دانلود و خرید کتاب صد گفتار مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صد گفتار

کتاب صد گفتار خلاصه آثار استاد شهید دکتر مرتضی مطهری است.  دفتر مطالعات‌ و تحقیقات‌ علوم‌ اسلامی‌ دانشگاه‌ امام‌ صادق‌ با همکاری ‌برخی‌ از دانشجویان‌ این‌ دانشگاه‌ در جهت‌ آشنایی‌ هر بیشتر جامعه‌ دینی‌ و علمی ‌کشور با آراء و اندیشه‌های‌ شهید مطهری‌، این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب صد گفتار

مراتب‌ و درجات‌ علمی‌ شهید فرزانه‌ آیت‌ الله‌ حاج‌ شیخ‌ مرتضی‌ مطهری‌؛ برکسی‌ پوشیده‌ نیست‌، ولی‌ در عین‌ حال‌ باید اعتراف‌ کرد که‌ دقایق‌ فکر و زوایای ‌اندیشه‌ آن‌ عالم‌ ربّانی‌ و متفکر متأله‌، آن‌ گونه‌ که‌ باید و شاید نزد اهل‌ فکر و نظر بویژه‌ دانشجویان‌ و دانشگاهیان‌ و طلاب‌ و جوانان‌ اهل‌ تحقیق‌ و تشنه‌ دریافت ‌حقایق‌، شناخته‌ شده‌ نیست‌. از نخستین‌ روزهای‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی ‌تاکنون‌ مبانی‌ فکری‌ و اعتقادی‌ اسلامی‌ این‌ انقلاب‌ مورد هجوم‌ آشکار و پنهان‌ و بی‌امان‌ دشمنان‌ بوده‌ است‌. سست‌ کردن‌ اعتقادات‌ دینی‌ جوانان‌ و گسستن‌ آنها از مبانی‌ اسلامی‌ یکی‌ از مظاهر و مصادیق‌ تهاجم‌ فرهنگی‌ است‌ که‌ در سالهای‌ اخیر شتاب‌ و وسعت‌ بیشتری‌ یافته‌ است‌. دشمنان‌ قسم‌خورده‌ انقلاب‌ نیک‌ می‌دانند که ‌یکی‌ از مؤثرترین‌ راههای‌ به‌ شکست‌ کشاندن‌ این‌ انقلاب‌ که‌ دستاورد خون‌ صدها هزار شهید و ثمره‌ مجاهدت‌ روحانیت‌ معظم‌ شیعه‌ درتاریخ‌ معاصر شیعه‌ می‌باشد، استحاله‌ فرهنگی‌ آن‌ و به‌ فراموشی‌ سپردن‌ معارف‌ قرآن‌ و اهل‌بیت‌ می‌باشد. شاید بتوان‌ گفت‌ برجسته‌ترین‌ ویژگی‌ شهید مطهری‌ نیز توجه‌ به‌ همین‌ نکته‌ و وقف‌ سرمایه‌ عمر خود برای‌ مبارزه‌ با آن‌ بود. امروز نیز نیاز نسل‌ جوان‌ ما به‌ شناخت‌ معارف‌ اسلامی‌ ناب‌ و به‌دور از هرگونه‌ کج‌ فهمی‌ و التقاط‌، آن‌ گونه‌ که ‌مرحوم‌ شهید مطهری‌ آن‌ را می‌فهمید و تبیین‌ می‌کرد، اگر بیشتر از گذشته‌ نشده ‌باشد، کمتر نیست‌. این کتاب خلاصه‌ای از آثار این اندیشمند بزرگ اسلام است.

خواندن کتاب صد گفتار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پژوهشگران و علاقه مندان به آثار استاد شهید مرتضی مطهری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صد گفتار

با درود به‌ روان‌ همه‌ پیامبران‌ و برگزیدگان‌ خداوند و بویژه‌ خاتم‌ انبیا، محمد مصطفی‌ و برخاندان‌ پاک‌ او، آغاز سخن‌ را اختصاص‌ می‌دهیم‌ به‌ اهمیت‌ و ارزش‌ فوق‌العاده‌ آثار به‌ جامانده‌ از استاد مطهری‌ و ترجیح‌ می‌دهیم‌ به‌جای‌ این‌که ‌خود به‌ قلم‌فرسایی‌ بپردازیم‌، سخنانی‌ از امام‌ راحل‌ (ره‌) نقل‌ کنیم‌ که‌ فرمودند:

«مطهری‌ که‌ در طهارت‌ روح‌ و قوت‌ ایمان‌ و قدرت‌ بیان‌ کم‌ نظیر بود رفت‌ و به‌ ملأ اعلی‌ پیوست‌، لکن‌ بدخواهان‌ بدانند که‌ با رفتن‌ او شخصیت‌ اسلامی‌ و علمی‌ و فلسفی‌اش‌ نمی‌رود...، آنچه‌ از این‌ استاد شهید باقی‌ مانده‌ با محتوای‌ غنی‌ خود مربی‌ و معلم‌ است‌ ...آثار قلم‌ وزبان‌ او بی‌ استثنا آموزنده‌ و روانبخش‌ است... و من‌ کس‌ دیگری‌ را سراغ‌ ندارم‌ که‌ بتوانم‌ بگویم‌ بی‌استثنا آثارش‌ خوب‌ است... من‌ به‌دانشجویان‌ و طبقه‌ روشنفکران‌ متعهد توصیه‌ می‌کنم‌ که‌ کتابهای‌ این ‌استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‌های‌ غیر اسلامی‌ فراموش‌ شود».

و نیز در بیان‌ اهمیت‌ آثار استاد مطهری‌ این‌ سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ کافی‌ است‌ که فرمودند:

«قدرت‌ فکری‌، علمی‌، تسلط‌ بر فلسفه‌ و آشنایی‌ با عرفان‌، جدیت‌ در کار مستمر و طولانی‌ برای‌ تحقق‌ اهداف‌ مقدس‌ اسلامی‌ در کنار دیگر ویژگی‌های‌ خاص‌ شخصیتی‌ شهید بزرگوار آیت‌الله‌ مطهری‌، خصوصیاتی‌ است‌ که‌ به‌طور یکجا در کمتر چهره‌ای‌ یافت‌ می‌شود... مبنای‌ فکری‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تفکرات‌ شهید مطهری‌ است‌ ولاغیر... دختران‌ و پسران‌ این‌ مملکت‌ باید قدر کتابهای‌ استاد مطهری‌ را بدانند و [اندیشه‌های‌] این‌ شهید بزرگ‌ را که‌ هم‌ در گفتار و هم‌ در عمل‌، هم ‌در آغاز و هم‌ در انجام‌، اسلام‌ و انقلاب‌ را به‌ ما آموخت‌، در میان‌ جامعه‌ و متن‌ ملتمان‌ حاضر بدارند... کتابهای‌ شهید استاد مطهری‌ را کتابهای ‌درسی‌ خود قرار دهید و آنها را بدرستی‌ تدریس‌ کنید و پیرامون‌ آن‌ بحث‌ و تبادل‌ نظر کنید چرا که‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بطن‌ و متن‌ این‌ کتابهاست‌.»

علی‌رغم‌ قابلیت‌ و توانایی‌ بسیار بالای‌ آثار شهید مطهری‌ در ایجاد یک‌ نظام ‌فکری‌ منسجم‌ و کارآمد در سه‌ زمینه‌ دین‌ و اندیشه‌ و فرهنگ‌، و علی‌رغم‌ توجه‌ و تأکید فراوان‌ از سوی‌ بزرگان‌ و رهبران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در باب‌ مطالعه‌ و احیاء اندیشه‌های‌ این‌ متفکر بزرگ‌، حقیقت‌ تلخ‌ این‌ است‌ که‌ بجز چند سمینار و کنفرانس‌ محدود در ایام‌ بزرگداشت‌ مقام‌ معلم‌ که‌ از چند تجلیل‌ و تعریف‌ و تمجید و ذکر خاطره‌ پا فراتر نمی‌نهد، و بجز چند کتاب‌ که‌ صرفاً گردآوری‌ آراء استاد در موضوعاتی‌ نظیر: نماز و عبادت‌، تبلیغ‌، هنر، تاریخ‌ فلسفه‌ غرب‌ و... بوده‌، پس‌ از گذشت‌ 20 سال‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ هنوز هیچ‌ کار جدی‌ و قابل ‌توجهی‌ برروی‌ آثار شهید مطهری‌ انجام‌ نشده‌ و باید اذعان‌ نمود که‌ مجموعه‌ آثار ایشان‌ در میان‌ توده‌ مردم‌ و بلکه‌ در میان‌ جوانان‌ تحصیلکرده‌ و حتی‌ در میان‌ افرادی‌ که ‌مطالعات‌ مذهبی‌ دارند، به‌نحو مطلوب‌ شناخته‌ شده‌ نیست‌ و کمتر کسی‌ به‌ این‌ مجموعه‌ چنان‌ به‌ دیده‌ ارزش‌ نظر می‌کند که‌ شاید و باید. کمتر کسی‌ بر این‌ باور است‌ که‌ این‌ مجموعه‌ به‌عنوان‌ یک‌ نوع‌ اسلام‌شناسی‌ دقیق‌ و عمیق‌، امروزه‌ نیز در عموم‌ عرصه‌های‌ فردی‌ و اجتماعی‌ زندگی‌ به‌صورت‌ توانا و کارآمد می‌تواند نقش ‌ایفا کند. به‌ هر حال‌ انتظار می‌رود کسی‌ که «در اسلام‌شناسی‌ و فنون‌ مختلفه‌ اسلام‌ وقرآن‌ کریم‌ بی‌نظیر بود» و آثارش‌ «بی‌استثنا برای‌ عارف‌ و عامی‌ آموزنده‌ است‌» و «مبنای‌ فکری‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌» محسوب‌ می‌شود، بیش‌ از این‌ نزد ما و لااقل ‌در میان‌ دانش‌آموزان‌، دانشجویان‌ و طلاب‌ علوم‌ دینی‌ ما شناخته‌ شده‌ باشد.


معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

..blue..
۱۴۰۲/۰۳/۰۳

جلد ۴و۵ رو در طاقچه قرار بدین لطفا

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان