دانلود و خرید کتاب شاخص های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در پروژه های راهسازی حامدرضا حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاخص های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در پروژه های راهسازی اثر حامدرضا حیدری

کتاب شاخص های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در پروژه های راهسازی

انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شاخص های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در پروژه های راهسازی

کتاب شاخص های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در پروژه های راهسازی نوشته حامدرضا حیدری و احسان کاشی است. این کتاب به مفهوم زیرساخت‌ها در پروژه‌های عمرانی راهسازی برای جلوگیری از خسارت‌های شدید ناشی از بحران می‌پردازد.

درباره کتاب شاخص های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در پروژه های راهسازی

واژه زیرساخت در فرانسه قرن نوزدهم ریشه داشته است و تا پایان نیمه اول قرن بیستم اصولا جهت اشاره به تاسیسات نظامی استفاده شده است. اما به تدریج این واژه استفاده گسترده‌­تری یافته و معانی متفاوتی را القا نموده است. مدیریت بحران، علمی است که بوسیله مشاهده سیستماتیک بحران‌های پیشین و تجزیه و تحلیل آنها، در جستجوی یافتن ابزاری است که به‌وسیله آنها از یک­سو بتوان از وقوع فجایع پیشگیری کرد و یا برای مقابله با آنها آماده شد و از سوی دیگر در صورت وقوع آنها، نسبت به امدادرسانی و بهبود اوضاع اقدام کرد.

دیربازی است که لزوم توجه علمی و توام با برنامه­ریزی به ابعاد گسترده پدافند غیرعامل در کشور به طور جدی احساس می­شود. پدافند غیرعامل مجموعه اقدا‌م­های غیرمسلحانه­‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب­‌پذیری، تداوم فعالیت­های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می­‌شود. بر مبنای تئوری پنج حلقه­ ی واردن[3]، حمل و نقل و زیر ساخت­های مواصلاتی به عنوان یکی از پنج حلقه اساسی ساختار یک کشور محسوب می‌­شود که در صورت انهدام آن، کل ساختار یک کشور فلج می­‌گردد.

کتاب شاخص های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در پروژه های راهسازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه ساخت و ساز پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شاخص های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در پروژه های راهسازی

حساسیت شدید اقتصادی- اجتماعی زیرساخت­ها بر روی جامعه در مواجهه با بحران­های مختلف طبیعی و غیرطبیعی دولت­ها را بر آن داشته که با وضع قوانین حاکمیتی، بهره‌­برداران از زیرساخت‌ها را ملزم به انجام برنامه­‌های گسترده تحقیقاتی نمایند، با این امید که هر نهاد با نقاط ضعف و پیامد­های یک تهدید بر روی دارایی­های تحت بهره­برداری خود آشنا بوده و در هنگام بروز انواع بحران­‌ها برنامه مقابله داشته و منفعلانه عمل ننماید. زیرساخت حمل و نقل به عنوان یک زیرساخت حیاتی جامعه، در دوره­‌های مختلف زمانی (شرایط عادی بهره­برداری، زمان بحران و بعد از بحران) عملکردهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را ایفا می­ کند.

در شرایط عادی بهره­برداری، عملکرد مورد انتظار از یک زیرساخت حمل و نقل فراهم کردن بستری برای نقل و انتقال کالا و خدمات با کمترین زمان و هزینه و بالاترین ایمنی است. چنین عملکردی مبنای اقتصادی داشته، لذا در این حالت معیارهای ارزش­گذاری تابعی از الگوی تجاری منطقه و پارامترهای اقتصادی و احجام ترافیکی است. اما در هنگام بروز یک سانحه و مدیریت بحران و نیز دوره بازسازی عملکرد  اجتماعی و سیاسی آن هم حائز اهمیت می­شود چرا که در این برهه از زمان مسئله در دسترس بودن یک سرویس (دسترسی به مراکز امداد و نجات، خدمات درمانی، پناهگاه و ... ) اهمیت می­‌یابد.

سیاست‌های کلی نظام در خصوص پدافند غیرعامل به بندهایی پرداخته است که نقش اقدامات مهندسی و اهمیت آن، به صورت پررنگ و چشم­گیر مورد توجه قرار گرفته است. فعالیت مهندسی در فرآیند طراحی منجر به خروجی­هایی می­گردد که هزینه­های بسیاری نیز صرف آن می­گردد. این خروجی­ها می­توانند کاربری­های مختلفی داشته باشند. در شرایط اضطرار و بحران، زیرساخت­‌ها و مراکز ثقل یک کشور بسیار حائز اهمیت می­ باشند و دشمن توجه ویژه­ای به این مراکز دارد. بنابراین یک طرح مهندسی مناسب از منظر پدافند غیرعامل در شرایط تهدید می­‌بایست بالاترین ایمنی و پایداری را داشته باشد و این جز با فعالیت مهندسی و مدیریت متناسب با اهداف کلان پدافند غیرعامل بدست نمی ­آید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان