دانلود و خرید کتاب نقش هایی به یاد احمد اخوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش هایی به یاد اثر احمد اخوت

کتاب نقش هایی به یاد

معرفی کتاب نقش هایی به یاد

کتاب نقش هایی به یاد نوشته احمد اخوت است. این کتاب نگاهی گذرا بر ادبیات خاطره‌نویسی در ایران است. کتاب نقش هایی به یاد را انتشارات گمان برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات منتشر کرده است. در این کتاب نویسنده تلاش کرده است یکی از موضوعات رایج در ادبیات را بررسی کند، موضوعی که منتقدان و نظریه پردازان کمتر به سراغ آن می‌روند. 

درباره کتاب نقش هایی به یاد

خاطرات و یادداشت‌ها است که زنده می‌ماند این کتاب ترکیبی است از مبانیِ نظری و بریده‌هایی از خاطرات و یادداشت‌های روزانه به ترجمه و تالیف احمد اخوت؛ منشوری از لحظات و یادها و خاطرات وتأملاتِ نویسندگانی مثل رولان بارت، فرانتس کافکا، گرترود استاین، آنا آخماتوا، ری بردبری، سوزان سانتاگ، سیلویا بیچ و دیگران؛ تابلوهایی از عکس‌ها و کتاب‌ها و خاطراتِ روزهای رفته و یادهای مانده و نقش‌هایی از یادِ کسانی مثل همینگوی، هدایت، مودیلیانی، جویس، محمد حقوقی، کارلسون مک‌کالرز و...

یکی از شاخه های ادبیات که در کشورمان کمتر از آن صحبت شده است، ادبیات خاطره‌ نویسی است. معمولا نگاه جامعه ادبی به خاطرات و یادداشت‌های روزانه به عنوان یک اثر ادبی نیست اما وقتی این نوشته ها از قلم نویسنده یا ادیبی باشد، می تواند به راحتی جایگاه خودش به عنوان اثر ادبی را در بین دیگر آثار پیدا کند. در این مسیر، نویسندگان بسیاری در سراسر جهان اقدام به نوشتن خاطرات روزانه خود کردند و بعضی از آنها حتی این فعالیت را بخشی از زندگی ادبی خود می‌دانسته و به عرصه چاپ رسانده‌اند.

در میان این افراد احمد اخوت، مترجم و مولف کتاب نقش هایی به یاد گذری بر ادبیات خاطره نویسی کرده است، او به گردآوری و ترجمه آثاری همت کرده است که مجموعه‌ای از یادداشت‌های روزانه و خاطرات نویسندگان بزرگ و معروف هستند. بخشی از مطالب کتاب به ترجمه آثار پرداخته و بخش دیگر آن مربوط به نوشته‌های خود احمد اخوت است.

نقش هایی به یاد، شش بخش اصلی دارد که در بخش اول آن نویسنده از مبانی نظری خاطره نویسی سخن گفته است و در قالب تئوری ادبیات جنبه‌های مختلف این سبک ادبی را بررسی کرده است. در بخش‌های دیگر آثار بزرگان و دیدگاه آنان در باب خاطره نویسی را ذکر کرده است. برای مثال رولان بارت که نوشتار روزانه را مکلف به ادای دین و رسالت نمی بیند. یا سوزان رابین سلیمان که از خاطره نویسی برای ثبت وقایع جنگ بهره برده؛ خاطرات روزانه‌ای که که نیما یوشیج، بزرگ علوی و میخاییل باختین روی کاغذ سیگار ثبت کردند و یادداشت‌های به جا مانده از آگاتا کریستی و خاطرات و عکس‌های سوزان سانتاگ و قصه تاثیر عشق که در زندگینامه آنا آخماتووا دیده می‌شود.

مطالبی که نویسنده انتخاب کرده است، صرفا بریده‌های تصادفی نیستند و مولف با انتخاب هر کدام از آن‌ها، تلاش می‌کند سبک و شیوه‌ای از خاطره نویسی را برای مخاطب شرح دهد.

خواندن کتاب نقش هایی به یاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و انواع آن پیشنهاد می‌کیم. 

نظرات کاربران

azi131313
۱۴۰۰/۰۶/۱۶

کتابهای گمان گرونن.هرچقدر هم یک کتاب خوب باشه اما وقتی کسی توان خرید نداره خب نمیتونه بخره دیگه

Raha
۱۴۰۰/۰۷/۰۶

این کتاب نسخه پی‌دی‌اف است و خواندنش واقعا سخت است. موضوع مهم‌تر اینکه نمیشه قسمت‌هایی که مهم هستند را هایلایت کرد. حسابی چشم موقع خواندش اذیت می‌شود و تمرکز را بهم می‌زند.

amirabas
۱۴۰۱/۰۳/۳۱

درود من کتاب رو نخوندم فقط میخواستم بگم که جلد روی‌ کتاب نقاشی دیوید هاکنی نقاش انگلیسی از پدرش است بدرود

adelnia60
۱۴۰۲/۰۳/۱۵

تو صفحه شناسه ی نسخه نمونه ای که گذاشتین قیمت کتاب ۶۵ هزار تومن درج شده چرا قیمت کاذب میزارین؟ این قیمت نسخه pdf که گذاشتین قیمت نسخه ی کاغدیه .صادق باشین لطفا.

روشنک
۱۴۰۲/۰۸/۲۷

در درخشان بودن جناب اخوت حرفی نیست فقط نسخه ی پی دی اف مشکل این کتاب است

آرزو
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

کتاب بسیار عالی و آموزنده‌ای است لطفا نسخه غیر پی‌دی‌اف این کتاب را جایگزین کنید

کاربر ۱۵۱۲۰۵۹
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

این کتاب قشنگ‌ترین کتابیه که در چند سال اخیر خوندم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۴۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان