دانلود و خرید کتاب سیستم مدیریت خوردگی مهدی زمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیستم مدیریت خوردگی اثر مهدی زمانی

کتاب سیستم مدیریت خوردگی

نویسنده:مهدی زمانی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیستم مدیریت خوردگی

کتاب سیستم مدیریت خوردگی به‌قلم مهدی زمانی را انتشارات اساطیر پارسی منتشر کرده است. این کتاب به تشریح مفاهیم و روش‌های مدیریت خوردگی در صنایع و تجهیزات فنی می‌پردازد.

درباره کتاب سیستم مدیریت خوردگی

یکی از مباحث و دغدغه‌های مهم در صنایع مهندسی کشور مبحث مدیریت خوردگی است. به‌منظور کنترل و مدیریت میزان آسیب‌های ناشی از خوردگی و فرسایش صنایع و تجهیزات، سیستمی با عنوان  (Corrosion Management System) یا CMS به کار گرفته می‌شود. این سیستم مدیریتی شامل فرایندهایی برای ارزیابی، شناسایی و کاهش خطر خوردگی ازجمله آزمون‌های غیرمخرب، کنترل کیفیت، انتخاب مواد، طراحی صحیح، نگهداری منظم و پایش خوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی این سیستم افزایش عمر مفید تجهیزات و کاهش هزینه‌های ناشی از خرابی و تعمیر آن‌هاست. مهدی زمانی در کتاب سیستم مدیریت خوردگی و طی ۷ فصل به معرفی این مفهوم و روش‌ها و مدل‌های مدیریت خوردگی در صنایع کشور بپردازد.

خواندن کتاب سیستم مدیریت خوردگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌های مهندسی صنایع و مهندسی مواد و نیز شاغلان حوزه‌های صنعتی از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب سیستم‌ مدیریت خوردگی

«بسیاری از مشکل‌های خوردگی مشاهده‌شده در صنایع، ناشی از عوامل و فاکتورهای بر اساس مهندسی خوردگی و یا (CE) نیستند، بلکه در بسیاری از موارد، از مسائل غیرمهندسی خوردگی مانند بازرسی‌ها، پایش خوردگی، دستورالعمل‌ها، مستندها، ارتباط‌ها و... به وجود می‌آیند که موارد گفته‌شده ضعیف، ناکافی و نادرست بوده‌اند. درسال‌های اخیر، دانشمندان و محققان در زمینهٔ مسائل و مشکلات ناشی از خوردگی دریافتند که فقط به‌وسیلهٔ نمی‌توان هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم خوردگی را کاهش داد. باید برای کنترل خوردگی در شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع کشور بخش دیگری تحت عنوان مدیریت خوردگی یا (CM) مورد توجه جدی قرار گیرد و سیستم مدیریت خوردگی (CMS) در تمام قسمت‌های صنایع درگیر با مسئلهٔ خوردگی تدوین، پیاده‌سازی و اجرا شود. شایان ذکر است که یکی از چالش‌های استقرار سیستم مدیریت خوردگی در صنایع و سازمان‌ها، هم‌پوشانی مفاهیم مهندسی خوردگی و مدیریت خوردگی است. در بسیاری از مواقع، تصور می‌شود که مدیریت خوردگی همان مهندسی خوردگی است. واقعیت این است که تعیین مرز بین این دو مفهوم چالش‌برانگیز بوده و نیاز به بررسی‌های بیشتری در آینده دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان