دانلود و خرید کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد ناصر باهنر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد اثر ناصر باهنر

کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد

معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد

کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد نوشته ناصر باهنر است. هدف از نوشتن این کتاب این بود که اولاً این توجه داده شود که آموزش دینی نیز باید براساس مبانی روان شناختی و مراحل رشد و تکامل درک آدمی صورت پذیرد و اگرچه دین در مقام ثبوت واحد است، اما در مقام اثبات، قالب ها و روش های گوناگون می‌یابد. ثانیاً مجموعه‌ای هر چند مختصر، از مهم‌ترین مباحث مورد نیاز علاقه‌مندان و دست اندرکاران آموزش دینی کودکان، به ویژه در دوره ابتدایی تهیه و تنظیم گردد تا زمینه‌ای جهت ارتقای کیفیت آموزش دینی و همچنین مطالعات و پژوهش‌های بعدی در این رابطه فراهم شود.

درباره کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد

به یقین تعلیم و تربیت با ارزش‌ترین و مهم‌ترین وظیفە آدمی به شمار می‌آید. والاترین و ارجمندترین انسان‌ها که همان پیامبران و جانشینان آنان هستند، در این طریق مبعوث گشته‌اند و سرچشمە سعادت و رستگاری بشر را همواره در این عرصه جست و جو کرده‌اند، اما در اینکه چرا این سعادتمندی تنها در برنامه‌های الهی محقق می‌شود و آدمی از ارائه تعالیم مناسب و مورد نیاز خویشتن ناتوان است، نکته‌هایی پنهان است که کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد بر یکی از آنها نظری ویژه دارد و کلید حل بسیاری از مشکلات امروز آموزش دینی را در آن یافته است.

 پایە حیات انسان و هر موجود زندە دیگر بر تغییر بنا شده است و این تغییرات در تمام دوران زندگی آنان برقرار است. مجموعە این تغییرات کمی و کیفی را رشد و تکامل می‌گویند که منظور از ابعاد کمی، تغییرات بدنی هستند و ابعاد کیفی به تغییراتی اطلاق می‌شوند که در جنبه‌های شناختی مانند ادراک، تفکر و حل مسئله، جنبه‌های اجتماعی مانند روابط با دیگران و جنبه‌های عاطفی از قبیل احساسات و گرایش‌ها به عمل می‌آیند. ازآنجا که پروردگار خود خالق آدمی است و با تمامی ویژگی‌ها و صفات گوناگون درونی و برونی او آشنایی دارد و از سیر رشد و تکامل او بی کم و کاست آگاه است، بهترین و کامل‌ترین برنامه‌های تربیتی از سوی او نازل شده و در اختیار ما قرار داده شده است. نکتە مهم این است که موفقیت در تدوین صحیح هر برنامە آموزشی و تربیتی نیز در گرو آشنایی تهیه کنندە آن با ویژگی‌های رشد و تکامل مخاطبان خود است.

خواندن کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه تعلیم و تربیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد

رشد کودکان از روزی که به دنیا می‌آیند تا زمانی که به درجۀ کمال می‌رسند، از مراحل متوالی و به هم پیوسته ای می‌گذرد که می‌توان آن را فصول مشخص تاریخ واحدی دانست. اگرچه این رشد ظاهرا ترقی دائم و یکنواختی است، اما در واقع کند و تند می‌شود و ادواری گاه پرجوش و خروش و گاه آرام دارد. تغییرات به ظاهر دائم و مستمر است، اما در واقع موجودی است که می‌باید مراحل معینی را طی کند. هر یک از این مراحل زندگی از دورە پیش متأثر شده و در مرحلە بعد نیز مؤثر واقع می‌شود. به همین سبب گویند که ارکان اصلی زندگی انسان بالغ و رشید به کیفیت دوران کودکی بستگی دارد. در این دوره است که رفتار کودک، به ویژه رفتار عاطفی و اجتماعی او، در اثر ارتباط با والدین و اطرافیان تکوین پیدا می‌کند. شخص بیشتر عادت‌ها و رفتارهای عملی دوران حیاتی خویش را در دوران کودکی کسب می‌کند، در این مرحله است که کیفیت سازگاری با محیط را یاد می‌گیرد. 

نظرات کاربران

تیمور اعظمی
۱۴۰۰/۱۰/۱۰

من پی دی اف قابل سرچ می خواستم باید از کجا تهیه کنم

مهدی
۱۳۹۹/۱۰/۲۷

کتاب خوبیه و ازش استفاده کردم

کاربر ۳۶۵۰۴۹۱
۱۴۰۰/۰۷/۲۸

سلام من پی دی اف این کتاب رو سفارش دادم هزینه هم پرداخت کردم اما موفق به خریدودانلودنشدم الان بایدچیکارکنم؟

کاربر ۱۲۴۶۵۰۲
۱۳۹۹/۱۱/۰۱

قابلیت سرچ واقعا افتضاحه،نمیشه از متن کپی‌کرد

کاربر ۳۹۲۶۷۵۰
۱۴۰۰/۱۰/۱۱

پی دی اف هر کاری می کنیم باز نمیشه خرید کنیم

مهسا
۱۴۰۰/۰۳/۲۹

چه جوری میشه خرید کتابو من بی نهایت هم عضو شدم ولی بازم نمیتونم نشخه کامل کتابو ببینم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان