دانلود و خرید کتاب رفتار منصفانه ایو رادسکی ترجمه لیلا ثریاصفت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رفتار منصفانه اثر ایو رادسکی

کتاب رفتار منصفانه

معرفی کتاب رفتار منصفانه

کتاب رفتار منصفانه نوشته ایو رادسکی و ترجمه لیلا ثریاصفت به شما کمک می‌کند تا در روابطتان توازن ایجاد کنید و به زندگی‌تان شکل تازه بدهید. راهکارهای این کتاب به شما کمک می‌کند تا از بروز مشکلات در محیط خانواده جلوگیری کنید.

درباره کتاب رفتار منصفانه

ایو رادسکی در کتاب رفتار منصفانه، به مخاطبان کمک می‌کند تا با بررسی و نگاهی دقیق به شرایط زندگی خودشان، فضایی فراهم کنند که سهم پدر و مادر در رسیدگی به امور بچه‌ها، وظایف خانه و ... به صورت یکسان و عادلانه تقسیم شود. با مطالعاتی که جدیدا به ثبت رسیده است، هنوز هم بخش عمده و حتی گاهی اوقات تمام مسئولیت فرزندان و همچنین رسیدگی به امور خانه بر عهده زنان است. این موضوع حتی در خانواده‌هایی که زن و مرد هر دو کار تمام وقت دارند نیز، به همین صورت است. اما چطور می‌توان این مساله را حل کرد و فضایی ایجاد کرد که وظایف به صورت عادلانه تقسیم شوند؟

این همان کاری است که کتاب رفتار منصفانه انجام می‌دهد: ارائه راهکارهای جذاب و نوین برای اندیشیدن خردمندانه به نحوه‌ تقسیم عادلانه‌ مسئولیت‌ها در خانواده. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه همین تقسیم وظایف، منشا اصلی بسیاری از مشکلات و تعارض‌های میان زوجین است. علاوه بر این، راهکارهای این کتاب به شما کمک می‌کند تا در محیط زندگی خود، تحولاتی موثر و پایدار ایجاد کنید. 

کتاب رفتار منصفانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

رفتار منصفانه را به تمام کسانی که دوست دارند در روابط زناشویی خود و ارتباط با همسرشان پیشرفت حاصل کند، پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب همچنین به زنان و مردانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند و به دنبال ایجاد توازنی در زندگی مشترک خود هستند، کمک می‌کند تا رابطه را از شکست نجات دهند. 

درباره ایو رادسکی 

ایو رادسکی در دانشگاه میشیگان و دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد تحصیل کرده است. مدتی را در بنیاد مدیریت جی. پی. مورگان مشغول بود و بعد گروهی برای مشاوره بشر دوستانه تاسیس کرد تا از این طریق بتواند به خانواده‌ها و موسسات خیریه کمک کند.

در حال حاضر او به همراه همسر و سه فرزندش در لس آنجلس زندگی می‌کند و کتاب رفتار منصفانه که در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار داشته است، اولین کتاب او است. 

بخشی از کتاب رفتار منصفانه

چرا نمی‌توانیم از لیست کارهایی که باید انجام دهیم جلو بزنیم و کنترلشان کنیم؟

هرچه بیشتر با دوستانم که وارد مرحله مادری شده بودند صحبت می‌کردم، بیشتر متوجه می‌شدم همه ما در انجام دادن این کار مشکل داریم و مهم‌تر از آن، همه ما در شناسایی دقیق آنچه انجام می‌دادیم مشکل داشتیم. چرا همه ما این‌قدر سرمان شلوغ بود؟

معلوم است که این پدیده دارای یک نام است ـ درواقع، نام‌های بسیاری دارد. یکی از معروف‌ترین‌هایش «کار نامرئی» است؛ چرا نامرئی؟ چون ممکن است شریکان زندگی‌مان متوجهش نباشند و همچنین به این دلیل که بسیاری از ما که این کار را انجام می‌دهیم آن را کار به حساب نمی‌آوریم، علیرغم این‌که به طور بی‌وقفه تلاش روحی و جسمی قابل توجهی را بدون هیچ روز تعطیلی و مزایا و سود می‌کنیم. بدون شک شما نیز مطالبی را خوانده‌اید که این مسئله را یک «بار ذهنی»، «شیفت دوم» و «کار عاطفی» توصیف می‌کند که به شکلی نابرابر به همراه عوارضش روی دوش زنان می‌افتد.

اما ما واقعاً در این‌جا در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ جامعه‌شناسانی همچون آرلن کپلان دانیلز و آرلی هوچیلد در دهه ۱۹۸۰ شروع به گفت‌وگو در مورد این نابرابری‌های عمیقاً حساس (اما عمدتاً بازنشده) کردند و از آن زمان به بعد، تعداد زیادی از بانوان باهوش در این مورد سخن‌ها گفته‌اند.

بار ذهنی: لیست ذهنی کارهای بی‌پایان شما برای تمام کارهای خانواده. گرچه این بار به اندازه یک کیسه سنگ سنگین نیست، اما کارهای بیشماری در ذهنتان وجود دارد و مثل یک بار سنگین کمرتان را خم می‌کند. اضافه بار ذهن استرس، خستگی و اغلب فراموشی را به همراه دارد. کلیدهای ماشین لعنتی را کجا گذاشتم؟

شیفت دوم: این یک کار خانگی است که شما قبل از رفتن به محل کار و اغلب حتی بعد از رسیدن به خانه از محل کار انجام می‌دهید. این شیفت کاری شیفتی بدون دستمزد است که زود شروع می‌شود و دیر تمام می‌شود و یک باید بوده و نمی‌توانید انجامش ندهید. تصورش را بکنید یک کار دوشیفتی با آماده‌سازی ناهار برای دو بچه!

کار عاطفی: این اصطلاح از فرهنگ عامه نشأت گرفته و شامل «حفظ روابط» و «مدیریت احساسات» می‌شود مانند زنگ زدن به پدرشوهر و مادرشوهر، ارسال یادداشت‌های تشکر و خرید هدیه برای معلمان. این کارهای مراقبتی یکی از پرتحرک‌ترین و یکنواخت‌ترین کارهای روزمره شما از زمانی است که فرزندتان به دنیا آمده است، اما فراهم‌سازی آسایش و راحتی در اواسط شب چیزی است که شما را به یک مادر فوق‌العاده و قابل اعتماد تبدیل می‌کند. نگران نباش، مامان این‌جاست.

کار نامرئی: کار نگه داشتن خانه و خانواده یکی از آن کارهای پشت صحنه‌ای است که همه چیز را مدیریت می‌کند، اما به سختی مورد توجه قرار گرفته و به ندرت بدان ارزش گذاشته می‌شود ـ خمیردندان هیچ وقت تمام نمی‌شود. خواهش می‌کنم قابلتان را ندارد.

در تلاش برای «تحقق و شکل بخشیدن» به این فشار سنگین که به زنان قدیم و جدید تحمیل شده، شروع به جمع‌آوری مقالاتی کردم تا بتوانم موضوعی در مورد نابرابری در وظایف خانه در آن بیابم. پس از جمع‌آوری ۲۵۰ مقاله از روزنامه‌ها، مجلات و منابع آنلاین، این موضوع خیلی اذیتم کرد که از زمانی که زنان از دهه ۱۹۴۰ شروع به نوشتن مقاله در مورد این موضوع کردند، ما در تقسیم این بار با شرکایمان پیشرفت کافی نداشته‌ایم. اوضاع در دهه‌های مختلف همان‌طور بد باقی مانده است.

نظرات کاربران

shfame
۱۳۹۹/۱۱/۲۸

این کتاب بی نهایت زیبا و کاربردیه در حال خواندن کتاب هستم و بسیار لذت میبرم

mahbob
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

حتما این کتاب رو مطالعه کنید بی نظیره و مطمئنا آموزه های بسیاری داره👌

کاربر 5005326
۱۴۰۲/۰۸/۰۳

به نظرم تو این روزا که همه طرف خودشون و میگیرن و برای راحت تر بودن زندگی خودشون فکر میکنن و صحبت میکنن این کتاب قدم بزرگی برای این اینکه بدونیم نباید حق کسیو پایمال کنیم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۸۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
تومان