دانلود و خرید کتاب چین از جنگ جهانی دوم به بعد مایکل وی آزکان ترجمه رضا علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چین از جنگ جهانی دوم به بعد اثر مایکل وی آزکان

کتاب چین از جنگ جهانی دوم به بعد

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چین از جنگ جهانی دوم به بعد

کتاب «چین از جنگ جهانی دوم به بعد» نوشتۀ مایکل وی آزکان و ترجمۀ رضا علیزاده است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است. این کتاب به حوادث و رویدادهای چین بعد از جنگ جهانی دوم می‌پردازد که در نهایت منجر به پیشرفت اقتصادی این کشور شده است. 

درباره کتاب چین از جنگ جهانی دوم به بعد

همان‌طور که از نام کتاب پیداست، این اثر که شصت و دومین کتاب از مجموعۀ تاریخ جهان انتشارات ققنوس است، به حوادث و رویدادهای چین از جنگ جهانی دوم به بعد می‌پردازد. چین بعد از تمام‌شدن جنگ جهانی دوم و شکست متحدین وارد مرحلۀ جدیدی از حیات سیاسی و اجتماعی خود شد. این کتاب که در ۷فصل تنظیم شده است، از انقلاب‌فرهنگی و سیاست‌های دنگ شیائو پینگ و همچنین ماجرای قتل‌عام میدان تیان آنمن و دیگر حوادث و اتفاقات چین می‌گوید. قبل از شروع پیشگفتار، در بخشی به نام رویدادهاى مهم در تاریخ چین پس از جنگ جهانى دوم، وضعیت کشور چین را به طور خلاصه توضیح داده شده است.

از سال ۱۹۴۵ به بعد ۲ نوع انقلاب کشور چین را کاملاً دگرگون کرد که مهم‌ترینش پیروزی حزب کمونیست چین در یک جنگ داخلی طولانی بود. مائو نظام سیاسی و انتقادی چین را به حکومت کمونیستی تبدیل کرد، نوعی از حکومت توتالیتاریستی که دولت به منتهای درجه بر شهروندانش اعمال قدرت می‌کند. بعد از مرگ مائو، رهبرانی مانند دنگ شیائوپینگ اداره‌ی امور کشور را در دست گرفتند و باعث بهبود وضعیت زندگی مردم شدند.

فهرست مطالب کتاب چین از جنگ جهانی دوم به بعد عبارت است از: «رویدادهاى مهم در تاریخ چین پس از جنگ جهانى دوم»، «پیشگفتار: انقلاب ادامه‏‌دار چین»، «فتح چین به دست کمونیست‏‌ها»، «چین به کشورى کمونیست تبدیل می‌شود»، «تبدیل چین به قدرت نظامى و سیاسى»، «ادامهٔ انقلاب چین»، «ادامهٔ جنگ قدرت»، «هدایت چین به سمت‌وسویى جدید به دست دنگ شیائوپینگ»، «چین امروز: غول اقتصادى ناآرام»، «یادداشت‌‏ها»، «واژگان»، «براى مطالعهٔ بیش‏تر» و «نمایه»

خواندن کتاب چین از جنگ جهانی دوم به بعد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی و همچنین کسانی که علاقه‌مند به تاریخ کشور چین هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چین از جنگ جهانی دوم به بعد

«واقعۀ معروف به انقلاب‌فرهنگی وقتی به سال‌ها خشونت بر ضد میلیون‌ها نفر از مردم و از جمله مقامات بلندپایۀ حزب کمونیست منجر شد، نتیجۀ عکس داد. گاردهای سرخ و حامیانش به‌جای انتقاد از اینکه چرا مردم کمونیست را واپس می‌زنند،‌آن‌ها را کتک می‌زدند و می‌کشتند. متعاقب این هرج‌ومرج،انقلاب‌فرهنگی تقریباً در طول یک دهه،‌ زندگی میلیون‌ها نفر از مردم چین را تباه کرد و به مرگ هزاران نفر و ویرانی گستردۀ خانه‌ها و ساختمان‌ها و ضعیف‌تر شدن اقتصاد منجر شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۲۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان