دانلود و خرید کتاب سبک های نوآوری در خدمات راحله منتظر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سبک های نوآوری در خدمات اثر راحله منتظر

کتاب سبک های نوآوری در خدمات

نویسنده:راحله منتظر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سبک های نوآوری در خدمات

 

کتاب سبک های نوآوری در خدمات از اقتصاد سنتی تا اقتصاد گیگ؛ رویکرد منابع انسانی اثر راحله منتظر است که در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است. است.

تحقیقات اولیه درباره نوآوری بطور چشم‌گیری بر روی علم و فناوری و ارتباط آن با بهره‌وری اقتصادی، همچنین توسعه محصولات، به منظور تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات متمرکز بود. سال‌های سال مطالعات نوآوری صرفا بر روی بخش تولید تمرکز داشت و مطالعه بر روی تغییرات فنی و تکنیکی بخش خدمات مورد غفلت واقع شده بود. چون چنین اندیشیده شده بود که بخش خدمات، صرفا کاربر فناوری پایین دست است. خدمات، به تدریج اقتصاد دانشی جهان را فراگرفت و دنیا به «جامعه خدمات» تبدیل شد.

با رشد بخش خدمات در سازمان‌ها و در اقتصاد، در دهه‌های اخیر به موضوع نوآوری در بستر خدمات نیز توجه ویژه‌ای شد. به گونه‌ای که مطالعه در موضوع نوآوری در بخش خدمات عرصه گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است که شامل تعاملات پویا میان سیستم‌های فناورانه و انسانی‌ای است که تغییرات مدیریتی و سازمانی در خدمات را هدایت می‌کند. با رخداد پاندمی کووید ۱۹نقش و ارزش بخش خدمات در اقتصاد جهان بیش از پیش نمایان شد.

ادبیات نوآوری در بخش خدمات با بدنه گسترده، متنوع و چند رشته‌ای متشکل از علم اقتصاد، بازاریابی، علم سازمانی و چشم‌اندازهای مدیریتی شروع به رشد و نمو کرده است. در موضوع نوآوری خدمات، علاوه بر تعریف نوآوری، به مفهوم واژه خدمات نیز باید دقت شود. خدمات در تعامل میان کارکنان خدمات و مشتری و سیستم های ارائه کننده خدمت معنا می‌یابد.

روند تحولات، از زمان‌های دور تا به امروز که عصر تحول دیجیتال است، ماهیت خدمات و نیروی کار فعال در عرصه خدمات را به شکل مستمر تغییر داده است. نوع کار خدمات در اقتصاد سنتی با نوع کار خدمات در عصر دیجیتال و اقتصاد گیگ متفاوت شده است. ماهیت نیروی کار در اقتصاد گیگ تغییر یافته است. در اقتصاد گیگ، مشاغل موقت و منعطف، مشاغل متداول و معمولی محسوب می‌شوند و شرکت‌ها تمایل به استخدام پیمانکاران مستقل و نیروی کار غیروابسته و آزاد کار بجای کارکنان تمام وقت دارند. 

اقتصاد گیگ، اقتصاد سنتی بکارگیری نیروی مستخدم تمام وقت که به‌ندرت موقعیت شغلی خود را تغییر می‌دهد و در طول زندگی بر یک حرفه متمرکز می شود را تخریب می‌کند. آنچه در حوزه نوآوری و از دیدگاه متخصصان منابع انسانی در ایران مغفول مانده است، نگاهی جامع به روند تحولات در عرصه خدمات و نوآوری‌های پی در پی در این عرصه بوده است.

درباره کتاب سبک های نوآوری در خدمات از اقتصاد سنتی تا اقتصاد گیگ؛ رویکرد منابع انسانی

 در این کتاب تلاش شده که سیر تحول و تطور توجه به خدمات، ورود مقوله نوآوری به حوزه خدمات و مدیریت نوآوری در بخش خدمات، از دریچه سرمایه انسانی و تحولات نیروی کار و قراردادهای کاری مورد پژوهش قرار گیرد.

 پیشتر نویسنده نقش مدیریت منابع انسانی در پیشبرد نوآوری در سازمان‌ها به ویژه شرکت های نوآور را در کتابی با عنوان «مدیریت منابع انسانی پیشرانه نوآوری» به صورتی مبسوط مورد بحث و بررسی قرار داده است. وجه متمایز‌کننده این کتاب با آثار پژوهشگران شاخه مدیریت تکنولوژی، تاکیدی است که این پژوهش، بر اهمیت روزافزون بخش خدمات در پیشبرد اقتصادی و اقتصادهای پیشرو داشته است.

 خواندن کتاب سبک های نوآوری در خدمات از اقتصاد سنتی تا اقتصاد گیگ؛ رویکرد منابع انسانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و علاقه مندان رشته اقتصاد مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان