دانلود و خرید کتاب بازرسی، تعمیر و تقویت سازه ها در مناطق جنوبی ایران عبدالکریم عباسی دزفولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازرسی، تعمیر و تقویت سازه ها در مناطق جنوبی ایران اثر عبدالکریم عباسی دزفولی

کتاب بازرسی، تعمیر و تقویت سازه ها در مناطق جنوبی ایران

معرفی کتاب بازرسی، تعمیر و تقویت سازه ها در مناطق جنوبی ایران

کتاب بازرسی، تعمیر و تقویت سازه ها در مناطق جنوبی ایران نوشتهٔ عبدالکریم عباسی دزفولی و علی لفته نعامی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بازرسی، تعمیر و تقویت سازه ها در مناطق جنوبی ایران

یکی از کارهای پر هزینه در تمامی کشورها، تعمیر و تقویت سازه‌هاست که هزینه قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد. این هزینه‌ها که جزء سرمایه‌های ملی هستند، گاه، مشخص و ملموس نیستند.

در کشورهایی که در این مورد بررسی‌های به عمل آمده است، مانند انگلستان، هزینه تعمیر و تقویت سالانه سازه‌ها را بیشتر از ۲ میلیارد پوند برآورد کرده‌اند.

حال با توجه به سطح بالای هزینه تعمیر و تقویت سازه‌ها در کشورمان، چنانچه روش‌های اصولی تعمیر و تقویت سازه‌ها و همچنین مدیریتی مناسب جهت اجرای این روش‌ها، اتخاذ گردد، درصدی از هزینه‌ها را کاهش داده و موجب صرفه‌جویی خواهد شد. این صرفه‌جویی در هزینه‌ها، رقم قابل توجهی خواهد بود که طبیعتا، به سرمایه ملی باز گردانده می‌شود.

امروزه موضوع تعمیر و تقویت سازه‌ها، در موضوعات بازرسی از سازه‌ها و همچنین اجرا، نقش مهمی ایفا می‌کند. زیرا تمامی ساختمان‌ها پس از ساخت نیاز به تعمیر، تقویت و نگهداری دارند.

نحوه تعمیر و تقویت سازه‌ها، نقش بسزایی در افزایش هزینه‌های ساختمان، در زمان بهره‌برداری دارد. در اثر اعمال سیستم مناسب تعمیر و تقویت سازه‌ها و همچنین نگهداری مناسب از سازه‌ها، از انجام تعمیر در سطح وسیع جلوگیری شده و در نتیجه از هزینه قابل توجه تعمیر، در سطح وسیع کاسته می‌شود.

به‌کارگیری یک سیستم مدیریتی مناسب برای انجام تعمیر و تقویت سازه‌ها و همچنین نگهداری ساختمان‌ها، بسیار با اهمیت است. زیرا بدون داشتن سیستم مناسب، کار تعمیر و تقویت سازه‌ها و نگهداری از آن‌ها، سلیقه‌ای بوده و بازده لازم را نخواهد داشت.

تمامی این عوامل ایجاب می‌کند که یک سیستم مدیریتی مناسب در عملیات تعمیر و تقویت سازه‌ها، از مرحله انتخاب مجری عملیات تعمیر و تقویت سازه‌ها، تا مرحله اجرا، وجود داشته باشد.

با توجه به مطالب فوق و با درنظرگرفتن نیاز به داشتن روشی اصولی و مبتنی بر تجربه و دانش، که تعمیر و تقویت سازه‌ها را به شکل ویژه، مدیریت نماید، بر آن شدیم که مجموعه مطالب اساسی در زمینه بازرسی، تعمیر و تقویت سازه‌ها را، در قالب کتاب، به رشته تحریر در آوریم.

این کتاب، به عنوان کتاب کمک درسی، درس تعمیر و تقویت سازه‌ها، در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت (مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت) دوره کارشناسی ارشد است. این کتاب، چراغی جهت روشن شدن بهتر مسیر بازرسی، تعمیر و تقویت سازه‌هاست و در جهت کمک به جامعه مهندسی عمران، گام برمی‌دارد.

خواندن کتاب بازرسی، تعمیر و تقویت سازه ها در مناطق جنوبی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشتهٔ مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت (مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت) دوره کارشناسی ارشد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازرسی، تعمیر و تقویت سازه ها در مناطق جنوبی ایران

«سازه یک سرمایه است و عدم کنترل‌های لازم پس از ساخت آن، خسارت‌های سنگین و گاه جبران ناپذیری را بر جای می‌گذارد. اجزای مختلف سازه‌ها، در طول عمر مفید خود، بر اثر عوامل ناشی از شرایط جوی و خطرات طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان، قصور در نگهداری، بهره‌برداری نامناسب، عدم کنترل و بازرسی‌های ادواری از شرایط بهره‌برداری و پایداری قطعات و سایر اجزای سازه، عدم کنترل شرایط پی، خاک زیر شالوده و دیوارهای بناهایی که در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت یا تجدید بنا هستند، ممکن است دچار فرسودگی زودرس و از دست دادن عملکرد صحیح خود از نظر ایمنی و بهداشت شوند. از این‌رو برای نگهداری از ساختمان و اجزای آن نیاز است عملکرد صحیح ساختمان را در طول عمر مفید آن کنترل نموده و در صورت نیاز اقدام به تعمیر یا تقویت اجزای آسیب دیده نمود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۱۴۸,۵۰۰
تومان