریم صادق نیا است و انتشارات اولین‌ها آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خسارت های روحی و حیثیتی در حقوق ایران

تمامی رفتارهای مجرمانه یا ناقض قانون امکان دارد بر قربانیان آسیب‌های مختلف وارد کند. گاهی این آسیب‌ها درنتیجۀ نقض حقوق مادی، معنوی و روانی بزه‌دیده ایجاد می‌شود. این صدمات بسته به نوع، میزان و ویژگی‌های شخصیتی بزه‌دیده، متفاوت خواهد بود. محاسبۀ صدمات به دلیل ملموس بودن مادی آسان‌تر است؛ اما محاسبه و شناخت صدمات معنوی و روانی به دلیل ماهیت ناملموسشان امکان دارد با موانعی روبه‌رو شود. کتاب خسارت‌های روحی و حیثیتی در حقوق ایران به موضوع خلأهای قانونی در ترمیم صدمات معنوی و روانی و چرایی توجه به آسیب‌های روانی و معنوی ناشی از جرم می‌پردازد. در این کتاب جرائم به طور خاص مورد بررسی و تحقیق قرار نگرفته است.

کتاب خسارت‌های روحی و حیثیتی در حقوق ایران همچنین نگاهی به حقوق کشورهای انگلستان، فرانسه و آمریکا دارد چرا که علاوه بر پرداختن به‌ نظام تقنینی داخلی، مطالعات تطبیقی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که باتکیه‌بر قوانین داخلی نمی‌توان به‌طورقطع و مطمئن در مسیر شناسایی و ارائه راهکارهای ترمیم آسیب‌های معنوی و روانی بزه‌دیدگان قدم برداشت؛ بنابراین ضروری است که برای کسب شناخت جامع‌تر از خلأهای قانونی و ارائۀ راهکارهای جدید مربوط به ترمیم آسیب‌ها و همچنین رسیدن به تعریف دقیق‌تری از مفاهیم مورد پژوهش، به حقوق کشورهای دیگر توجه کرد.

کتاب خسارت‌های روحی و حیثیتی در حقوق ایران در ۵ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: مقدمه»، «فصل دوم: مفهوم و مصادیق آسیب‌های معنوی و روانی»، «فصل سوم: الزامات قانونی در ترمیم آسیب‌های معنوی و روانی»، «فصل چهارم: خلأهای قانونی در ترمیم آسیب‌های معنوی و روانی بزه‌دیدگان» و «فصل پنجم: نتیجه‌گیری و راهکارهای برون‌رفت از خلأهای قانونی»

خواندن کتاب خسارت های روحی و حیثیتی در حقوق ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ حقوق و فعالان حوزۀ قانون و قانون‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خسارت های روحی و حیثیتی در حقوق ایران

«اعمال روش‌های نامتناسب با نوع آسیب نه‌تنها ممکن است منجر به عدم ترمیم صدمه شود باید منتظر نتیجه عکس هم باشیم. علاوه‌برآن ترمیم آلام وارد بر بزه‌دیده با پیشگیری از بزه‌دیدگی ثانوی، بازپروری بزهکار، پیشگیری از تکرار جرم ارتباط تنگاتنگ دارد. عدم تفکیک صدمات روحی از اختلالات روانی و صدمات معنوی عدم ارائه تعریف مشخص و جامع از صدمات روحی موجب ایجاد ابهام در متون قانونی شده است. از یک سو عبارت اختلال روانی در فصل پنجم قانون مجازات اسلامی (بخش زوال منافع عقل) مصوب ۱۳۹۲ گنجانده شده است از دیگر سو عبارت صدمات روحی در ماده ۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ به‌کاررفته است. مقصود مقنن از این دو عبارت مشخص نشده است و این امر مقام قضایی را در شناخت نوع صدمه منجر به دیه با مشکل مواجه می‌سازد. صدمات روانی ماهیتی متفاوت از صدمات معنوی دارد؛ لذا راهکارهای این دو از یکدیگر مجزاست.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان