دانلود و خرید کتاب اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم جمعی از نویسندگان
کتاب اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم اثر مهدی علیزاده

کتاب اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم

گردآورنده:مهدی علیزاده
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم

کتاب اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم اثر جمعی از نویسندگان است که به همت مهدی علیزاده در دفتر نشر معارف منتشر شده است. این اثر به بررسی کامل و جامع تمام خصایص و ویژگی‌های اخلاق اسلامی می‌پردازد و مخاطبان را با این مفهوم آشنا می‌کند.

درباره کتاب اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم

هدف از هر دین الهی، تعالی روح، افکار و اندیشه‌ها است. اما بروزات هر روحی در قالب جسم خاکی او است و جسم، با استفاده از اخلاق و رفتار و کارهایی که انجام می‌دهد، می‌تواند به خوبی بازتابی از روح باشد. 

اما در این میان، آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است، اخلاقی است که هر فرد در پیش می‌گیرد. سلوک افراد به اخلاق آن‌ها وابسته است و اخلاق اسلامی می‌توان همان خط مشی باشد که ما را به تعالی می‌رساند. در حقیقت اخلاق، همان مفهومی است که امروزه جایش در بسیاری از جوامع خالی است و وضعیت زندگی بشر را تا چنین حدی به انحطاط کشانده است. شناخت ارزش‌های اخلاقی و پایبندی به آن‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا خود و جامعه پیرامون خود را از چنین انحطاطی، دور کنیم.

کتاب اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم، کتابی مفید و جامع است که مساله اخلاق در اسلام به طور کامل بررسی کرده است. این کتاب پانزده فصل دارد و هر فصلی به یکی از ویژگی‌ها و ابعاد این مفهوم می‌پردازد.

بعد از شناخت کلیات این مفهوم، به مبحث انسان‌شناسی می‌پردازیم و در ادامه با مقاصد رشد اخلاقی، موانع آن، امکانات آن، نقش اخلاق در شکل‌گیری یک جامعه مطلوب، روش‌های بهبود رابطه با خود، رابطه با خدا و رابطه با دیگران آشنا می‌شویم. همچنین با برخورداری‌هایی آشنا می‌شویم که یک شخصیت مطلوب و اخلاقی داراست.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم یک اثر عالی برای تمام کسانی است که دوست دارند با اخلاق اسلامی، خصیصه‌ها و ویژگی‌های آن آشنا شوند. 

نظرات کاربران

کاربر ۳۳۳۳۴۹۴
۱۴۰۰/۰۴/۰۴

کتابی که از شما خریدم متنش قابل جستجو نیست!!! اصلا بدردم نخورد

alivinpi
۱۴۰۰/۰۴/۲۳

قابل سرچ نیست 😒

کاربر ۳۱۵۶۹۱۸
۱۴۰۰/۰۴/۱۱

لطفا گزینه سرچ داشته باشند واقعا از طاقچه انتظار بیشتری میرفت ، من وقتی کلمه ای که در کتاب هست و جلوی چشممه سرچ میکنم مینویسه نتیجه ای دریافت نشد واقعا مسخره هست

Mohammadreza Davoodi
۱۴۰۰/۰۴/۱۰

اصلا قابل سرچ نیست اینو چرا روی‌کتاب نمیگید؟!!

کاربر ۳۹۴۱۳۲۵
۱۴۰۰/۱۱/۰۶

قابل سرچ نیست به هیچ عنوان امتحان نکنید

کاربر ۳۷۳۸۸۰۵
۱۴۰۰/۰۸/۲۸

افتضاح قابل سرچ نیست اصن

استراتژی هوش
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

دنبال کتابی بودن که روح حاکم بر اخلاق اسلامی و اصول اخلاق رو برام بیان کنه. بعد از بررسی فهرستش: این کتاب تا حدودی با عناوینی که داره مقداری از این دغدغه رو پوشش داده البته باید وارد متن بشوم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان