دانلود و خرید کتاب عادات کوچک بی جی فوگ ترجمه فاطمه مختاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عادات کوچک

کتاب عادات کوچک؛ تغییرات کوچکی که هر چیزی را تغییر می‌دهند نوشتهٔ بی جی فوگ و ترجمهٔ فاطمه مختاری است و آسمان نیلگون آن را منتشر کرده است.

کتاب عادات کوچک نگاهی جدید به تمام عادات ما دارد. درواقع، منظور از روش‌های تغییر، تغییرات بزرگ و گسترده نیست، بلکه طرح‌های کوچکی هستند که به ما اجازه می‌دهند تا با قدم‌های کوچک رفتارمان را تغییر دهیم و این موفقیت‌ها را جشن بگیریم. 

درباره کتاب عادات کوچک

وقتی در یک زمینه موفق هستم، باقی رفتارها هم به دنبال آن زمینه رشد می‌کنند. همه ما عادت‌هایی داریم. آن‌ها بخش طبیعی از زندگی هستند. با این حال، بسیاری از ما هرگز به این فکر نکرده‌ایم که چگونه این عادت را به دست آورده یا حفظ کرده‌ایم. اساس هر عادتی، خوب و بد، محرک است. اگر بتوانیم محرک را تشخیص دهیم، می‌توانیم عادت خود را تغییر دهیم. کتاب عادات کوچک راه مطمئنی را برای تغییر عادات بد زندگی به شما نشان نمی‌دهد. در عوض، این کتاب به شما ابزار و راه‌هایی برای یافتن روش مناسب برای رهایی از عادات بد و افزودن عادت‌های خوب ارائه می‌دهد. این کتابی است که به معنای واقعی کلمه می‌تواند برای همه افراد، صرف‌نظر از توانایی‌ها و سطح تحصیلات آن‌ها مفید باشد. ارزش خواندن دارد و می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد.

خواندن کتاب عادات کوچک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بی جی فوگ

بی جی فوگ دانشمند اجتماعی است که به‌عنوان محقق در دانشگاه استنفورد فعالیت می‌کند، او همچنین نویسنده است. اگرچه کتاب عادات کوچک چیزی بود که او ابتدا و در درجه اول برای مشاغل جهت افزایش تولید و تغییر شیوه‌های کار یا جلب توجه به شرکت استفاده کرد، اما مرگ برادرزاده‌اش باعث نوشتن این کتاب شد. او شخصاً به افراد در تغییر عادت کمک کرده بود، اما وقتی خواهرش که در برخی از کارگاه‌های تجاری کار می‌کرد، پسرش را به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر از دست داد، عادات کوچک را برای زندگی شخصی نوشت تا بتواند بار دیگر به خواهرش امید دهد. این کتاب مؤثر واقع شد و حین نوشتن، می‌دانست که این اطلاعات باید در سراسر دنیا منتشر شوند. اکنون این کتاب نوشته شده و می‌توان با به‌اشتراک‌گذاشتن آن، به‌وسیله عادات کوچک زندگی‌مان را در هر زمان بهبود بخشید.

بخشی از کتاب عادات کوچک

«عادات کوچک به یک عادت بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند. اینکه بعد از هر دست‌شویی‌رفتن دو حرکت شنا انجام دهید آسان است، اما چطور به پنجاه حرکت در روز برسیم؟ حقیقت این است که هنگام استفاده از مفاهیم عادات کوچک، عادت‌ها به‌تنهایی رشد می‌کنند. آن‌ها باید ریشه‌دار باشند و تمایل به رشد و بلوغ داشته باشند. ما زیبایی را دوست داریم اما اگر هیچ‌کاری در این راستا انجام ندهیم اتفاقی نخواهد افتاد. ما باید عادت موردنظرمان را طراحی کنیم، انگیزه‌ها را مشخص کنیم، لنگرها را بیابیم و بهترین مکان برای شروع را پیدا کنیم. باید به هدف خود برسید. به برنامه‌ریزی نیاز است. با هر جوانه‌زدن عادات کوچک می‌توان جشن گرفت. گیاهان رشد می‌کنند، چون ما همچنان درحال انجام عادت‌های کوچک هستیم. آن‌قدر این کارها طبیعی می‌شوند که دیگر هیچ زحمتی برایمان ندارند. هر عادت، مانند هر گیاه، بر اساس ویژگی‌ها و توانایی آن رشد می‌کند. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چند روز یا چقدر تکرار برای ایجاد یک رفتار کوچک نیاز است، زیرا بستگی به شخص، عادت و زمینه دارد. تغییر یک فرایند است، بنابراین مواردی وجود دارد که می‌توانیم برای سرعت‌بخشیدن به آن انجام دهیم.

درمورد عادات دو دسته کلی وجود دارد: آن‌هایی که رشد می‌کنند و آن‌هایی که تکثیر می‌شوند. رشد به معنای بزرگ‌شدن عادت است که از دو حرکت شنا به پنجاه حرکت می‌رسیم. ماهیت رفتار باقی می‌ماند؛ فقط مقدار آن زیاد می‌شود. این رشد به‌طور طبیعی زمانی اتفاق می‌افتد که می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم. ممکن است در ابتدا دو حرکت دشوار باشد، اما معمولاً این کار در یک هفته تقریباً آسان می‌شود و ما می‌خواهیم کمی جلوتر برویم. روش دوم از طریق تکثیر عادات است. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که عاداتی که شما پرورش دادید، قطعه‌ای از اکوسیستم بزرگ‌تر رفتار است. مثلاً وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید و می‌گویید: «امروز روز عالی‌ای خواهد بود»، این عادت رشد نمی‌کند، چون از نظر زمانی خاص است. احساسات مثبت با الهام از این عبارت انگیزشی، به سایر اقدامات مثبت مثل مرتب‌کردن تختخواب منجر می‌شود. موفقیت منجر به موفقیت می‌شود، بنابراین اگر ما در عادات کوچک موفق باشیم، می‌توان به موفقیت بیشتری دست یافت. خبر خوب این است که اندازه موفقیت مهم نیست، بلکه فرکانس آن اهمیت دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۳۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان