دانلود و خرید کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء احمدحسین خشن ترجمه محمود اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء اثر احمدحسین خشن

کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء

انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء

کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء نوشته احمد حسین خشن و محمد اسدی است. کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء را انتشارات معارف برای تمام عاشقان اهل بیت منتشر کرده است.

درباره کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء

عاشورا انقلابی بوده و خواهد بود که بهره‌هایش را پایانی نیست و مکتبی بوده و خواهد بود که چشمهٔ پُرآبش خشک نمی‌گردد و یادی بوده و خواهد بود که هر زمان نو و تازه می‌شود... ولی جایگاه انقلاب‌های تحول‌آفرین این‌گونه است که به مرور زمان تفسیر اشتباه پیامشان را تحریف می‌کند یا از آن‌ها در جهاتی که با اهداف و آرمان‌هایشان هم‌خوانی ندارد سوءاستفاده می‌شود و عاشورا نیز این مکتب جاودانه، از جعل و تحریف در امان نبوده است، از این رو پیوسته نیاز به مراقبت هوشیارانه‌ای دارد که می‌بایست طلایه‌داران فرهیختهٔ امت برای مقابله با هر نوع تحریف و جعل، آن را عهده‌دار شوند. باید بگویم متأسفانه انقلابی که پرچم اصلاح را برافراشت و عنوانش «فقط برای اصلاح در امت جدّم قیام کرده‌ام...» بود، نیازمند اصلاح بعضی از شیوه‌های احیای خود و تفسیر مفاهیم و تبیین مقاصدش گشته است...

موضوعات این کتاب در راستای همین اصلاحات که از جعل و انحراف افکار پرده برمی‌دارد مطرح شده است. این کتاب در اصل مقالاتی بوده است که در موضوعات مختلف نگاشته شده‌اند، ولی وجه جامع همهٔ آن‌ها دغدغهٔ حفظ پاکی و خلوص تصویر عاشوراست. همان خلوصی که قهرمانانش آن را متبلور ساختند. کتاب به دو فصل اصلی تقسیم شده است: فصل اول به پاره‌ای از مفاهیم ساختگی‌ای که انقلاب حسینی در تصحیح آن‌ها نقش ایفا کرده است می‌پردازد و فصل دوم به بحث از اهداف و شیوه‌های احیای عاشورا اختصاص یافته است. 

خواندن کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت واقعه عاشورا پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء

قبل از سخن گفتن از ابعاد اصلاح فکری و دینی‌ای که انقلاب حسینی به تحققش کمک کرده است می‌بایست چکیده‌ای از شرایطی که انقلاب در آن رخ داد و زمینه‌ساز این انحطاط و واپسگرایی - که امت گرفتارش شده بود -شد را ارائه نماییم. همان شرایطی که به امت این جرأت را داد که خون سرور جوانان اهل بهشت را بریزند. چه چیزی گریبان‌گیر این امت شد و او را به این حد رساند؟ پاسخ: مشکل عمده‌ای که ممکن است امتی از آن رنج برده باشد یا ببرد این است که توانمندی‌هایش تباه شوند یا اراده‌اش مغلوب شود. چرا که تباهی، افراد امت را به کمّیتی بلاتکلیف تبدیل می‌کند که با هر بانگ زننده‌ای هم صدا می‌شوند و به سوی هر بادی می‌روند و مغلوب شدن، اختیار امت را از وی سَلب می‌کند و توانمندی‌هایش را نابود می‌سازد و مانع تحول و پیشرفتش می‌شود. سیاست ستمگران و مستکبران در طول تاریخ و تا به امروز برای سلطه بر ملت‌ها و سرکوب ارادهٔ آزادی در آن‌ها، اتخاذ این دو شیوه - تباه کردن و غلبه - بوده است. آن چه که امت اسلامی بعد از وفات رسول الله گرفتارش شد این بود که هم قربانی تباهی و هم غلبه هر دو با هم گشت. بحث را با سخن از سیاست تباه‌سازی و ابعاد و نتایجش شروع می‌کنیم و جایگاه و نقش انقلاب حسینی در این راستا را نیز تبیین می کنیم. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۶۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۲۰۰
تومان