دانلود و خرید کتاب راهنمای تهیه و گسترش اصطلاحنامه یک زبانه درک اوستین ترجمه عباس حری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای تهیه و گسترش اصطلاحنامه یک زبانه اثر درک اوستین

کتاب راهنمای تهیه و گسترش اصطلاحنامه یک زبانه

معرفی کتاب راهنمای تهیه و گسترش اصطلاحنامه یک زبانه

کتاب راهنمای تهیه و گسترش اصطلاحنامه یک زبانه نوشته درک اوستین و پیتر دیل است که با ترجمه عباس حری منتشر شده است. این کتاب پس از بیست و چهار سال دوباره منتشر شده است.

درباره کتاب راهنمای تهیه و گسترش اصطلاحنامه یک زبانه

کتاب راهنمای تهیه و گسترش اصطلاحنامه یک زبانه در ده فصل نوشته شدده است. در پنج فصل اول این اثر به ترتیب مطالب مقدمه و دامنه، مآخذ، تعاریف، اختصارات و نمادها، و کنترل واژگان آمده است. در فصل ششم با عنوان «اصطلاحات نمایه‌‏ای»، علاوه بر ارائه کلیاتی در خصوص آن، درباره شکل اصطلاحات، اختصارات و آغازه‌‏ها، انتخاب شکل مفرد یا جمع، کلمات متشابه، گزینش اصطلاحات، و یادداشت دامنه و تعریف بحث شده است.

فصل هفتم درباره اصطلاحات مرکب است و اطلاعات تفصیلی در مورد اصطلاحاتی که باید به صورت مرکب حفظ شوند و اصطلاحاتی که باید از لحاظ نحوی عامل بندی شوند و ترتیب کلمات در اصطلاحات مرکب ارائه شده است.

همچنین در فصل هشتم تحت عنوان «روابط اساسی در اصطلاحنامه»، رابطه هم‌‏ارز، رابطه سلسله مراتبی، رابطه همبسته، و روابط میان مقوله‏‌ای به تفصیل بررسی شده است.

در فصل نهم مبحث نمایش اصطلاحات و روابط آنها پی گرفته شده است و موضوعات نمایش الفبایی، نمایش نظام‏ یافته، و نمایش ترسیمی مورد بررسی بوده است.

در آخرین فصل کتاب «تهیه و گسترش اصطلاح‌نامه یک‌‏زبانه»، به مقوله ی جنبه‌‏های مدیریت در ایجاد اصطلاح‌نامه پرداخته شده است و روش‏‌های تدوین، ضبط اصطلاحات، ارزشیابی اصطلاح، تخصیص، قبول و رد اصلاحات، استفاده از تجهیزات داده‏آمایی خودکار و شکل و محتوای اصطلاح‌نامه تبیین شدده است.

خواندن کتاب راهنمای تهیه و گسترش اصطلاحنامه یک زبانه را به چه کسانی پیشنها می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و متخصصان زبان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۴۲۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان