دانلود و خرید کتاب اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) محمد داوودی
کتاب اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) اثر محمد داوودی

کتاب اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم)

نویسنده:محمد داوودی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم)

کتاب اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) نوشته محمد داوودی است این کتاب یکی از کتاب‌های کاربردی نشر معارف ایت. کتاب اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) برای دانشجویان تمام رشته‌ها قابل استفاده است.

درباره کتاب اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم)

این کتاب براساس سرفصل های مصوب این درس در پنج فصل، بعد از بیان کلیات، مبانی اخلاق اسلامی، فضیلت‌های اخلاقی ایمانی، فضیلت‌های اخلاقی اجتماعی و آشنایی با برخی رذایل اخلاقی نوشته است.

به گواه تاریخ، اخلاق علمی است که در بهبود روابط انسان با خدا و اعضای جامعه بسیار نقش آفرین و تاثیرگذار و مهم است. ملکات نفسانی انسان تزکیه و تهذیب در پرتو اخلاق شکل می‌گیرد و در یک جمله سرنوشت فردی و اجتماعی انسان تحت تاثیر اخلاق است.

دین مبین و روشنگر اسلام مانند شجره طیبه‌ای است که آموزه‌های اعتقادی به منزله ریشه، احکام و موازین فقهی به مثابه شاخ و برگ و اخلاق به منزله میوه آن است. هدف نهایی دین برطرف کردن دشواری‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری و برپایی جامعه آرمانی و برخوردار از موازین صحیح اخلاقی است.

مفاهیم اصولی‌ای مانند توکل، تقوا، توبه و شکر از ارکان اخلاقی دین هستند و اگر بخواهیم در این حوزه دل و روحمان را با آب زلال سرچشمه معرفت بشوییم به ناچار باید بر ساحت دل را با آب سرچشمه معرفت شستشو دهیم و به ناچار باید بر تعلیمات بزرگان پیش از خود تکیه کنیم. 

کتاب اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) به شما کمک می‌کند اخلاقیات را در زندگی جاری کنید. این کتاب به شما کمک می‌کند اخلاقیات را مانند یک جوی روشن و آگاهی دهنده در زندگی خود روان کنید و از آن استفاده کنید تا سعادت دنیا و آخرت خود را تامین کنید.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌‌بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد. 

خواندن کتاب  اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ارزشمند اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) را به دانشجویان و تمام کسانی که در زندگی به دنبال آرامش در سایه اخلاقیات هستند پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

آیه
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

ببخشید pdf قابلیت سرچ داره؟

دانش پژوه
۱۴۰۰/۰۹/۰۵

پی دی اف این کتاب واقعا مضخرفه.ورق نمیخوره و وقتی هم که میخوره هی هنگ میکنه و صفحه اول رو میاره .حیف اون پولی که دادم برای این کتاب .من که راضی نیستم.

منتظری
۱۴۰۲/۰۳/۲۷

با سلام سوال دوستان اکثرا اینه که قابل سرچ هست که جواب اینه خیر و اینکه شما نمی تونید کتاب های طاقچه رو به صورت pdf برای کسی بفرستید

کاربر ۱۱۵۵۱۷۸
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

نمیشه در متن سرچ زد

Jalal Chegini
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

عالی بود

khodesh
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

کتاب مسخره برنامه ی بدرد نخور دارم حذف میکنم پی دی اف هم نشد 🤮

کاربر ۴۲۰۱۹۲۴
۱۴۰۰/۱۲/۱۰

برنامه بسیار بد نمیشه فایل پی دی اف رو بفرستم

کاربر 4046061
۱۴۰۰/۱۱/۰۴

چ طور میشه پی دی اف اش کنیم ؟

Hamed Souri
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

واقعا مزخرفه توصیه نخرید

pari75
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

دوستان من اصلا نخریدم این کتابو یکی بگه این فایل قابل سرچ هست یا نه ؟ اگر سرچ داره بکارم میاد خواهش میکنم یکی جواب بده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان