دانلود و خرید کتاب آئین دادرسی کیفری ۱ بهنام باقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آئین دادرسی کیفری ۱ اثر بهنام باقری

کتاب آئین دادرسی کیفری ۱

نویسنده:بهنام باقری
انتشارات:انتشارات آها
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آئین دادرسی کیفری ۱

کتاب آئین دادرسی کیفری ۱ نوشتهٔ بهنام باقری و ویراستهٔ اکرم وحدانی فر است و انتشارات آها آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آئین دادرسی کیفری ۱

آئین دادرسی کیفری یکی از مهم‌ترین شاخه‌های علوم جنایی است که به دلیل اهمیت آن، از سال‌های بسیار دور مورد توجه حقوقدانان قرار گرفته است. امروزه نیز نه فقط از اهمیت آن کاسته نشده، بلکه با مطرح شدن مباحث حقوق بشری در جامعهٔ بین‌الملل، اهمیت آن دو چندان شده است. چراکه یکی از بسترهای مهم اجرا یا عدم اجرای کنوانسیون‌های حقوق بشر در کشورهای مختلف دنیا، آئین دادرسی کیفری است؛ تا جایی که برای آگاهی از میزان ارزش و اعتبار یک نظام سیاسی نسبت به حقوق و آزادی‌های فردی مردم کشورش، کافی است قانون آئین دادرسی کیفری آن را مورد مطالعه قرار داد.

خواندن کتاب آئین دادرسی کیفری ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشتهٔ حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آئین دادرسی کیفری ۱

«ضابطین دادگستری بازوی اجرایی دادسراها و دادگاه ها در انجام وظایفشان هستند. قانون تکالیف زیادی بر عهدهٔ ضابطین دادگستری قرار داده که از لحظهٔ وقوع جرم تا اجرای مجازات را در بر می‌گیرد. مادهٔ ۲۸ ق.آ.د.ک ضمن تعریفی اجمالی از ضابطین دادگستری، وظایف آنها را اینگونه برمی‌شمارد: «ضابطان دادگستری مأمورانی هستند که تحت نظارت و تعلیمات دادستان در کشف جرم، حفظ آثار و علائم و جمع‌آوری ادلهٔ وقوع جرم، شناسایی، یافتن و جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم، تحقیقات مقدماتی، ابلاغ اوراق و اجرای تصمیمات قضایی، به موجب قانون اقدام می‌کنند.»

ضابطین دادگستری در انجام وظایفی که قانون بر عهدهٔ آنها نهاده است، اختیاراتی دارند که اعمال آنها ممکن است منجر به سلب آزادی شهروندان گردد. به همین دلیل ضروری است که قانون افرادی را که ضابط شمرده می‌شوند و دارای این اختیارات هستند، مشخص کند.

در شرایط موجود با توجه به قوانین و مقررات، ضابطین را به صورت کلی میتوان در سه دسته قرار داد: اول) ضابطین عام: مأمورانی هستند که تحت نظارت مقام قضایی عهده دار کشف جرایم و تعقیب مجرمین هستند، مگر آن چه که به موجب قانون خاص در اختیار سایر ضابطین قرار گرفته است.

دوم) ضابطین خاص: مأمورانی هستند که به موجب قوانین خاص صلاحیت دخالت آنها محدود به جرایم خاص یا شرایط معین است از قبیل پلیس شهرداری، پلیس راه آهن، مأمورین گمرک و ... ضابطین خاص در سه دسته آمده است که عبارتند از:

۱- مأمورینی که در حوزه مأموریت تصریح شده در قوانین خاص ضابط به شمار میروند.

۲- مأمورینی که گزارش آنها به منزله گزارش ضابطین دادگستری است.

۳- مأمورینی که در قانون صراحتاً به ضابط بودن آنها اشارهای نشده لیکن قانوناً تکالیفی مشابه ضابطان دادگستری بر عهده آنها گذاشته شده است.

سوم) ضابطین نظامی: مأمورانی هستند که تحت نظارت و تعلیمات مقام قضایی به جرایم نظامیان رسیدگی میکنند. منظور ازجرایم نظامی جرایمی است که نظامیان در حین وظایفشان و یا به سبب آن مرتکب می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۲۷۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان