دانلود و خرید کتاب پتانسیل تجاری فرآورده‌ های غذایی حلال بیتا نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پتانسیل تجاری فرآورده‌ های غذایی حلال اثر ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﭘﮋوﻫﺶ و آﻣﻮزش ﮔﺮوه ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺑﺎزار ﻣﺸﺘﺮک اﺳﻼﻣﯽ

کتاب پتانسیل تجاری فرآورده‌ های غذایی حلال

معرفی کتاب پتانسیل تجاری فرآورده‌ های غذایی حلال

کتاب پتانسیل تجاری فرآورده‌ های غذایی حلال اثری از بیتا نوروزی است که در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است. این کتاب نگاهی به بازارهای محصولات غذایی حلال دارد و پتانسیل‌های تجاری آن را بررسی می‌کند. 

درباره کتاب پتانسیل تجاری فرآورده‌ های غذایی حلال

حلال به غذاهایی گفته می‌شود که در دین اسلام مصرف آن‌ها مجاز اعلام شده است. علاوه بر این، نام حلال دلالت بر مجموعه‌ای از نشان‌های تجاری (برند) است که بر محصولات غذایی درج می‌شود. این نام برگرفته از معنی غذای حلال است. اولین بار محصولات غذایی حلال در کشور مالزی به وجود آمده است اما در چند سال اخیر این علامت تجاری غذایی به صورت یک علامت جهانی درآمد که از طرف کشورهای اسلامی به دنیا معرفی شده‌ بود و در کشورهای غیر اسلامی نیز از استقبال خوبی برخوردار است.

تجارت غذای حلال در سال ۲۰۰۶ در جهان اسلام ۱۵۰ میلیارد دلار اعلام شده بود. کشور ایران ۵ تا ۶ درصد جمعیت جهان اسلام را دارا است، اما با این حال و بنا به گفته مسئولین کشاورزی ایران، سهم ایران تنها ۳۲۰ میلیون دلار و بسیار ناچیز است. بهرحال این ارقام در جهان افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر جمعیت مسلمان در جهان، بیست و یک درصد جمعیت کل را تشکیل می‌دهند و در بیش از صد و شانزده کشور پراکنده شده‌اند. در این کتاب قرار است نگاهی به بازارهای محصولات غذایی حلال بیندازیم و ظرفیت تجاریشان را برای اینکار بررسی کنیم. 

بیتا نوروزی در کتاب پتانسیل تجاری فرآورده‌ های غذایی حلال به بررسی بازار جهانی مواد غذایی حلال و جایگاه کشورهای اسلامی می‌پردازد. سپس جایگاه ایران در بازار جهانی فراورده‌های غذایی حلال را بررسی می‌کند. علاوه بر این بخشی از کتاب به شناسایی مزیت نسبی کشورهای اسلامی و محاسبه مزیت نسبی در صادرات فراوردهای غذایی حلال اختصاص دارد. تحلیل‌ها، نتایج و پیشنهادات در یک نگاه نیز بخش انتهایی کتاب را تشکیل می‌دهد.

کتاب پتانسیل تجاری فرآورده‌ های غذایی حلال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب پتانسیل تجاری فرآورده‌ های غذایی حلال را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات اقتصادی و تجاری پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب پتانسیل تجاری فرآورده‌ های غذایی حلال

اگر واژه استاندارد كالا به معنای وجود یک سری قیود که رعایت نمودن آنها در تولید کالای مورد نظر به ارتقا کیفی محصول و در نتیجه جلب رضایت و تضمین سلامت مصرف کننده نهایی منجر می‌شود، در نظر گرفته شده باشد، میتوان رعایت نکات شرعی در تهیه ماکولات مسلمانان را نیز رعایت استاندارد شرعی محسوب نمود، به این معنا که یک سری قواعد و قوانین در تولید محصولات غذایی مسلمانان واجب الرعایت می‌باشد. 

در جهان گسترده تجارت که گستره آن سبب شده تا کالاهای تجاری مسیری از شرق تا غرب جهان را طی نمایند تا از تولید کننده به دست مصرف کننده نهایی برسند ، بنا به تمایل شدید مسلمانان به اطلاع داشتن از اینکه محصول غذایی مورد مصرفشان با رعایت نمودن اصول و قواعد شرعی تهیه شده است و همچنین به موازات ایجاد شبکه‌ها و سازمان‌های مختلف نظارت و بازرسی و تأیید کنترل بر کیفیت کالا در سطح جهان، ایجاد نهادهایی جهت تأیید و صدور گواهی استاندارد حلال برای محصولات غذایی تولید شده در اقصی نقاط جهان از ضرورت بالایی برخوردار است. 

در حال حاضر انجمن‌ها و سازمانهای اسلامی متعددی در کشورهای مختلف در زمینه صدور و تأیید گواهی حلال در سطح بین‌الملل فعال می‌باشند. همچنین شرکت های بازرسی کننده کالا می‌توانند به مراحل ذبح، نگهداری و حمل و نقل گوشت نظارت کرده و شرایط شرعی بودن این مراحل را تأیید نمایند. بسیاری از کشورهای اسلامی واردکننده گوشت هنگام حمل کالا یا پیش از آن متقاضی رویت گواهی حلال گوشت خریداری شده توسط یک مرکز اسلامی مورد تأیید کشور خریدار، هستند. لازم به است که برخلاف اختلافات بسیار کوچک در سلایق و تفاسیر صورت گرفته از مراحل شرعی نمودن یک کالا در کلیات هیچگونه شبهه‌ای وجود ندارد و به همین دلیل نکات مورد توجه صادرکنندگان و تأییدکنندگان گواهی حلال بسیار نزدیک و شبیه به هم می‌باشد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۹۷,۵۰۰
تومان