دانلود و خرید کتاب فرمان؛ عهدنامه مالک اشتر علی بن ابی طالب (ع) ترجمه میرزامحمدابراهیم نواب‌تهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرمان؛ عهدنامه مالک اشتر اثر علی بن ابی طالب (ع)

کتاب فرمان؛ عهدنامه مالک اشتر

معرفی کتاب فرمان؛ عهدنامه مالک اشتر

کتاب فرمان؛ عهدنامه مالک اشتر یکی از مشهورترین خطبه‌های نهج‌البلاغه است. فرمان؛ عهدنامه مالک اشتر ترجمه خطبه مالک اشتر است که با ترجمه میرزا محمدابراهیم نواب تهرانی منتشر شده است.

درباره کتاب فرمان؛ عهدنامه مالک اشتر

کتاب نهج البلاغه شامل برگزیده‌ای گفتارهای حضرت علی است که در قرن چهارم هجری و توسط یکی از علمای شیعه به نام سید رضی جمع‌آوری شده است. این اثر را به دلیل محتوای غنی و بلاغت بی‌نظریش برادر قرآن می‌دانند. کتاب نهج البلاغه شامل سه بخش است که از خطبه‌های حضرت علی، نامه‌ها و کلمات قصار ایشان تشکیل شده است. در این اثر که ریشه در الهام و هدایات الهی دارد با تربیت نبوی و شیوه‌ و آداب زندگی آشنا می‌شویم. 

نامه‌ امام‌علی بن ابی طالب (ع) به مالک اشتر نخعی، معروف به «عهد» یا «فرمان مالک اشتر» جامع‌ترین نامه‌ای است که سید رضی در کتاب شریف نهج البلاغه از آن حضرت آورده و در آن بیش از دیگر نامه‌ها به مسائل جامعه و ارکان حکومت پرداخته شده است. عهدنامه را از دیرزمان، چندین بار به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند، که این ترجمه یکی از این ترجمه‌هاست، برگردان محمّد ابراهیم نواب تهرانی (د: ۱۲۹۹ ق.) که آن را از بهترین و استادانه‌ترین نثرهای عصر قاجار شمرده‌اند.

خواندن کتاب فرمان؛ عهدنامه مالک اشتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام شیعیان و شیفتگان امام علی(ع) پیشنهاد می‌کنیم.

درباره  میرزا محمدابراهیم نواب تهرانی

میرزا محمدابراهیم نواب تهرانی، ملقب به بدایع‌نگار، فرزند آقا محمد مهدی نواب، از بزرگان و نویسندگان مشهور دورۀ قاجاریه و جزء منشیان و مورخان عهد ناصری بوده است. او از نویسندگان چیره‌دست دورۀ قاجاریه بود. ترجمۀ عهدنامۀ مالک اشتر مشهورترین اثر بدایع‌نگار به حساب می‌آید. نثر او را در این ترجمه صاحب‌نظران ستوده‌اند. در طی قرون گذشته ترجمه‌های بسیاری از نهج‌البلاغه شده است و آنچه از میان مجموعۀ نهج‌البلاغه مورد نظر بوده، عهدنامۀ امام به مالک بوده است. چراکه بنا به ضرورت‌هایی که صاحبان قلم خود تشخیص می‌داده‌اند یا تشویق می‌شده‌اند، ترجمۀ عهدنامه را لازم می‌دانسته‌اند. 

نظرات کاربران

آرمان
۱۴۰۱/۰۲/۰۶

السلام علیک یا علی ابن ابیطالب علیه السلام

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۸۸۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان